Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Datteren min er 9,5 år og er fortsatt flat foran, som jo er naturlig for alderen. I det siste har hun likevel klagetover at hun er øm der brystvortene er, og jeg kan se de er en anelse hoven. Så på shopping i går fikk hun en slags bh-topp beregnet på barn (training bra heter det på engelsk, vet ikke om et godt norsk ord?). Er dette normalt for en på 9,5 år? Anonymkode: 356b1...d20
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 Men det som ikke er normalt i mine øyne er å utstyre henne med en bh (selv om det er en treningstopp). La henne ha et naturlig forhold til kroppen sier nå jeg. Hun har jo ikke bryster ennå... Anonymkode: 5e9ba...94c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men det som ikke er normalt i mine øyne er å utstyre henne med en bh (selv om det er en treningstopp). La henne ha et naturlig forhold til kroppen sier nå jeg. Hun har jo ikke bryster ennå... Anonymkode: 5e9ba...94c Det er jo ikke en bh, det er en topp som beskytter de såre/ømme brystvortene mot gensere som gnisser seg inntil. Det er slike som dette, og det er helt vanlig at jentene bruker de fra 8-10 års alderen https://www2.hm.com/no_no/productpage.0701985002.html Har to jenter på 10 og 11 år selv, og når brystvortene starter å knoppe seg litt, så er de temmelig ømme altså. Det synes knapt at de er litt hovne, men det er veldig ubehagelig når f.eks genseren gnisser inntil. Anonymkode: 0a5ad...88f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #5 Skrevet 19. mars 2019 Slik topp bruker min 6-åring også. Hun elsker de! Ikke noe jeg har bestemt, hun ville ha sånn og fikk sånn😊10-åringen ønsker å bruke trøye enda, 12-åringen som har små bryster nå bruker vanlig bh. Anonymkode: c2c04...10f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2019 #6 Skrevet 19. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det som ikke er normalt i mine øyne er å utstyre henne med en bh (selv om det er en treningstopp). La henne ha et naturlig forhold til kroppen sier nå jeg. Hun har jo ikke bryster ennå... Anonymkode: 5e9ba...94c Hun har vondt fordi de ømme brystvortene gnisser mot genseren. Det var hun selv som gjerne ville ha en slik og hun var strålende fornøyd da hun hadde fått den på i dag. Mente den hjalp. Vi har et veldig naturlig og sunt forhold til kropp her hjemme, men jeg var litt usikker på om dette var litt tidlig. Hadde sett for meg at hun ville være rundt 11 år før vi kjøpte den type plagg. HI Anonymkode: 356b1...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå