Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 En god del måneder siden så var jeg lagt inn til overvåking. Og babyen var ganske så liten så jeg ringte helsestasjonen for å få råd ang flaskemating da jeg plutselig ikke fikk amme over natten. Det hele ordnet seg men jeg pratet ikke med min helsesøster men ei annen som var inne da. Jeg er så elendig på navn og fjes generelt så for noen uker siden var vi innom for kontroll og satt på venterommet. Og da møtte jeg på hun helsesøsteren jeg pratet med da. Det var helt tomt der men det var andre i rom rett ved siden av som fint hørte samtalen. (Hun i resepsjonen satt der) Og hvemsomhelst kunne kommet inn døren. Jeg satt forøvrig på den andre siden av rommet. Så sier denne helsesøsteren: var det ikke du som ringte for en stund tilbake når du var lagt inn. Tror det gjalt noe med babyen din stemmer ikke det. Jeg ble helt paff og sa jo joda. Men i ettertid så har det plagd meg litt. Er jeg helt på bærtur nå eller burde hun ikke si sånt høyt hvor alle kan høre? Jeg var lagt inn pga hjertestans så det sitter dypt inne den episoden. Og ikke alle i min familie engang vet om den da jeg ikke orker prat rundt noe så alvorlig hele tiden. Bør jeg si noe til min helsesøster ang dette? Så vedkommende faktisk er litt forsiktig eller blir det bare tatt helt feil. Anonymkode: 3ab56...d15
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 På helsestasjonen vår har vi ein lege, jordmor og to helsesøstre, der den ene jobber jeg med på skolen en dag i uka, og hun andre er den jeg går til. Legen kjenner jeg privat og hun er fastlegen min, og jordmora ble jeg kjent med gjennom svangerskapet og det viste seg at jeg kjenner bror hennes godt. Jeg kjenner derfor alle som jobber der. Hver gang jeg er det, blir jeg stoppet i gangen. Da kommer det alltid spørsmål om hvordan det går med amming (har slitt mye med det), hvordan det går med babyen sin fot (den kom ut i klem) og andre spørsmål relatert til meg og baby. Jeg har ofte tenkt at det er feil plass å komme med slike spørsmål, men jeg orker ikke bry meg. Det er mennesklig å spør hvordan ting går, vise interesse og å vise empati. Hadde det vært personlige spørsmål, da hadde jeg heller reagert. Anonymkode: a909f...87c
topaz Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Jeg synes det er helt innenfor å reagere på dette. Hvis du ønsker at slike samtaler blir tatt privat, så er det et veldig rimelig ønske. Nå tenkte nok hun at dette var privat ettersom det bare var dere i rommet, og tenkte nok ikke på naborommet etc. Men hun burde, hvis hun hadde tenkt seg om, heller spurt: "Snakket vi ikke for en stund siden? Hvordan går det med deg?" og latt deg styre informasjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: En god del måneder siden så var jeg lagt inn til overvåking. Og babyen var ganske så liten så jeg ringte helsestasjonen for å få råd ang flaskemating da jeg plutselig ikke fikk amme over natten. Det hele ordnet seg men jeg pratet ikke med min helsesøster men ei annen som var inne da. Jeg er så elendig på navn og fjes generelt så for noen uker siden var vi innom for kontroll og satt på venterommet. Og da møtte jeg på hun helsesøsteren jeg pratet med da. Det var helt tomt der men det var andre i rom rett ved siden av som fint hørte samtalen. (Hun i resepsjonen satt der) Og hvemsomhelst kunne kommet inn døren. Jeg satt forøvrig på den andre siden av rommet. Så sier denne helsesøsteren: var det ikke du som ringte for en stund tilbake når du var lagt inn. Tror det gjalt noe med babyen din stemmer ikke det. Jeg ble helt paff og sa jo joda. Men i ettertid så har det plagd meg litt. Er jeg helt på bærtur nå eller burde hun ikke si sånt høyt hvor alle kan høre? Jeg var lagt inn pga hjertestans så det sitter dypt inne den episoden. Og ikke alle i min familie engang vet om den da jeg ikke orker prat rundt noe så alvorlig hele tiden. Bør jeg si noe til min helsesøster ang dette? Så vedkommende faktisk er litt forsiktig eller blir det bare tatt helt feil. Anonymkode: 3ab56...d15 Det er litt i grenseland Ingen kunne forstå hva du var lagt inn med. De fleste ville nok ha trodd hun mente "innlagt for å føde", Anonymkode: 1236c...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå