Gå til innhold

kjenner at jeg blir stressa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og det for ting som ikke er noe å stresse seg opp for.

er i slutten av 30 årene, og venter barn nr 3 i august. Fikk de 2 første i slutten av tenårene/begynnelsen av 20 årene.

Kjenner nå at jeg blir stresset fordi jeg ikke har alt av utstyr på plass, mangler stellebord, bilsete, seng, muligens litt klær(har ikke vært i form til å lete gjennom boden å se hva jeg har igjen, og hva jeg har gitt bort).

Vet at det ikke er noe å stresse for, det er jo enda flere måneder igjen.

Når jeg ventet eldste hadde jeg ikke klart noe, tror jeg kjøpte et par sokker før fødselen liksom, men der falt alt på plass av seg selv, arvet alt jeg trengte, og det jeg så at jeg trengte etterpå, var jo bare å kjøpe da, selv om jeg tror dette var minimalt. Alt ble lagt oppi hendene på meg, men jeg fikk jo sikkert ikke tingene i hus før uker før fødselen. Men jeg kjente ikke på det stresset jeg kjenner på nå, selv om jeg slettes ikke visste at alt skulle falle på plass da.

Savner denne ungdommelige uvitenheten og evnen til å tro at alt løser seg, det gjorde jo det, og kommer sikkert til å gjøre det denne gangen også.

Anonymkode: f4be3...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres sunt ut å planlegge mer enn du gjorde sist... Du er vel blitt mer voksen og skjønner ansvaret bedre

Anonymkode: e264b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres sunt ut å planlegge mer enn du gjorde sist... Du er vel blitt mer voksen og skjønner ansvaret bedre

Anonymkode: e264b...c3f

Jo, sannsynligvis. Kjenner jo på ansvaret og alvoret, men savner likevel denne ungdommelige uvitenheten, ansvarsfraskrivelsen og det å ta så lett på ting.
Er på en måte slik at jeg har modnet samtidig som barna har vokst, krevd mer, og gitt meg flere bekymringer. Dette barnet som kommer nå vil vel sikkert bli bært på gullstol, og knapt få lov til å bevege seg rundt i huset av mors frykt for å slå seg.

Huff, kanskje ikke det er så lurt å få et barn til nå i moden alder 😛

Anonymkode: f4be3...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...