Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Jeg er nå 2.årslærling og har jobbet i bedriften jeg er i rundt 2 år. Jeg har nylig begynt å se litt på betalt lunsj og hvor vidt det inkluderer meg eller ikke. Jobber i et firma som jobber med å motta telefon samtaler som kan komme mellom 08:00 -16:00. Det er flere dager der jeg ikke får tatt lunsj da det varier i mendge med arbeid. Jeg har snakket med de andre på jobben og det er ingen som har betalt lunsj. Jeg har flere ganger tatt opp dette og det er litt delte meninger fra forskjellige. Jeg har samtlige ganger blitt nektet å for å forlate arbeidsplassen. Når det er stille dager kan det fort hende at jeg kan ende opp på f.eks. Youtube osv. men har dette noe å si? Takk for alle svar Anonymkode: 0693d...71c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Som hovedregel skal man ha betalt lunsj dersom man må være tilgjengelig for arbeidsgiver når lunsj skal avvikles. Kan du forlate arbeidsplassen så har du ikke krav på betalt lunsj. Det er en dårlig deal uansett lunsjordning og se på youtube i arbeidstiden Anonymkode: c7649...93b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 Kan du fritt forlate arbeidsplassen i lunsjen, og du ikke trenger å avbryte lunsjen for å f.eks. svare på telefon eller betjene kunder, så skal du ikke ha betalt. Da er lunsjen din fritid. Hvis du må ta telefoner, reise deg og betjene kunder el.l. så skal du ha betalt i lunsj. Ofte så vil halvparten av personalet ta lunsj, deretter andre halvparten. Da er det noen andre som tar ansvaret så du kan ta fri. Jeg regner med du er organisert? Hvis ikke så organiser deg og be fagforeningen se på saken. Anonymkode: 66e44...fb6
Yellow Brick Road Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 Dersom du ikke har lov til å forlate arbeidsplassen i pausen, skal du ha betalt pause. Du skal også være klar over at du har rett på pause selv uansett om du har betalt lunsj eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå