Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Sånn føler jeg det. Og ikke bare kroppen, men hele det norske helsevesenet. Utredningen har stagnert fullstendig, og annenhver dag funderer jeg på hvordan livet ikke hadde vært. Nå skriver jeg i koder. Jeg har gått til psykolog på DPS i flere år tidligere, men de avsluttet behandlingen av traumene siden det var umulig å se bedring pga kroppens fysiske tilstand som hele tiden ødela for fremgangen. Og det er bare sånn det er. Men denne gangen kjenner jeg at jeg trenger hjelp med å takle situasjonen; jeg er uholdbart syk, får panikkanfall/dødsangst der jeg er overbevist om at jeg skal dø, jeg har en fysisk sykdom som gjør det umulig for meg å leve normalt på noen som helst måte. Hele livet er en kamp og den kampen vurderer jeg ofte å gi opp. Jeg vil bare noen skal se meg, at noen skal plukke meg opp og sørge for at man finner ut hva det er som feiler meg og eventuelt finner en medisin eller en behandling som kan dempe symptomene mine. Pasientombudet rådet meg til å sende en klage til direktøren for sykehusene. Men det koster meg så mye. Jeg satt i telefonen i går og skalv av adrenalin, og gråt når jeg la på, ringte med diverse om fritt behandlingsvalg, og med pasient- og brukerombudet. På kvelden trodde jeg jeg skulle dø. Det blir for mye for meg, jeg ORKER ikke mer, jeg trenger helt desperat hjelp!!! Dette takler jeg ikke alene. Skal til fastlegen etterpå, usikker på hva jeg skal si... Det er egentlig om "veien videre", og at jeg vil ha en second opinion fra en annen lege på et annet sykehus. Men ER det noen som vet hvordan jeg kan få timer raskt, og bli utredet? Vet om muligheten for å ta avbestillingstimer og jeg pleier å ringe og si jeg kan ta det. Jeg forbereder meg i månedsvis før en time, til ingen nytte. Jeg kommer ikke på noe mer. Anonymkode: ec9ce...ff5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Fritt sykehusvalg. Du an finne ut har det er kortest ventetid. Men det høres ut som det er angsten du trenger mest hjelp for!? Anonymkode: a8127...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå