Gå til innhold

Ang. en lærer


Anbefalte innlegg

Skrevet

En av lærerne til datteren vår på barneskolen kalte maten hennes for søppelmat. Hun hadde da med seg en bolle. Det er første gang på flere år at hun har hatt med seg dette på skolen, og hun elsker virkelig frukt og grønt, drikker kun vann og melk. Gjør det virkelig noe om de har med seg litt usunn mat en sjelden gang? 

Synes det var så respektløst å kalle det for søppelmat og de andre i klassen hadde mobbet henne for det etterpå, og sagt hun hadde med seg mat som kom fra søppelet. Helt greit om læreren hadde påpekt at det var usunn mat. Men kunne vel tatt kontakt med oss foreldre om hun mente det var så ille at hun hadde med seg denne bollen. Hun har vært lei seg siden og har ikke lyst til å gå på skolen imorgen. Ta det opp med læreren eller rektor? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: bb7d9...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå håper jeg virkelig du tuller?! 

 

Anonymkode: 192dd...08c

Skrevet

Det er jo definitivt ikke greit! Læreren skal ikke kommentere at den er usunn en gang til barnet. Om læreren hadde tenkt at kostholdet påvirker skoledagen skal det taes opp med forelder, ikke med barnet foran klassen. 

Anonymkode: 3a898...261

Skrevet

Det hadde jeg tatt opp, faktisk. Med læreren. Det er ikke greit å kalle barns mat for søppelmat. Resultatet så man jo også etterpå når de andre ungene ertet henne for det.

Forhåpentligvis en glipp, så jeg ville bare sagt det for at læreren skal bli litt mer bevisst sitt ordvalg, spesielt mat. Det er så mange som sliter med forhold til mat at dette kan slå veldig feil med en annen elev.

 

Anonymkode: 09e9e...db8

Skrevet

Hadde sagt at det er lov å synes at det var en dum ting å si av læreren, men at det nok var lærerens måte å si fra at den var usunn på, og at barnet må på skolen i mrg.

Anonymkode: 192dd...08c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo definitivt ikke greit! Læreren skal ikke kommentere at den er usunn en gang til barnet. Om læreren hadde tenkt at kostholdet påvirker skoledagen skal det taes opp med forelder, ikke med barnet foran klassen. 

Anonymkode: 3a898...261

Så nå at det ble sagt foran hele klassen. Akkurat det er ikke greit, men jeg synes likevel kommentaren er en bagatell.

Anonymkode: 192dd...08c

Skrevet

«Søppelmat» er jo et begrep i norsk, som betyr usunn mat. Heter «junk food» på engelsk.

Anonymkode: 9e07b...010

Skrevet

Tror ikke barn i 2.klasse tenker at det er et begrep? De trodde tydeligvis det var mat som kom fra søppelet og mobbet pga det. Syns det var skikkelig uheldig å uttale seg sånn. Hva vet hun om barnet har problemer med mat osv. Synes hun bør be om unskyldning til barnet. 

Anonymkode: bb7d9...c44

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å kalle et barn sin mat for søppelmat. Tenk om det barnet gikk for lut og kaldt vann hjemme og det var det eneste barnet hadde å spise.

Anonymkode: ab6ea...928

Skrevet

Det GJØR  jo ikke noe om de har med seg usunn mat på skolen en sjelden gang nei, men jeg lurer på hvorfor foreldre sender det med?! Hvis det er så viktig for foreldrene at barna skal ha usunn mat, så kan de vel få det hjemme. Har aldri skjønt hvorfor noen på død og liv MÅ sende det med på skolen. Det ER søppelmat, så det hadde jeg bare latt gå!

Anonymkode: c5eb0...7e9

Skrevet
På ‎18‎.‎03‎.‎2019 den 20.28, Anonym bruker skrev:

Tror ikke barn i 2.klasse tenker at det er et begrep? De trodde tydeligvis det var mat som kom fra søppelet og mobbet pga det. Syns det var skikkelig uheldig å uttale seg sånn. Hva vet hun om barnet har problemer med mat osv. Synes hun bør be om unskyldning til barnet. 

Anonymkode: bb7d9...c44

Nei vet du hva! Du overreagerer. La det gå.

Anonymkode: 192dd...08c

Skrevet
På ‎18‎.‎03‎.‎2019 den 20.29, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit å kalle et barn sin mat for søppelmat. Tenk om det barnet gikk for lut og kaldt vann hjemme og det var det eneste barnet hadde å spise.

Anonymkode: ab6ea...928

Hvis og om og dersom og hva om og kanskje,

Læreren kjenner nok sine egne elevers vaner og matpakker. Det går nok så bra så.

Anonymkode: 192dd...08c

Skrevet

Gud bedre, for en generasjon med lite robuste barn som vokser opp i dag.

Det var en dum kommentar til et lite barn, men ja, bolle ER usunt og ikke  spesielt egnet som skolemat. At de andre barna mobber er et langt større problem. Ville heller tatt tak i det.

Anonymkode: 05bef...9ee

Skrevet
På 18.3.2019 den 20.28, Anonym bruker skrev:

Tror ikke barn i 2.klasse tenker at det er et begrep? De trodde tydeligvis det var mat som kom fra søppelet og mobbet pga det. Syns det var skikkelig uheldig å uttale seg sånn. Hva vet hun om barnet har problemer med mat osv. Synes hun bør be om unskyldning til barnet. 

Anonymkode: bb7d9...c44

2. klasse? Skrev du ikke at det er "første gang på flere år" hun har hatt med seg noe sånt?

Be om unnskyldning til barnet? For å si at den verdiløse søplematen dere sendte med henne var nettopp det? Det er dere som bør be henne om unnskyldning for å sende med henne drittmat!

Anonymkode: 4df8c...339

Skrevet
På 18.3.2019 den 19.49, Anonym bruker skrev:

En av lærerne til datteren vår på barneskolen kalte maten hennes for søppelmat. Hun hadde da med seg en bolle. Det er første gang på flere år at hun har hatt med seg dette på skolen, og hun elsker virkelig frukt og grønt, drikker kun vann og melk. Gjør det virkelig noe om de har med seg litt usunn mat en sjelden gang? 

Synes det var så respektløst å kalle det for søppelmat og de andre i klassen hadde mobbet henne for det etterpå, og sagt hun hadde med seg mat som kom fra søppelet. Helt greit om læreren hadde påpekt at det var usunn mat. Men kunne vel tatt kontakt med oss foreldre om hun mente det var så ille at hun hadde med seg denne bollen. Hun har vært lei seg siden og har ikke lyst til å gå på skolen imorgen. Ta det opp med læreren eller rektor? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: bb7d9...c44

💥krenkealarm💥

Skrevet

Hva jeg hadde gjort? Jeg hadde sagt til datteren min at det var en litt dum kommentar av lærer, men sånn skjer av og til, ikke en gang lærere er perfekte. Og så hadde jeg sagt at læreren egentlig hadde rett i at boller ikke er sunn mat og at kroppen trenger andre ting enn det. Og at det ikke er grunn til å være hjemme fra skolen.  Dette hadde ikke vært noen sak i vårt hus.

Men i og med at din andreklassing har gått flere å på skolen, har hun vel problemer som kanskje krever en annen oppfølging. 

 

Anonymkode: 184c2...faf

Skrevet

La det passere!!! Kjære vene... 

Anonymkode: cef29...a7f

Skrevet

Det er hvertfall IKKE noe å måtte kontakte skolens leder for!! Hvis du absolutt må ta det opp så ring lærer! 

Skrevet

Herregud. MÅ alt lages en greie ut av? En lærer er sammen med barn ganske mange timer i løpet av et år. Selvfølgelig vil det skje at det slumper ut en klønete kommentar innimellom.

Og dattera di ble så krenka at hun ikke vil på skolen dakkars? Her tror jeg at jeg heller ville lagt energien min i å gjøre ungen min en god del mer tykkhudet. Suck it up!

Anonymkode: b0019...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...