Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 og sliter på jobben pga det. Her må vi være sammen i 7,5 time hver eneste dag, og det tærer så på meg. Det vitses, spøkes og hoies dagen lang. Man må være vittig og kjapp i replikken. Jeg er utdannet innen et smalt fagfelt, så det nytter ikke å bytte jobb heller. Jeg tusler unna når jeg har mulighet, men ender ofte opp med å sitte med hodet i hendene på toalettet. Det er så slitsomt. Flere som har det sånn? Anonymkode: 563c9...668
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Kan du ikke bytte jobb altså? Drit i de som hoier og ler, vær deg selv! Det er kun en jobb!!! Anonymkode: 09e49...294
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Jeg har det akkurat likt. Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Men man må jo bare være seg selv, alle kan jo ikke være like utadvendte. Anonymkode: 7517b...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Jeg er også innadvent og skjermer megselv mot omgivelsene (kontorlandskap med høyt action nivå) med noice canceling ørepropper og spotify. Liker å jobbe når jeg er på jobb og overlater spøk, latter og sosial interaksjon til mine kollegaer. Har du en jobb der du kan skjerme deg, eller må du være i interaksjon hele dagen lang? I fall det siste skjønner jeg at du blir helt konsumert. Anonymkode: 6f6fd...038
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Jeg også. Løsningen min er hjemmekontor 2-3 dager i uken. De dagene bruker jeg til konsentrasjonsarbeid. De dagene jeg er på kontoret (kontorlandskap) har jeg mye møter, det er annerledes, da snakkes det fag. Når jeg sitter i landskapet har jeg Spotify og headset. Jeg kommer godt overens med de fleste av kollegaene mine, og deltar i praten i lunsjen. Sånn sosialt trives jeg best i små grupper, vil helst treffe en om gangen. En flaske vin på deling med en god venninne frister alltid mer enn en fest eller gruppe-middag. Anonymkode: c9974...916
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Samme her, og jeg jobber som lærer😂 Alle er forskjellige. Og du legger kanskje kun merke til de som hoier og har kjappe replikker, fordi ja, de tar UTROLIG mye plass. Men dere er nok flere som heller ønsker et roligere miljø. Ikke skam deg over st du er sånn, det er en flott egenskap å være innadvendt selv om ikke samfunnet generelt fremmer dette. Jeg overlever greit ved å være veldig imøtekommende og hyggelig mot alle, tvinger meg selv til å smile selv om stemningen er altfor slitsom rundt meg. Mange av de som er mest utadvendte og ‘motsomme’ er ikke spesielt hyggelige mot alle de møter. De har på en måte nok med seg selv og sitt personlige sceneshow. Jeg slet veldig med at jeg følte meg annerledes før, nå vet jeg at mine sterke sider er å være rolig, avbalansert, vennlig og lyttende. Anonymkode: fe524...077
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også innadvent og skjermer megselv mot omgivelsene (kontorlandskap med høyt action nivå) med noice canceling ørepropper og spotify. Liker å jobbe når jeg er på jobb og overlater spøk, latter og sosial interaksjon til mine kollegaer. Har du en jobb der du kan skjerme deg, eller må du være i interaksjon hele dagen lang? I fall det siste skjønner jeg at du blir helt konsumert. Anonymkode: 6f6fd...038 Jeg har dessverre ikke noe sted der jeg kan skjerme meg. Jeg går ofte ut i bilen, eller gjemmer meg på do. Det spiser meg opp. HI Anonymkode: 563c9...668
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme her, og jeg jobber som lærer😂 Alle er forskjellige. Og du legger kanskje kun merke til de som hoier og har kjappe replikker, fordi ja, de tar UTROLIG mye plass. Men dere er nok flere som heller ønsker et roligere miljø. Ikke skam deg over st du er sånn, det er en flott egenskap å være innadvendt selv om ikke samfunnet generelt fremmer dette. Jeg overlever greit ved å være veldig imøtekommende og hyggelig mot alle, tvinger meg selv til å smile selv om stemningen er altfor slitsom rundt meg. Mange av de som er mest utadvendte og ‘motsomme’ er ikke spesielt hyggelige mot alle de møter. De har på en måte nok med seg selv og sitt personlige sceneshow. Jeg slet veldig med at jeg følte meg annerledes før, nå vet jeg at mine sterke sider er å være rolig, avbalansert, vennlig og lyttende. Anonymkode: fe524...077 ...og der kom fordommene. Det var jo bare et spørsmål om tid. De utadvendte beskrives uten unntak som oppmerksomhetssultne og hensynsløse. Som om høyt tempo og aktiv sosial nerve går hånd i hånd med å være drittsekk? Jeg trøster meg med at jeg i alle fall ikke er verken fordomsfull ELLER kjedelig. Anonymkode: 9a67c...7d6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme her, og jeg jobber som lærer😂 Alle er forskjellige. Og du legger kanskje kun merke til de som hoier og har kjappe replikker, fordi ja, de tar UTROLIG mye plass. Men dere er nok flere som heller ønsker et roligere miljø. Ikke skam deg over st du er sånn, det er en flott egenskap å være innadvendt selv om ikke samfunnet generelt fremmer dette. Jeg overlever greit ved å være veldig imøtekommende og hyggelig mot alle, tvinger meg selv til å smile selv om stemningen er altfor slitsom rundt meg. Mange av de som er mest utadvendte og ‘motsomme’ er ikke spesielt hyggelige mot alle de møter. De har på en måte nok med seg selv og sitt personlige sceneshow. Jeg slet veldig med at jeg følte meg annerledes før, nå vet jeg at mine sterke sider er å være rolig, avbalansert, vennlig og lyttende. Anonymkode: fe524...077 Jeg syns ofte de innadvendte og usosiale tar vel så stor plass som de utadvendte! De "setter" ofte stemningen i miljøet og alle andre går på tå hev for å ikke være til plage. Jeg er selv midt på treet, men ikke i tvil om hvem som er mest alitsomme: de innadvendte, nytte, ikke snakkende kollegaene som du ikke helt vet hvor du har! Anonymkode: 983f9...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå