Gå til innhold

Jeg har arvet en bunad som


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å hedre den avdøde med en inngravering i veskelåsen. Forslag til hva jeg kan skrive? Kommer liksom ikke på den rette formuleringa. Feks.  Til minne om...? Med eller uten dato? Og isåfall hvilken dato? Hjelp meg :)

Anonymkode: acaa5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare skrevet navnet og eventuelt fødsels og dødsdato.

Eventuelt ville jeg gravert inn et ord som beskriver hva denne personen har gitt deg. "Raushet", "Stolthet", "Kjærlighet", "Mot" eller noe annet som passer.

Anonymkode: 56f97...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydde hun den? Da ville jeg skrevet Sydd av Navn

En mulighet er jo å skrive navn og fødselsdato på personen 

Anonymkode: b9216...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊 Gravere noe som hun stod for, var en fin gest. 

Anonymkode: acaa5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville bare skrevet navnet og eventuelt fødsels og dødsdato.

Eventuelt ville jeg gravert inn et ord som beskriver hva denne personen har gitt deg. "Raushet", "Stolthet", "Kjærlighet", "Mot" eller noe annet som passer.

Anonymkode: 56f97...ad6

Det synes jeg var fint, sammen med navnet :)

Anonymkode: 3a728...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal brodere inn bak på vesken. Jeg har arvet min bunad av en grantante, og det morsomm med denne er at den ble sydd det året jeg ble født. Så årstallet på vesken passer meg. Ingen gammel bunad i den forstand, men for meg har den stor verdi. (Jeg skulle få ny, men ønsket heller at min farmor kjøpte denne til meg når min grantante skulle selge den)

Begge ungene har arvet bunad og begge vil brodere inn hvem som har hatt bunaden før de. Eldste får mange navn på sin, for den fikk min mor av sin mormor og de fleste i hennes familie har brukt den. Siden min datter er lat, passer den perfekt for høyden siden det egentlig ikke er en voksenbunad. Min andre datter har arvet bunad fra oldemor på farens side så der blir det bare ett navn. De er super heldige som er eneste jenter i familien på begge sider og har kunne arve en fra hver side. 

Anonymkode: fd8e2...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...