Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 4,5 år som har vært slapp i dag og sovet store deler av dagen. Hun er forholdsvis varm i kroppen. Hun drikker greit, men har nesten ikke spist. Hun er ved full bevissthet og tar initiativ til samtale. Hun nevnte noen ganger i dag at hun hadde vondt i hodet. 

Hva slags "sykdom" kan dette være?

Jeg er ikke bekymret , bare nysgjerrig på hva det kan være

Anonymkode: e166a...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virus? Feber... 🤷‍♀️ Unger blir pjuske med ujevne mellomrom. 

Anonymkode: 22919...6ff

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virus? Feber... 🤷‍♀️ Unger blir pjuske med ujevne mellomrom. 

En form for virus er det nok, lurer på hvilket virus. 

Datteren vår er sjelden syk så når hun først er det lurer jeg veldig på hva det er

HI

Skrevet

Datteren min er slik i forkant av omgangssyken.

Anonymkode: e76fd...71d

Skrevet

Det kan være influensa. Ta tempen, «varm i kroppen» er ikke en god målemetode.. 

Anonymkode: 04bc2...37f

Skrevet
På 18.3.2019 den 1.14, Anonym bruker skrev:

Det kan være influensa. Ta tempen, «varm i kroppen» er ikke en god målemetode.. 

Vi tar aldri tempen. Ser kun på almenntilstanden. Dagen etter var hun kvikk og fin, helt frisk. Flott at det var så kortvarig 😊

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar aldri tempen. Ser kun på almenntilstanden. Dagen etter var hun kvikk og fin, helt frisk. Flott at det var så kortvarig 😊

HI

Hvorfor det!? Det er det rareste jeg har hørt.. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Men å vite hvilket virus, det var viktig liksom 🤷‍♀️😂

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det!? Det er det rareste jeg har hørt.. 

Det er jo almenntilstanden som forteller mest. Barn kan ha høy feber og ha en harmløs "sykdom" og motsatt. Barn kan også ha høy feber og samtidig leke og ha god allmenntilstand så temperatur forteller lite. 

Er barnet derimot slapt, vanskelig å få kontakt med og ikke vil drikke bør man kontakte lege

HI

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo almenntilstanden som forteller mest. Barn kan ha høy feber og ha en harmløs "sykdom" og motsatt. Barn kan også ha høy feber og samtidig leke og ha god allmenntilstand så temperatur forteller lite. 

Er barnet derimot slapt, vanskelig å få kontakt med og ikke vil drikke bør man kontakte lege

HI

Øh, jaha... Så du tenker det er greit å vente med lege til ungen er halvdød?

Du vet lege skal kontaktes ved feber over 38 grafer i 3 døgn?

Anonymkode: 1b71e...092

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Og det første legen spør om er hva tempen er... 

Anonymkode: eb649...56c

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øh, jaha... Så du tenker det er greit å vente med lege til ungen er halvdød?

Du vet lege skal kontaktes ved feber over 38 grafer i 3 døgn?

Anonymkode: 1b71e...092

5 barn og jeg tar aldri feberen heller. Ser an allmenntilstanden. en unge kan ha over 39 i feber og være i full vigør. Noen ganger kan de ha 38 og ligge rett ut. Var på legevakten med sønnen min da han hadde hatt feber i over tre dager, men fikk beskjed a legen at det sikkert ikke var noe. Han fikk rimelig sjokk da feberen var over 39 og han hadde høy CRP. Ungen var lekte og smilte. 

Anonymkode: 18909...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...