Gå til innhold

Dere med stor avstand mellom barna, 8-10 år eller mer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var fødselen? Er det sant at man er som 1. gangs fødende igjen?

Jeg venter nr 3, har barn på 14 og 18 fra før.

Vet jo også at nr 3 er en luring, så alt kan jo skje, men er det slik at jeg kan forvente en lenger fødsel eller kortere?

Har hatt 2 ganske normale fødsler, der den siste kanskje gikk litt fort, selv om den kanskje ikke helt går under begrepet styrtfødsel.

Anonymkode: 7b84b...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 4, sistemann var sikkelig overraskelse, da de andre var 20,18 og 15, jeg selv var 38,Nei var ikke som 1 gang fødende for meg, den gikk fortest, de andre varte, han største tok det nesten 34 timer med, hun på 18 28 timer, hun på 15 tok 14 timer og lillebror tok 4 timer. nå er de 24,22,19 og 4 og jeg er også bestemor til 2

Anonymkode: 7de98...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7 år i mellom mine. 1 fødsel varte lenge men 2 fødsel var en styrtfødsel 

Anonymkode: 7e8c9...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel nr 1 tok 17 timer, fødsel nr 2 tok 1 time og 20 minutter😊 8 år mellom mine barn. 

Anonymkode: 667fd...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Man er førstegangsfødende kun 1 gang. Min tredje fødsel tok 1 time 50 minutt fra jeg våknet. 8 år siden jeg fødte sist. Nummer 4 og 5 brukte lenger tid..

Anonymkode: ea0a6...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca like lang tid med nr en og nr to. 6 timer. 8 år mellom de

Anonymkode: 834d2...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre barn, to tette og en attpåklatt. Første fødsel var styrtfødsel, fødsel nummer to varte mye lengre og nummer tre var igangsatt og varte desidert lengst, så det har vært tre veldig ulike opplevelser, og ikke «etter boka». Det stemte her at nummer tre er en luring, og selv om fødselen var veldig tøff og varte mye lengre enn de to andre var det likevel ikke som en førstegangsfødsel. Opplevde å ha skrekkelig vondt og liten åpning i timesvis før det plutselig var full åpning og to press - ferdig. Var visst vanlig for flergangsfødende sa de. :) 

Anonymkode: 9f58b...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel tok 15 timer, fødsel nr 2 (12 år senere), tok kort tid. Vi skjønte egentlig ingenting for plutselig var hun her.. Ble bedt om å hvile for å samle krefter til fødsel, plutselig kjente jeg noe mellom beina, og ba de sjekke før jeg la meg for å sove litt og der var ho😳🤭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo egentlig på, ringer jeg sykehus med en gang jeg merker de første tegnene? Eller ringer jeg legevakta?

Jeg har 2,5 times kjøretur til sykehus/fødeavdeling. 1,5 time med ambulanse. 3 min til legevakta. Kan ta 10 min med ambulansefly, men da må jo flyet være her, og det er det jo ikke så ofte.
Minste ble født på legevakta, de sa at det var bedre enn å føde i ambulansen på vei, gikk fort. Men da trodde jo jeg at jeg hadde god tid(det sa de jo når jeg var 1.gangs fødende), og ventet nok litt for lenge før jeg tok kontakt.

Har heldigvis en stund igjen, men tenkte det var lurt å være litt forberedt på hva jeg kan forvente.

HI

 

Anonymkode: 7b84b...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år mellom nr 1 og 2 her, første tok 4 timer og andre to timer fra første rie. Iflg min jordmor så glemmer ikke kroppen at den har født før og jeg ble forberedt på at det var sannsynlig at andre gang gikk enda fortere, men som hun sa, man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer fra første rie med den første. 10 år etterpå tok det 3.5 time fra første rie. Jeg dro på sykehuset ved første tegn på fødsel.

Anonymkode: 69ba8...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Første tok 24 timer fra første rie, kun ca 3/4 timer i aktiv fødsel 

Andre tok 19 timer fra første rie, aktiv fødsel i ca 1,5-2 timer (2 år etter første) 

tredje tok 10 timer etter at de tok vannet. Hadde hatt maserier i 3 døgn før det og. Aktiv fødsel ca 2-3 timer.  (9 år etter første) 

Anonymkode: 17e94...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem barn, nr 3 var 11 år siden sist og like enkel og ukomplisert som de andre. Siste fødte jeg 4 1/2 år etter mr 4 og det var den «verste» fødselen. Tok litt tid😊Du er ikke regnet som første gangs.

Anonymkode: a9c22...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 år mellom nr 1 og 2. Førstemann tok det 17 timer med rier til hun var ute. Andremann tok det 5 timer. Fikk tredjemann 2 år etter andremann og da tok det 16 timer. 

Anonymkode: dda41...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...