Gå til innhold

Treningsstudio og mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente myefor 7-8 år siden. Så ble det litt stopp av ulike årsaker, men nå har jeg begynt igjen. Tre dager i uken er jeg på treningssenteret i rundt 1,5 time, og på den tiden rekker jeg å observere mange andre. Og det er en enorm forskjell fra da og nå. Før var det uvanlig å ha med mobilen inn, og om, så var det for å  høre på sin egen musikk. Nå er jeg ofte den eneste som ikke har med mobilen mens jeg trener. Nesten alle har den med. Tar et sett, flekker fram mobilen og stirrer på den, legger den ned, tar et sett til, flekker fram igjen mobilen osv. Jeg synes rett og slett det er litt trist jeg, å ikke kunne trene engang uten å måtte innom mobilen et titalls ganger. Jaja, det er vel bare til å innse at tidene endrer seg, og jeg begynner nok å bli litt gammel 😂

Anonymkode: 56c70...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje forskjeller på hvor du bor dette?

Jeg trener ikke på helsestudio selv, men har en 17-åring som gjør det. Ingen i den gjengen har med mobilen inn, den låser de inn i skapet i garderoben. Har du sendt en melding eller prøvd ringe mens de trener får du ikke svar før de er ferdig.

Anonymkode: 4ee57...da0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje forskjeller på hvor du bor dette?

Jeg trener ikke på helsestudio selv, men har en 17-åring som gjør det. Ingen i den gjengen har med mobilen inn, den låser de inn i skapet i garderoben. Har du sendt en melding eller prøvd ringe mens de trener får du ikke svar før de er ferdig.

Anonymkode: 4ee57...da0

Det kan være, men jeg ser også at det er mindre mobil når noen trener sammen med andre. Altså om to venninner trener sammen, er det mindre mobil framme enn om en jente er alene. Likevel har jeg faktisk ikke sett en eneste person på under 30-ish som ikke har med seg mobilen rundt omkring når de trener.

HI

Skrevet

Jeg trener ikke på treningssenter, men observerer det samme i de fleste andre sammenhenger. Jeg har begynt å si fra til de jeg omgås. Hvis vi f.eks. skal på kafe bruker jeg ofte å skru av lyden når vi møtes, sier at nå vil jeg bare være fokusert på det å ha det hyggelig her, ikke alt mulig annet. Hvis jeg av en eller annen grunn må ha mobilen tilgjengelig, da sier jeg også fra når vi møtes og unnskylder meg på forhånd. Om jeg da får den telefonen jeg må ta så skrur jeg av lyden igjen etterpå. Man må ikke alltid være tilgjengelig, og man kan også f.eks. ha på bare during, ikke lyd.

Men ellers også, festlige lag, konserter, på bussen... folk er ofte mer opptatt av mobilen, ta bilder eller filme eller surfe enn de er av å være tilstede her og nå. Det skal ikke mye kunnskap om hvordan kropp og hjerne fungerer for å forstå at dette på sikt vil føre til større problemer. Mange greier ikke være tilstede her og nå lenger, greier ikke å være "av", greier ikke å stresse ned. Det er ikke sunt å hele tiden være tilgjengelig eller hele tiden bli avbrutt i det man gjør.

Jeg tror vi de neste 10 årene vil få se mer av følgene av dette, for det vil påvirke helsen til folk, det er jeg overbevist om.

Anonymkode: f829b...402

Skrevet

Jeg har med mobilen og er innom den når jeg uansett må ta pauser mellom repsa. Har mange reps, med mye styrke og gode pauser imellom og føler meg dum om jeg bare står og stirrer i veggen.

Anonymkode: a8245...b6e

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har med mobilen og er innom den når jeg uansett må ta pauser mellom repsa. Har mange reps, med mye styrke og gode pauser imellom og føler meg dum om jeg bare står og stirrer i veggen.

Anonymkode: a8245...b6e

Fra utsiden ser det mer dumt ut å stirre på mobilen mellom repetisjonene, synes jeg. Men så er jeg vant med å se folk trene uten mobil da, fra "gammelt av". Er 38 år, så ser jo at jeg er en annen generasjon der enn de som er bare 10 år yngre.

HI

Skrevet

Jeg trener på et yogastudio. Der er det ikke en eneste mobil fremme i løpet av timene. 

Mannen min trener styrke, og har en app hvor han registrerer antall kilo og repetisjoner på de ulike øvelsene, for å ha oversikt over progresjonen. Så han er en av dem som trykker på mobilen mellom hvert sett☺️

Anonymkode: 981be...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...