Gå til innhold

Noen som har hatt kul i brystet, som ikke var farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat oppdaget en kul i brystet på str med en drue/plomme. Får ikkekomme til legen før i morgen og har skikkelig angst! Noensom har hatt en kul og som viste seg å ikke være farlig som kan berolige meg litt? 

Anonymkode: fe59b...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var ikke farlig i det hele tatt. Den var på størrelse med en drue, jeg var til legen, ble henvist til ultralyd for å vurdere om videre undersøkelser var nødvendig. Det var det ikke, og nå 8 år senere har den krympet igjen, så jeg kjenner den ikke. Usikker på når det skjedde, har ikke tenkt på den på årevis 😊

Anonymkode: ee8b7...23c

Skrevet

Jeg hadde flere små cyster. En venninne hadde også en cyste. En kollega har testet positivt på det genet som Angelika jolie har, det som gir stor sjangs for å utvikle bryst- eller eggstokkreft. Var cyster hos henne også.

Anonymkode: 112a7...8e8

Skrevet

Ja! To ganger. Første gang som 20-åring i 2005, andre gang i 2016. Jeg var veldig redd begge gangene men det var HELT ufarlig. :) hadde biopsi begge gangene (de tok en prøve av kulen med en lang nål - au!)

de sa at de fleste kuler hos unge kvinner er ufarlige. Brystkreft i ung alder er svært uvanlig.

krysser fingrene for deg ❤️ klem

Anonymkode: efb44...cf6

Skrevet

Har operert ut to, en var så stor som en plomme (og jeg er en Bcup 😅), og har en nå som man bare følger med på. Oftest er det bare lipom, eller "fettkul" på godt norsk. Men det er viktig å utrede med ul, mammografi og evt biopsi. 

Lykke til ☺️

Anonymkode: 83624...b2c

Skrevet

Ja, viste seg å være en cyste. Helt ufarlig.

Skrevet

Takk for svar dere! Har ligget våken i hele natt og grublet 😫 jeg vet at jeg har, eller i alle fall har hatt cyster i begge bryst som de har sett på ul, men denne kulen jeg kjenner nå kjennes ganske hard ut så jeg vet ikke om det kan være en av de cystene jeg kjenner? 🤔

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere! Har ligget våken i hele natt og grublet 😫 jeg vet at jeg har, eller i alle fall har hatt cyster i begge bryst som de har sett på ul, men denne kulen jeg kjenner nå kjennes ganske hard ut så jeg vet ikke om det kan være en av de cystene jeg kjenner? 🤔

Alle cystene/fettkulene/lipomene jeg selv har hatt har vært harde. 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle cystene/fettkulene/lipomene jeg selv har hatt har vært harde. 

Ok, takk for svar 🙏🏼

Skrevet

Har også hatt hard kul som viste seg å være en betent cyste. Den kapslet seg inn. Gikk hull på den når de tok biopsi, og da forsvant den etterpå.

Skrevet

Hatt og har det i begge brystene. Ett år siden jeg var på mamaografi og ultralyd. Alt var som dt skulle, men siden jeg hadde rast ned i vekt hadde fettet forsvunnet i brystene, så da hovnet kjertlene opp når jeg sov på magen på natta feks. Jeg har cyster i eggstokkene, så var innstilt på at det var noe og ble veldig overraskt når det ikke var noe galt. Ellr det er jo ikke som det skal siden det err klumper og vondt, men må bare finne trikst som gir meg litt flesk i puppene igjen. Nå kommer og går klumpene, i skrivende stund er ene brystet mye større og fastere enn det andre og det er kun pga at jeg bært mye og var mye i nærheten av det brystet forrige uke. 

Anonymkode: 397b9...73f

Skrevet
38 minutter siden, Førstemann skrev:

Har også hatt hard kul som viste seg å være en betent cyste. Den kapslet seg inn. Gikk hull på den når de tok biopsi, og da forsvant den etterpå.

Var kulen vond da, når du tok på den?

Skrevet

Jeg har hatt det flere ganger, og det har vært ufarlige vanncyster hver gang.

Anonymkode: 9fde3...f99

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var kulen vond da, når du tok på den?

Ja, den ble øm på slutten. Legen mente den hadde blitt betent fordi jeg tok så mye på den. Men ikke så lett å la være når man finner en kul...

Skrevet

Dere som tok biopsi, fikk dere svar på denne med en gang eller var det lenge å vente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...