GĂ„ til innhold

Tips til sommerferie med valpđŸ¶


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fÄtt valp i hus og det utelukker mange feriealternativer denne sommeren da vi skal ha den med oss. AltsÄ - primÊrt Norgesferie eller gjerne Sverige. Vi bor rett utenfor Oslo og Þnsker ikke altfor lang kjÞretur. 

Noen gode ferieforslag til oss, kjĂŠre DIB-damer?? đŸ™đŸ»â˜€ïž

Anonymkode: b7f06...cdf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Reiser dere med barn? Hvilken alder er barna i? Hvor gammel er valpen nÄr dere reiser? 

Anonymkode: 16558...fe3

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi fÄr ogsÄ valp i sommer :D 

Her blir vi hjemme, og krysser fingrene for (nesten) like fint vĂŠr som i fjor. Tenker det blir mer enn nok Ă„ holde fingrene i med ny valp i hus.

Men turer til Kristiansand dyrepark, Hunderfossen, Tusenfryd, Campingturer i bĂ„de Norge og Sverige osv er helst sikkert mer enn mulig Ă„ fĂ„ til for litt rutinerte folk enn oss 😅

Har dere barn? Hvor gamle er de isÄfall? Og hvor i landet bor dere sÄnn ca? Litt lettere Ä komme med tips da :)

Anonymkode: c2064...206

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Husk pass til hunden hvis dere tar den med til Sverige eller Danmark. Var ikke lenge siden en mÄtte avlive hunden da han kjÞrte tilbake over grensen men hunden etter kun en dagstur i Sverige. 

Tusenfryd, dyreparken etc forutsetter jo fortsatt at dere fÄr barnevakt for hunden. NÄ vet ikke jeg alder men den mÄ fÄ masse ro i tillegg til sosialisering. Og rolig tilvenning til Ä vÊre alene. BÞr ikke bli en kasteball i ferien hvor den fyker rundt omkring. 

Anonymkode: 6a4c2...cde

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for svar. Barna er 6, 10 og 14. Hunden er 6 mnd i ferien. Danmark tror jeg blir litt langt men Ăžnsker tips til feriemĂ„l i Norge og Sverige☀

Hi

Anonymkode: b7f06...cdf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Vi leide oss hytte pÄ Hvaler da vi hadde valp. Fant en hytte hvor det var lov Ä ha hund og som lÄ i skogen, med gode turmuligheter. Likevel bare ti min gange til sjÞen. 

Anonymkode: ebf03...3a9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk, Hvaler var et supert tips!! Men egentlig sĂ„ kjenner jeg at det hadde vĂŠrt fint med tips til steder i Sverige. Fint Ă„ komme seg over grensen sĂ„ man fĂ„r litt utenlands-fĂžlelse😆😎

Hi

Anonymkode: b7f06...cdf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

14 minutter siden, Mrs. Kaizer skrev:

Er det ikke karantenetid om du reiser til Sverige med hund?

Jeg forstod det pÄ dyrlegen som som at det var uproblematisk dersom jeg valgte én spesiell type tablettkur (det var alt. en vaksine som mÄtte tas sÄ og sÄ mange timer fÞr avreise fra Sverige). Dette skal jeg selvsagt undersÞke nÊrmere etter hvert, takk for pÄminnelsen!

hi

Anonymkode: b7f06...cdf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ferie med valp foregikk for vÄr del pÄ terrassen, hjemme og pÄ hytta. Ungene var 5-6 Är og barn og valp hadde en fantastisk fin sommer. Masse smÄ gÄturer, valpen lÊrte Ä gÄ fint i bÄnd, lÊrte Ä gÄ tur i terrenget, langs vei, lÊrte seg Ä mÞte sauer, sÄ storfe fra terrassen, lekte, badet og sov masse. I tillegg hadde vi god tid til Ä lÊre grunnleggende lydighet. Ungene hadde et basseng, ikke sÄ veldig stort, men litt stÞrre enn plaskebasseng, og de badet der, alle tre, bÄde barn og valp. I tillegg badet de i et vann i nÊrheten av hytta. Valpen fikk ogsÄ lengre turer utover sommeren, og sov som en stokk hele natta, sliten og lykkelig.

Det var en flott sommer, ungene snakker om den enda, og nÄ er dyret ni Är! 

Anonymkode: cb15d...abf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstod det pÄ dyrlegen som som at det var uproblematisk dersom jeg valgte én spesiell type tablettkur (det var alt. en vaksine som mÄtte tas sÄ og sÄ mange timer fÞr avreise fra Sverige). Dette skal jeg selvsagt undersÞke nÊrmere etter hvert, takk for pÄminnelsen!

hi

Anonymkode: b7f06...cdf

Men du mÄ ha eget pass til hunden som viser at alt er i orden. Hunder uten papirer blir sendt ril avlivning hvis dere blir stoppet pÄ grensen. SÄ nei, det er ikke BARE Ä ta noen tabletter. 

Anonymkode: 6a4c2...cde

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du mÄ ha eget pass til hunden som viser at alt er i orden. Hunder uten papirer blir sendt ril avlivning hvis dere blir stoppet pÄ grensen. SÄ nei, det er ikke BARE Ä ta noen tabletter. 

Anonymkode: 6a4c2...cde

Veldig klar over det med pass - det tok jeg som en selvfĂžlge.

Hi

Anonymkode: b7f06...cdf

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Den sommeren vi hadde valp var vi mest hjemme. Var mye kos i hagen, turer og stranda. Valpen var med pÄ litt forskjellig, men hadde flest rolige dager hjemme. NÄr vi dro pÄ turer, stranda ol hadde valpen teppet sitt i kurven under vogna til minste barnet og kunne hvile/sove der og hadde ogsÄ plass i sykkelvogna nÄr vi brukte den. 

Anonymkode: 93ffb...602

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ikke sikkert det er sÄnn som jeg tenker men, det jeg forbinder med Sverige/Danmark ferie er ofte forbundet med mye stÄk og stÞy. Med barn i den alderen dere har vil de gjerne ogsÄ vÊre med pÄ mye stÄk og stÞy hvis det finnes.

Hvorfor gidde den ekstra belastningen det er for en hund, bÄde Ä kjÞre langt, men ogsÄ det ekstra arbeidet med vaksinering, pass og lignende.

VÊr hjemme, dra pÄ dagsturer, evt en uke i Norge, bruk tiden hjemme med Ä gjÞre dere kjent sammen i nÊrmiljÞet, hytta?

Som andre nevner, lÊre hunden nye ting, og ikke bruke tiden pÄ Ä farte rundt, for det er jo ofte det man vil nÄr man er pÄ ferie.

Anonymkode: fffd3...40e

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...