Gå til innhold

Bilsete


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne å sett på bilseter nå i det siste, vært på prisjakt og sammenlignet priser.

Ser nå når jeg søker at prisene har gått opp, og setet er også utsolgt enkelte plasser.

Noen som har erfaring med å sjekke priser, og vet om prisene går ned igjen? kan det være sesongbasert? (når er det sesong for bilseter liksom)

Jeg har det ikke travelt, da det enda er lenge til vi har behov for setet, men sjekker priser fordi jeg tekte jeg skulle gå til min lokale forhandler først å høre hvilken pris de kunne gi meg i forhold til den prisen jeg finner på nettet, men da må jeg jo kunne vise til en pris som stemmer, helst den laveste prisen. 

Anonymkode: 250cd...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilstolkampanjer er det med jevne mellomrom året gjennom. Spesielt på nettet er konkurransen og kampen om kundene stor.

Hvilket sete er du ute etter da?

Anonymkode: bb17a...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bilstolkampanjer er det med jevne mellomrom året gjennom. Spesielt på nettet er konkurransen og kampen om kundene stor.

Hvilket sete er du ute etter da?

Anonymkode: bb17a...26f

besafe izi go x1 inkl base tror jeg er den stolen jeg har landa på.

og besafe izi plus

Tenkte jeg kunne kjøpe begge stolene samtidig hvis jeg fikk de til en bra pris hos forhandler.

Anonymkode: 250cd...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

besafe izi go x1 inkl base tror jeg er den stolen jeg har landa på.

og besafe izi plus

Tenkte jeg kunne kjøpe begge stolene samtidig hvis jeg fikk de til en bra pris hos forhandler.

Anonymkode: 250cd...e58

Viktig at stolene passer i bilen.  Spesielt babybilstolen bør ha riktig helling(45 gr). Så sjekk det før du kjøper.

Besafe izi plus kan være plasskrevende i enkelte biler.

Barnas Hus har kampanjer på Besafe ganske ofte. Men kanskje ikke alle modeller på en gang, f eks nå har de kampanje på Izi Kid X2. De pleier også å ha en babydager(tidligere babykveld) nå på vårparten, da har de ofte gode tilbud på bilstoler.

 

Anonymkode: bb17a...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viktig at stolene passer i bilen.  Spesielt babybilstolen bør ha riktig helling(45 gr). Så sjekk det før du kjøper.

Besafe izi plus kan være plasskrevende i enkelte biler.

Barnas Hus har kampanjer på Besafe ganske ofte. Men kanskje ikke alle modeller på en gang, f eks nå har de kampanje på Izi Kid X2. De pleier også å ha en babydager(tidligere babykveld) nå på vårparten, da har de ofte gode tilbud på bilstoler.

 

Anonymkode: bb17a...26f

Jo, tenkte det, er derfor jeg helst vil gå via lokal forhandler, slik at jeg får prøvd setene ordentlig, men om det blir mye dyrere, er det uaktuelt. Kan godt legge på 500,- pr sete hos lokal forhandler, men ikke særlig mer enn det.

Vi har en Toyota Avensis, i den er det jo forholdsvis grei plass i baksetet, men ja, sikkert lurt å prøve setet uansett. Setet bør også få plass i bil nr 2, men der kan ikke isofix brukes, tar setene mindre plass uten isofix,eller har det ingen betydning?

Anonymkode: 250cd...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, tenkte det, er derfor jeg helst vil gå via lokal forhandler, slik at jeg får prøvd setene ordentlig, men om det blir mye dyrere, er det uaktuelt. Kan godt legge på 500,- pr sete hos lokal forhandler, men ikke særlig mer enn det.

Vi har en Toyota Avensis, i den er det jo forholdsvis grei plass i baksetet, men ja, sikkert lurt å prøve setet uansett. Setet bør også få plass i bil nr 2, men der kan ikke isofix brukes, tar setene mindre plass uten isofix,eller har det ingen betydning?

Anonymkode: 250cd...e58

Seter uten isofix kan ta mindre plass fordi man lettere kan regulere monteringen. Men størrelsen på selve stolen har jo også litt å si. 

Avensis har vel litt bratte seter, så spesielt på babystolen kan det være vanskelig å få riktig helling når den monteres med isofix.. Besafebasen kan forøvrig kun monteres med isofix. 

Anonymkode: bb17a...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seter uten isofix kan ta mindre plass fordi man lettere kan regulere monteringen. Men størrelsen på selve stolen har jo også litt å si. 

Avensis har vel litt bratte seter, så spesielt på babystolen kan det være vanskelig å få riktig helling når den monteres med isofix.. Besafebasen kan forøvrig kun monteres med isofix. 

Anonymkode: bb17a...26f

Ok. må sjekke ut da.

Men selve setet kan monteres med 3 punkts belte så vidt jeg forstod på besafe sine sider.

Anonymkode: 250cd...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok. må sjekke ut da.

Men selve setet kan monteres med 3 punkts belte så vidt jeg forstod på besafe sine sider.

Anonymkode: 250cd...e58

Det kan det ja

Anonymkode: bb17a...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...