Gå til innhold

Har noen her vært hos Urolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble du undersøkt? Ble det gjort gynekologisk undersøkelse?

Anonymkode: 9e3b2...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg ble blæra undersøkt. Fikk et lite kamra som var festet i en tynn vannslange opp i urinveien. Ingen gynekologisk undersøkelse. 

Skrevet
6 minutter siden, Mathias07 skrev:

Hos meg ble blæra undersøkt. Fikk et lite kamra som var festet i en tynn vannslange opp i urinveien. Ingen gynekologisk undersøkelse. 

Var det vondt?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det vondt?

Ikke den som svarte, men har gjort det samme. Undersøkelsen var ikke vond, lett ubehag og «trykk», men ingen smerter. Men de første timene etter undersøkelsen var ikke like greie, det å tisse gjør utrolig vondt! Jeg var ikke forberedt, hadde ikke fått noen beskjed om at det var vanlig, så jeg skvatt skikkelig da jeg tissa første gangen. 

Hjalp å ha en flaske med lunkent vann jeg kunne skylle med samtidig som jeg tisset, litt som man gjerne gjør etter fødsel 😛 

Gikk fort over, og dagen etter merket jeg ingenting! :)

Anonymkode: bab96...049

Skrevet

Ingen gynekologisk undersøkelse. Jeg fikk en tynn slange i urinblæra og de fylte den opp med vann for å se hvor mye den rommet. Ikke noe å grue seg til. Med hånden på hjertet, det gjør ikke vondt eller er skummelt på noen som helst måte. 

Anonymkode: ef439...fa8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det vondt?

Ikke vodt, et lite trykk. Ikke vodt å tisse etterpå heller. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen gynekologisk undersøkelse. Jeg fikk en tynn slange i urinblæra og de fylte den opp med vann for å se hvor mye den rommet. Ikke noe å grue seg til. Med hånden på hjertet, det gjør ikke vondt eller er skummelt på noen som helst måte. 

Takk for svar. Det høres vondt ut...

Skrevet

Jeg syntes det var vondt, men kan ikke huske at det gjorde vondt å tisse etterpå. Men er mange år siden da. Er ikle vanlig med gynekologisk undersøkelse hos urolog!

Anonymkode: c84fd...c74

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes det var vondt, men kan ikke huske at det gjorde vondt å tisse etterpå. Men er mange år siden da. Er ikle vanlig med gynekologisk undersøkelse hos urolog!

Anonymkode: c84fd...c74

Fikk du tilbud om bedøvelse?

Skrevet

Dame her. De sprayet på en bedøvelsesspray før de satte inn slangen, så jeg kjente ikke noe ubehag. De tok et par biopsier underveis eller i blæren, husker ikke helt, da kjente jeg bittesmå rykk eller småstikk, men ikke noe vondt. Så fylte de blæren med væske (fordi ingen hadde informert meg på forhånd om at jeg gjerne skulle møte med full blære), så tømte de blæren. Det var egentlig det merkeligste av alt, ingen kontroll på å "tisse på seg". Men de har jo bekken klart, så det var ikke pinlig eller noe, bare merkelig.

Jeg hadde ingen ubehag etter undersøkelsen, i hvert fall ikke som jeg husker, så da kan det umulig ha vært noe særlig.

Anonymkode: c8418...7d8

Skrevet

Har gjort det to ganger. Ingen smerter hverken under undersøkelsen eller etterpå hos meg. Ikke ved vannlating heller. Ingen GU. De var også veldig snille og profesjonelle den ene plassen jeg var 

Anonymkode: 7a706...738

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Det høres vondt ut...

Jeg kan love deg det ikke gjorde vondt. Og jeg er pysete. Kjente bittelitt når de stakk inn slangen, men null smerte. Like «vondt» som å klippe en negl. Svei heller ikke når jeg tisset etterpå.

Du trenger ikke være redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...