Gå til innhold

Men hun har jo fullstendig rett.. (klima)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

 

Hvorfor blir noen så sure? Det er morsomt, men lilevel sant. Ungdommer må lære seg at de ikke kan få i pose og sekk, og at de faktisk må ta konsekvensene av valgene sine...

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er som jeg pleier å si til 3-åringen: bare drit i å plukke opp søpla, de forurenser masse i India uansett.

Holdninger, hvorfor skulle det bety noe liksom 

Anonymkode: ba43f...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja legg ansvaret over barna...så kan de voksne fortsette å sove i timen...

Anonymkode: affea...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen ungdommen slutter å engasjere seg har menneskeheten et virkelig problem!

Teksten er nedlatende! Enkelt og greit. Den er ikke morsom, den er hånlig! 

Og forøvrig er det glimrende at ungdommene lærer seg at de må handle og evn streike for å få endret ting i samfunnet. Om alle sitter på sin flate og bare bryr seg om seg selv smuldrer samfunnet opp. At noen voksne så føler behov for å "ufarliggjøre" ungdommen på denne måten er bare tragisk. Ungdommer som streiker i flokk har ført greid å endre samfunnet. Er det noen voksne nå som er redd at de ikke kommer til å kunne fortsette med sine årlige sydenferier og store suv-er i all fremtid? Det virker jo slik.

Anonymkode: 48561...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huan har ikke rett. Greta Thunberg, som initierte aksjonen, er veganer, har minimalt forbruk og kjørte timesvis med to til klimakonvensjonen, dit mange voksne tok privatjet'en. Det er pinlig og stygt å underminere ungdommelig innsats på den måten. Ikke rart de unge reagerer på voksnes arroganse, tiltaksløshet og manglende vilje til forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

 

Hvorfor blir noen så sure? Det er morsomt, men lilevel sant. Ungdommer må lære seg at de ikke kan få i pose og sekk, og at de faktisk må ta konsekvensene av valgene sine...

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

Anonymkode: 0ed25...182

Men altså -  det trengs en stooooor makeover av vårt forbruksmønster, og det er faktisk IKKE tenåringene som har den største pengesekken i Norge. Det er jo vi voksne som tjener penger og dermed også som bestemmer forbruket. Hvis tenåringen din er bortskjemt og har et høyt forbruk, så er det jo ikke fordi de får i pose og sekk, men fordi DU har valgt hvilket forbruk de skal legge seg på. Og nei, det er ikke hovedsakelig sine egne valg de må ta konsekvensen av. De tar konsekvensen av VÅRE.

Anonymkode: c22e8...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

 

Hvorfor blir noen så sure? Det er morsomt, men lilevel sant. Ungdommer må lære seg at de ikke kan få i pose og sekk, og at de faktisk må ta konsekvensene av valgene sine...

https://www.nrk.no/telemark/frp-politiker-fleipet-om-klimastreik-1.14478684

Anonymkode: 0ed25...182

Det er hverken morsomt eller sant det hun skriver, og det er så jævlig enkel tankegang at det ikke kan komme fra andre enn en frp-dame med smilefjes og " det var ikke sånn ment".

Når unge mennesker føler seg sviktet av voksne som ikke tar hensyn og tilsynelatende vegrer seg for nødvendige endringer fordi  det vil koste, når de samme unge menneskene påpeker sviket og sier høyt fra at de som styrer må skjerpe seg på vegne av vår felles fremtid, da er svaret å prøve å drite dem ut? Bruke "lille venn"- hersketeknikker og skjule det bak misforstått humor? 

Det er respektløst, det er platt, og ikke minst er det avslørende. 

Voksne har ansvaret. For utviklingen, for fremtiden og faktisk også for oppdragelsen. Det er direkte flaut å være vitne til forsøket på å drite ut engasjementet.

Jeg noterer meg forøvrig at de jeg har sett dele dette alle befinner seg i den enkle kategorien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verken morsomt eller sant. Derfor. Godt forklart i flere innlegg over her. Takk og pris for engasjert ungdom! Nå må de voksne følge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Det er hverken morsomt eller sant det hun skriver, og det er så jævlig enkel tankegang at det ikke kan komme fra andre enn en frp-dame med smilefjes og " det var ikke sånn ment".

Når unge mennesker føler seg sviktet av voksne som ikke tar hensyn og tilsynelatende vegrer seg for nødvendige endringer fordi  det vil koste, når de samme unge menneskene påpeker sviket og sier høyt fra at de som styrer må skjerpe seg på vegne av vår felles fremtid, da er svaret å prøve å drite dem ut? Bruke "lille venn"- hersketeknikker og skjule det bak misforstått humor? 

Det er respektløst, det er platt, og ikke minst er det avslørende. 

Voksne har ansvaret. For utviklingen, for fremtiden og faktisk også for oppdragelsen. Det er direkte flaut å være vitne til forsøket på å drite ut engasjementet.

Jeg noterer meg forøvrig at de jeg har sett dele dette alle befinner seg i den enkle kategorien. 

Så sant, så sant. Jeg delte faktisk et motsvar til dette og venter bare på å bli "angrepet" av disse enkle menneskene. Klimaendringene er jo på ingen måte menneskeskapt vet du😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Syntes innlegget var litt morsomt jeg da. Dobbeltmoral er ikke greit selv om det er snakk om ungdom. Men jeg ser jo at innlegget også kan oppfattes som arroganse, særlig hvis man på forhånd misliker folk som stemmer FrP.

Mistenker sterkt at de negative reaksjonene hadde blitt svakere hvis dette hadde kommet fra en venstrepolitiker fex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hjertefru skrev:

Tja. Syntes innlegget var litt morsomt jeg da. Dobbeltmoral er ikke greit selv om det er snakk om ungdom. Men jeg ser jo at innlegget også kan oppfattes som arroganse, særlig hvis man på forhånd misliker folk som stemmer FrP.

Mistenker sterkt at de negative reaksjonene hadde blitt svakere hvis dette hadde kommet fra en venstrepolitiker fex.

Det har ingenting med politisk ståsted å gjøre, og å "mistenke sterkt" at det hadde blitt mindre reaksjoner om det hadde kommet fra en "venstrepolitiker ", som du sier,  er å dreie uttalelsen bort fra hva det handler om. 

Dobbeltmoralen du snakker om forstår jeg ikke. Dette er en generasjon unger som har vokst opp og blitt oppdratt av oss og våre foreldre til et forbruk som er feil. Istedenfor å fortsette og å lukke øynene ønsker de en endring, de jobber for en endring.

Hele samfunnet må endres og det er utrolig arrogant å latterliggjøre de som prøver, det er vanvittig at voksne folk må høre sannheten fra barn og unge. 

De har kanskje ikke alle løsningene, men de tar eierskap i problemer som er skapt av deres foreldre og besteforeldre og de gjør noe.

Å gjøre noe er utrolig mye bedre enn å stå leende på sidelinjen og gjøre narr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, amandine skrev:

Det er hverken morsomt eller sant det hun skriver, og det er så jævlig enkel tankegang at det ikke kan komme fra andre enn en frp-dame med smilefjes og " det var ikke sånn ment".

Når unge mennesker føler seg sviktet av voksne som ikke tar hensyn og tilsynelatende vegrer seg for nødvendige endringer fordi  det vil koste, når de samme unge menneskene påpeker sviket og sier høyt fra at de som styrer må skjerpe seg på vegne av vår felles fremtid, da er svaret å prøve å drite dem ut? Bruke "lille venn"- hersketeknikker og skjule det bak misforstått humor? 

Det er respektløst, det er platt, og ikke minst er det avslørende. 

Voksne har ansvaret. For utviklingen, for fremtiden og faktisk også for oppdragelsen. Det er direkte flaut å være vitne til forsøket på å drite ut engasjementet.

Jeg noterer meg forøvrig at de jeg har sett dele dette alle befinner seg i den enkle kategorien. 

De ER jo lille venn 😂😂 morsomt å se hvor mye energi du bruker på dette hahah

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De ER jo lille venn 😂😂 morsomt å se hvor mye energi du bruker på dette hahah

Anonymkode: 0ed25...182

Det er vel rarere at du bruker så mye krefter på å finne noe å latterliggjøre som ikke er latterlig i det hele tatt. Beklager, men dette ble faktisk litt for barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er som jeg pleier å si til 3-åringen: bare drit i å plukke opp søpla, de forurenser masse i India uansett.

Holdninger, hvorfor skulle det bety noe liksom 

Anonymkode: ba43f...f5e

Wow..

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Det er vel rarere at du bruker så mye krefter på å finne noe å latterliggjøre som ikke er latterlig i det hele tatt. Beklager, men dette ble faktisk litt for barnslig.

Hvem snakket om rart? 

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Hjertefru skrev:

 

Mistenker sterkt at de negative reaksjonene hadde blitt svakere hvis dette hadde kommet fra en venstrepolitiker fex.

Men ….så var det jo bare sånn at venstrepolitikere (eller mener du dem fra venstresiden?) ikke ler av unger som engasjerer seg i klima, fordi dette er blant deres egne saker... Så det der er jo bare hypotetisk. Hadde du glemt det? At idiotiet ikke er likelig fordelt i Norge?

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem snakket om rart? 

Anonymkode: 0ed25...182

Jeg valgte ordet i stedet for "morsomt", i og med at jeg ikke er enig med deg i at noe er morsomt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amandine skrev:

Det har ingenting med politisk ståsted å gjøre, og å "mistenke sterkt" at det hadde blitt mindre reaksjoner om det hadde kommet fra en "venstrepolitiker ", som du sier,  er å dreie uttalelsen bort fra hva det handler om. 

Dobbeltmoralen du snakker om forstår jeg ikke. Dette er en generasjon unger som har vokst opp og blitt oppdratt av oss og våre foreldre til et forbruk som er feil. Istedenfor å fortsette og å lukke øynene ønsker de en endring, de jobber for en endring.

Hele samfunnet må endres og det er utrolig arrogant å latterliggjøre de som prøver, det er vanvittig at voksne folk må høre sannheten fra barn og unge. 

De har kanskje ikke alle løsningene, men de tar eierskap i problemer som er skapt av deres foreldre og besteforeldre og de gjør noe.

Å gjøre noe er utrolig mye bedre enn å stå leende på sidelinjen og gjøre narr. 

Men hele POENGET er at de ikke ønsker forandring :) de bruker fortsatt like mye sminke, tar fly, kjøper klær. Byttedag på skolen er jo genialt.

å skulke skolen hjelper ingen.

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Jeg valgte ordet i stedet for "morsomt", i og med at jeg ikke er enig med deg i at noe er morsomt her.

God språkforståelse👌

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hele POENGET er at de ikke ønsker forandring :) de bruker fortsatt like mye sminke, tar fly, kjøper klær. Byttedag på skolen er jo genialt.

å skulke skolen hjelper ingen.

Anonymkode: 0ed25...182

Det vil jo vise seg om det hjelper eller ikke. Og du glemmer at tenåringer også er individer. "De tar fly" er jo en generell påstand - hva vet vel du om de som streiker? Noen tar fly, andre gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

God språkforståelse👌

Anonymkode: 0ed25...182

Takk, ja, det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Det vil jo vise seg om det hjelper eller ikke. Og du glemmer at tenåringer også er individer. "De tar fly" er jo en generell påstand - hva vet vel du om de som streiker? Noen tar fly, andre gjør det ikke?

Og nettopp derfor er det sant. For de må følge opp ellers, på alle områder.

Anonymkode: 0ed25...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor er det sant. For de må følge opp ellers, på alle områder.

Anonymkode: 0ed25...182

Så hvis man ikke lever klimaperfekt, kan man ikke engasjere seg? Det er jo idioti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hele POENGET er at de ikke ønsker forandring :) de bruker fortsatt like mye sminke, tar fly, kjøper klær. Byttedag på skolen er jo genialt.

å skulke skolen hjelper ingen.

Anonymkode: 0ed25...182

Du støtter godt opp under mitt inntrykk av at det er de litt enkle som applauderer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...