Gå til innhold

Lego og store barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn blir 12 år nå, og elsker fortsatt lego. Og ønsker seg mye lego til bursdagen. Han kan sitte i flere timer om dagen og leke med lego, og det er jo veldig flott. Men samtidig har nesten alle vennene hans ryddet det bort, og leker ikke med lego lenger. 

Så leker deres store barn med lego fortsatt?

Anonymkode: c7e42...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min lekte vel enda litt med lego på den alderen, men det ble vel mindre og mindre før vi ryddet alt vekk. Jenta mi lekte ikke mer med det når hun var rundt 10-11 mener jeg.

Synes det høres flott ut at gutten din enda leker med lego. La han leke, han blir fort nok stor.

Selv husker jeg at jeg pleide å gå på mine småsøskens rom å leke med duplo når de ikke var hjemme og jeg var 12-14 år kanskje. Jeg lekte også med Barbie til jeg var på den alderen. Lekte vel mest alene den siste tiden, men fremtil jeg var hvertfall 12 år pleide vi å leke flere sammen.

Synes unger blir for fort store nå. Det er sundt å leke.

Anonymkode: 9fa3c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 18 og legoen er fremdeles i bruk. Leken har forandret seg med tiden. Før var det lek. De siste årene har det forandret seg til å bygge utstillinger og kulisser til filmer. Er også greit å ha i bakhodet at enkelte legopakker er laget for voksne. 

Anonymkode: ceafb...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er jo superkreativt, og finnes for alle aldersgrupper. 

Hadde ikke bekymret meg for det altså.

Har selv en sønn i 9.klasse, og han har et teknisk fag i valgfag på skolen. De har laget fjernstyrte roboter, i lego.

Tror nok mange teknisk flinke, ingeniører osv, har bygget mye med lego altså. Står det ikke 16+ på de største teknikk-eskene?

Har selv en jente på 12, og hun bygger litt lego enda. Hun leker ikke med det lenger da, men det er gøy å bygge nye ting.

Anonymkode: c9cff...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle hva vennene hans gjør? Han er ikke for gammel. Lego er for alle aldre

Anonymkode: f1527...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjøpte seg lego da han var i militæret. Det har han enda og nå er det ungene på 5 og 11 som leker med det :) Kjør på!

Anonymkode: 8d9a4...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen kan sitte og pusle med lego fremdeles. Finnes ingen aldersgrense på lego og det er jo bare positivt at han vil drive med det fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Ja, han får lego til bursdagen sin, og jeg synes det er flott at han leker med lego. Men han får jo noen negative kommentarer fra venner.

Anonymkode: c7e42...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 14 år bygger fortsatt med lego, han leker ikke med den lenger, men bygger.

Anonymkode: 10ce3...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som aldri sluttet å leke med Lego.  Etterhvert bygget han legoroboter og slikt. I dag er han studerer han robotteknikk i utlandet.

Lego er utviklende! 

Anonymkode: be903...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sluttet å bygge lego 😊 kan sitte i timesvis etter unger er lagt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min blir også 12 i sommer og er absolutt helfrelst i legointeressen fortsatt. Herlig hobby som krever god konsentrasjon og gir god finmotorikk og hjernetrim 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er gøy for alle. Bionicle er geniale lego. Bare å skape å bygge aktiviserer både den ene og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎03‎.‎2019 den 12.01, Anonym bruker skrev:

Min sønn blir 12 år nå, og elsker fortsatt lego. Og ønsker seg mye lego til bursdagen. Han kan sitte i flere timer om dagen og leke med lego, og det er jo veldig flott. Men samtidig har nesten alle vennene hans ryddet det bort, og leker ikke med lego lenger. 

Så leker deres store barn med lego fortsatt?

Anonymkode: c7e42...816

Ja, selv nittenåringen bruker legoen sin.

Anonymkode: e7b43...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 12.01, Anonym bruker skrev:

Min sønn blir 12 år nå, og elsker fortsatt lego. Og ønsker seg mye lego til bursdagen. Han kan sitte i flere timer om dagen og leke med lego, og det er jo veldig flott. Men samtidig har nesten alle vennene hans ryddet det bort, og leker ikke med lego lenger. 

Så leker deres store barn med lego fortsatt?

Anonymkode: c7e42...816

Lego er jo for alle!

Eldste for 14 ønsket seg til jul, brukte hele romjulen på å bygge.

Her liker store og små lego, hele familien kan sitte en hel helg og bygge!

Hvorfor bry deg med hva andre gjør? Så lenge 12-åringen liker lego må jo det bare være flott!

Anonymkode: e6855...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...