Gå til innhold

Tidlige symptomer på graviditet? Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi har nå snart prøvd i ett år og bli gravide, uten hell. 

Denne måneden hadde vi samleie ved eggløsning (og det skjentes for å si det sånn). Jeg dro på nattvakt den natten, og opplevde et skikkelig stikk i livmoren. Stikking og murring har fortsatt siden (er 8 dpo). 

I tillegg hadde jeg litt mørkt blod på papiret, når jeg tørket meg, fra tirsdag - fredag, torsdag en liten flekk i trusa. Jeg har også merket stikking i brystene, søvnløshet og er veldig oppblåst. Siste «symptomet» er at jeg går fra å være  veldig forstoppet til akkut måtte på do. Har mye luft i magen. 

Jeg vil gjerne høre hva deres tidlige symptomer har vært? Jeg skal ha mensen om 6 dager, og testen jeg tok i dag var negativ (var ikke en early response test). 

Anonymkode: a7a43...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg merket stikkinger/milde mensliknende smerter i underlivet fra dag fire etter eggløsning. Jeg sov også plutselig mye dårligere og våknet tidlig hver dag. Følte meg uggen først nærmere to uker egger eggløsning) og ømme bryster kom først fire uker etter eggløsning. Ble veldig sliten 2-3 uker etter eggløsning. Er også mye oppblåst/stinn, men det kom først etter noen uker. (Jeg er 9+3 nå.)

Alle disse tingene er veldig individuelt. Småblødninger er visst veldig vanlig også. Det er også mulig å få innbilte symptomer. Det beste du kan gjøre er å puste rolig, prøve å slappe av og så ta graviditetstest for tidlig deteksjon når du er nærmere forventet mens. Jeg fikk tydelig positiv test dagen før, men dette er også veldig individuelt. Jeg brukte babyplan sine tester. Mange er misfornøyde med RFSU sine (de vister visst veldig ofte skyggestrek selv om man ikke er gravid). Clearblue sine (som du får på apoteket) er også gode, men de koster en del mer enn babyplan sine enkle.

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...