Gå til innhold

Hva vil det si å være toneangivende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen sier at noen er toneangivende, hva er de da? Og er det positivt eller negativt?

Anonymkode: 6b32e...5d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At noen setter en tone på stemningen i rommet? 🤷‍♀️Kanskje...  Noen som er synlig og tar/eier sin plass. 

Positivt/negativt alt ettersom sammenhengen

Anonymkode: d0828...828

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen sier at noen er toneangivende, hva er de da? Og er det positivt eller negativt?

Anonymkode: 6b32e...5d4

Om det er positivt eller negativt kommer vel an på hvilken tone man angir. I seg selv betyr uttrykket at folk følger en. F eks kan man påvirke hva samtalen skal handle om, hvilken retning ting skal gå osv.

Anonymkode: ce986...577

Skrevet

At noen setter agendaen, det er alltid mennesker som kan det å lede andre, eller inspirere andre

Jeg oppfatter det positivt. I min sønns klasse er en av de toneangivende elevene(klassens ledertype) en gutt som kommer fra en innvandrerfamilie med hardtarbeidende og veldig kjekke foreldre. Gutten er skoleflink, men også voksen for alderen og bor i en familie hvor det ikke er veldig god råd. Han får ikke så mye dyre ting, men nok av støtte og oppfølging.

Jeg er veldig glad for at han er toneangivende i den klassen fordi han bidrar med positive verdier.

Anonymkode: 973e6...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...