Gå til innhold

Hvordan steker dere bacon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke baconlukt. Og jeg liker ikke dryppende bacon. Hvordan kan jeg få slik bacon?

Anonymkode: c8ca6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacon skal stekes lenge på medium varme. Ser veldig mange steker med for sterk varme 

Anonymkode: 16c19...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker det i ovnene. God avstand på stekebrett, 200-220 grader i 10-13 minutter. Legger baconet på kjøkkenpapir så det får tørket av seg når det er ferdig. Blir alltid godt og sprøtt, uten søl.

Anonymkode: 62244...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ikke liker baconlukt og vil ha sprøtt, ikke dryppende bacon legger du bacon på kjøkkenpapir på en tallerken og steker det i microen til det er sprøtt,( eller til det er som du ønsker det). Nesten ikke lukt og kjøkkenpapiret har trukket til seg  overskuddsfettet.

Anonymkode: f3ffe...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi steker det i stekeovnen. Har bacon på en bakepapirkledt langpanne og ha bakepapir oppå også. Ingen fettsprut og perfekt stekt og sprøtt hver gang. Legger det på kjøkkenpapir rett etter steking, som da tiltrekker seg det dryppende fettet.

Endret av MTF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bacon skal stekes lenge på medium varme. Ser veldig mange steker med for sterk varme 

Anonymkode: 16c19...3e8

Hvor ser du veldig mange som steker bacon feil?? Ser aldri noen som steker bacon...

Anonymkode: 3a7c0...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Steker det i ovnene. God avstand på stekebrett, 200-220 grader i 10-13 minutter. Legger baconet på kjøkkenpapir så det får tørket av seg når det er ferdig. Blir alltid godt og sprøtt, uten søl.

Anonymkode: 62244...b6b

Det griser endel inni stekeovnen da

Anonymkode: c2aab...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor ser du veldig mange som steker bacon feil?? Ser aldri noen som steker bacon...

Anonymkode: 3a7c0...cdd

Hyttetur, matlaging med venner, middagsbesøk? Eller familiefrokoster? 

Anonymkode: 16c19...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det griser endel inni stekeovnen da

Anonymkode: c2aab...6c7

Ikke hvis man legger bakepapir over - det gjør vi og det funker helt utmerket. Baconet blir sprøtt og godt, passe stekt og ovnen blir ikke nedgriset av fett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MTF skrev:

Ikke hvis man legger bakepapir over - det gjør vi og det funker helt utmerket. Baconet blir sprøtt og godt, passe stekt og ovnen blir ikke nedgriset av fett:-)

Er det mulig, det har jeg ikke tenkt på engang :klaske:  😄 Det skal jeg teste neste gang

Anonymkode: c2aab...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker det så vanvittig feil at jeg sikkert burde bli kastet ut her ifra:

Smør i panna, høy varme, kort tid på hver side. Løft over på tørkepapir til det er kjølig -> Perfekt sprøtt bacon akkurat slik jeg liker det.

Anonymkode: 723d1...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg steker det så vanvittig feil at jeg sikkert burde bli kastet ut her ifra:

Smør i panna, høy varme, kort tid på hver side. Løft over på tørkepapir til det er kjølig -> Perfekt sprøtt bacon akkurat slik jeg liker det.

Anonymkode: 723d1...8ae

Steker bacon i smør?? 

Anonymkode: bcbcf...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger det på bakepapir i langpanna, snur de etter halvgått tid og steker i ca 10-15 min på ca 200 grader. Tar ut panna, legger baconet på kjøkkenpapir og tørker av det oppå med kjøkkenpapir, også spiser jeg det. Passe sprøtt og ikke noe dypping av fett.

https://www.kk.no/mat/slik-far-du-perfekt-bacon/67884349

Anonymkode: b5052...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...