Gå til innhold

Egoistisk tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at tenåringerer er egoistiske? Gutten min tenker mest på seg selv. Virker ikke som om han bryr seg så mye om resten av familien. Trodde det ble bedre nå som han er snart 18, men det ser ikke sånn ut 🙈

Anonymkode: d104a...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at tenåringer har en fase hvor de er veldig egoistiske, men hvor egoistiske de er, og hvor lenge denne fasen varer er nok individuelt.

Det er også viktig at de lærer seg å bry seg, for det kommer ikke alltid av seg selv.

Har to gutter på 15 og straks 18 selv, og de er temmelig forskjellig. For eldste kommer dette med omsorg for familien, og egentlig alle rundt han, veldig naturlig. Han har nok vært og kan fremdeles være litt egoistisk, men det er ikke så ofte. De gangene det skjer holder det med en påminnelse så husker han på andre også. Som akkurat nå i stad når han kom fra skolen, jeg sa at det er på tide du rydder litt på rommet ditt også bar han en haug med oppvask til kjøkkenet og lot det stå der. Når jeg da banket på døren hans og sa at det hører da ikke noe sted hjemme at jeg skal rydde det videre inn i oppvaskmaskin osv, han må jo gjøre jobben skikkelig, så lo han litt og mente det var lov å prøve seg, også gikk han og ryddet det helt vekk.

Lillebror på 15 må nok ha påminnelser litt oftere, der kommer det ikke like naturlig. Han må tvinges litt, dras litt i og snakkes litt mer med enn storebror noen gang har måtte, men det blir nok folk av han også, sakte men sikkert ;)

Anonymkode: 0d249...b94

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig at tenåringerer er egoistiske? Gutten min tenker mest på seg selv. Virker ikke som om han bryr seg så mye om resten av familien. Trodde det ble bedre nå som han er snart 18, men det ser ikke sånn ut 🙈

Anonymkode: d104a...28f

Han kommer tilbake til deg og familien etter fylte 20 år. Da er livet lettere å leve, man er mere voksen og man har funnet seg selv. Du trenger ikke bli såret. ❤

Anonymkode: 2df68...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...