Gå til innhold

Diskusjon mellom barn i barnehage og innblanding fra foreldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To barn diskuterer: Begge vil ha samme leke. De har fått beskjed om at de må bytte på leken men det ender likevel med diskusjon om denne gjenstanden som viser seg å være en trillebåre. Henrik sier at jeg ønsker å leke med trillebåren men Christian ønsker det samme. Mor til Christian sier følgende til Henrik: "Christian må få den, fordi han skal på ferie".

Henrik gir den dermed fra seg men blir seg. Barnet som fikk trillebåren fikk støtte av sin mor med argument om at han er såpass heldig som skal på ferie og så må det barnet som ikke skal på ferie gi fra seg leken i tillegg? 

 

Meninger?

 

 

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker argumentet var tenkt slik at Henrik kunne leke med trillebåren så mye han ville mens Christian var borte. Men ville vel heller bedt dem bytte på og evt trukket lodd om hvem som skulle hatt den først om de ikke klarte bli enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mostly Harmless skrev:

Tenker argumentet var tenkt slik at Henrik kunne leke med trillebåren så mye han ville mens Christian var borte. Men ville vel heller bedt dem bytte på og evt trukket lodd om hvem som skulle hatt den først om de ikke klarte bli enige.

Det ville jeg også ha tenkt men de er jo 60 barn i barnehagen og at det nå blir 59 barn fordi Christian er borte (og får alle lekene for seg selv i ferien), så gir dette Henrik mulighet til å få denne leken 59/60 ganger mindre fremover. Henrik har ingen mulighet til å reise på ferie og dermed få alle lekene for seg selv i samme periode. Altså: Christian får alle fordelene fordi han skal på ferie og når han kommer tilbake, så har moren samme argument: Christian må få leken, fordi han har vært på ferie. Er fordelingen av leken riktig?

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ville jeg også ha tenkt men de er jo 60 barn i barnehagen og at det nå blir 59 barn fordi Christian er borte (og får alle lekene for seg selv i ferien), så gir dette Henrik mulighet til å få denne leken 59/60 ganger mindre fremover. Henrik har ingen mulighet til å reise på ferie og dermed få alle lekene for seg selv i samme periode. Altså: Christian får alle fordelene fordi han skal på ferie og når han kommer tilbake, så har moren samme argument: Christian må få leken, fordi han har vært på ferie. Er fordelingen av leken riktig?

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Seriøst?

Anonymkode: a7358...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?

Anonymkode: a7358...790

Selvsagt er det seriøst. Jeg overhørte samtalen og dersom jeg var mor, ville jeg ha sagt til Christian at du skal på ferie, gi leken fra deg, du får mye gøy i ferien din, mens de andre må være i barnehagen. Eller er det slik at barn som reiser på ferie, kommer tilbake, som monstre, og har krav på alt de gikk glipp av mens de var på ferie?

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det seriøst. Jeg overhørte samtalen og dersom jeg var mor, ville jeg ha sagt til Christian at du skal på ferie, gi leken fra deg, du får mye gøy i ferien din, mens de andre må være i barnehagen. Eller er det slik at barn som reiser på ferie, kommer tilbake, som monstre, og har krav på alt de gikk glipp av mens de var på ferie?

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Er barn som har vært på ferie monstre? Er du ansatt i barnehagen?

Anonymkode: 50394...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mening er at mamma til Christian er for lenge i barnehagen

Anonymkode: 50394...0ee

Enig, hun burde ha overlatt til personalet men nå valgte hun å "løse" det på egenhånd. Mitt spørsmål går mer på om hun "løste" problemet riktig.

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er barn som har vært på ferie monstre? Er du ansatt i barnehagen?

Anonymkode: 50394...0ee

Samme hva jeg er, eller hvem jeg er. Jeg er ute etter løsningen: Er det slik å forstå at de barna som reiser på ferie skal ha goder før de reiser, og rett på alle lekene, og når de kommer tilbake, så har de samme rett? 

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet til denne moren var jo helt dustete! Hun burde heller oppmuntret barna til å enten leke sammen med trillebåren eller at de byttet på å ha den.

Slik hun gjorde det var partisk og elendig mtp. oppdragelse. Vil tro at det er sjanser for at hennes gutt er/blir en av de med veldig store puter under armene...

Anonymkode: aa15a...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et av barna allerede hadde lekt med trillebåren en stund, hadde jeg sagt at nå må dere bytte på det. Om trillebåren ble plassert ute og to barn umiddelbart hadde begynt å krangle om den og ingen var interessert i å leke med den etter tur, hadde jeg fjernet hele trillebåren så ingen fikk leke med den. 

Anonymkode: 834ab...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg at så fort ordet "diskusjon" brukes i stedet for krangel så prøver du å sette Henrik i et godt lys.

Også tenker jeg at det ikke er rart det blir krig i verden med foreldre som deg.

Anonymkode: 7826c...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme hva jeg er, eller hvem jeg er. Jeg er ute etter løsningen: Er det slik å forstå at de barna som reiser på ferie skal ha goder før de reiser, og rett på alle lekene, og når de kommer tilbake, så har de samme rett? 

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Jeg tenker at du lager problemer ut av ingenting

Anonymkode: 50394...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det var et dårlig argument. Jeg hadde heller sagt at hvis de ikke klarer å dele på en leke så får ingen bruke den.

Anonymkode: 7b7ec...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det var et dårlig argument. Jeg hadde heller sagt at hvis de ikke klarer å dele på en leke så får ingen bruke den.

Anonymkode: 7b7ec...7e9

Enig

Anonymkode: 901ec...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst ikke så store problemer i hverdagen, når du klarer å henge deg oppi noe så latterlig.

Anonymkode: d5463...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien har da absolutt ingenting med hvem som skal få trillebåra??? 

Den som hadde leken først får leke med den, med beskjed om at om så og så lang tid må de bytte på, uavhengig av hvem som skal på ferie (what??). Om det er usikkert hvem som hadde den først kan man trekke lodd, også bytter man på senere. 

Anonymkode: 099e1...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det seriøst. Jeg overhørte samtalen og dersom jeg var mor, ville jeg ha sagt til Christian at du skal på ferie, gi leken fra deg, du får mye gøy i ferien din, mens de andre må være i barnehagen. Eller er det slik at barn som reiser på ferie, kommer tilbake, som monstre, og har krav på alt de gikk glipp av mens de var på ferie?

Anonymkode: 5e0a0...6dc

Jeg synes vel det argumentet er like blåst. Sannsynligvis vil ingen av barna klare å relatere fordelingen av trillebåren her og nå til ferien i det hele tatt.

Og jeg ville aldri brukt formuleringer som "du får mye gøy i ferien din, mens de andre må være i barnehagen". Jeg ønsker at barnet mitt skal ha et positivt syn på barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...