Gå til innhold

Har noen peiling? Pasientreiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på følgende; 

Hvis jeg har time på ullevål, og jeg bor langt unna, må ta tog. Kan jeg da eventuelt bestille drosje fra oslo s, til ullevål? 

Jeg har timen 9.30 og må ta tog i ca 5 timer. Har de noe pasienthotell så jeg slipper å ta tog 02 på natta? 

Anonymkode: e26c6...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har medisinsk grunn for å ta drosje, så får du det ikke dekt, du får dekt billigste reisemåte, eller en fastsatt sum.

Har aldri vært på Ullevål, men når jeg googler, så finner jeg pasienthotell. Men det må du vel også få bekreftet fra fastlege eller fra sykehuset at du har behov for hvis du skal slippe å betale for det/få igjen penger for det.

Jeg har fått pasienthotell på rikshospitalet når jeg hadde time der, bor nordpå, så for min del var det ikke mulig å være i oslo før langt utpå formiddagen uansett. Litt lenge siden nå, så jeg husker ikke hvem jeg kontaktet, tror det var sykehuset jeg kontaktet.

Anonymkode: 7ac9b...9a8

Skrevet

Ta kontakt med pasientreiser og hør med dem, HI.

Drosje får du nok ikke dekt, det er kun hvis det ikke finnes annet alternativ eller at du ikke er i stand til å ta annet transportmiddel. Ergo må du gå ut fra at du må betale drosjen selv.

Når du kommer såpass langt unna og eneste alternativ er å starte reisen kl 02 på natta, så er det mulig du kan få dekket pasienthotell, men også det må avklares og godkjennes på forhånd.

Ta en telefon til Pasientreiser, de er ganske behjelpelige. Bare pass på å sjekke litt selv også ang. transport som de ikke bestiller, for sist jeg skulle til Riksen fikk jeg et reiseråd av dem som var ganske mye dyrere enn andre alternativ - og jeg ville uansett bare få dekket en liten del av det beløpet, så trengte å gjøre det minst mulig. Hadde jeg ikke vært så lokalkjent så hadde jeg ikke reagert på prisen og dermed tapt en del penger, som jeg ikke har råd til.

Anonymkode: b70bc...7b9

Skrevet

Tusen takk for svar til dere 😊 Skal selvfølgelig ringe de, leste bare at jeg måtte sende skjema for pasientreiser i etterkant av reisen. Derfor tenkte jeg å høre her 😊.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar til dere 😊 Skal selvfølgelig ringe de, leste bare at jeg måtte sende skjema for pasientreiser i etterkant av reisen. Derfor tenkte jeg å høre her 😊.

Ringer du dem på forhånd så kan det være de bestiller og betaler togbilletten din også, slik at du slipper å legge ut for den. Det tar jo noen uker før du får igjen pengene. I hvert fall bestiller og betaler de flyreisene mine, så legger jeg ut til/fra flyplass, sykehus og hjem.

Vær forresten oppmerksom på at det kan være at du ikke får dekket hele beløpet om du får godkjent overnatting. Tror muligens det da er sykehusavdelingen som må varsle om at det er nødvendig? Sjekk det ut. Sist jeg reiste måtte jeg reise dagen før, fantes ingen andre muligheter. Da hadde jeg heldigvis privat overnatting, men da fikk jeg vite at det var fast takst på overnatting på vel 500 kr natten. Det hadde jo ikke dekket en natt på pasienthotellet heller, om det ikke ble dekket.

Så sjekk alt på forhånd, det at man får "dekket" reiser til og fra sykehus, det stemmer ikke lenger. Blå-blå regjering, vet du. Nå er det både egenandel og at du får dekket kilometertakst fra/til, og den kilometertaksten dekker på langt nær det offentlig transport faktisk koster.

Anonymkode: b70bc...7b9

Skrevet

Siden det går trikk direkte fra Oslo S til rikshospitalet, så regner jeg med at drosje får du ikke. Men ring og hør om hotell.

Mitt barn ble nylig operert for blindtarmbetennelse, ble operert på kvelden, skrevet ut neste morgen. Og vi fikk ikke dekt drosje, helt utrolig. 

Anonymkode: 727d5...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...