Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #1 Skrevet 17. mars 2019 Jeg gikk til legen i februar ette å ha følt meg helt utmattet og mye magevondt siden okt-nov. Har nå fått vite at jeg har lavt stoffskifte. Tidligere trente jeg 4-5 ganger i uken, hadde mye overskudd og var aldri den som satt iro i sofaen. Den siste tiden har jeg ikke klart noenting... På en god dag kan jeg ha overskudd til en liten spasertur. Jeg har 4 barn som skal følges opp, mye møter på kveldstid, aktiviteter barna er med på, og selvsagt min egen jobb. Jeg er helt utslitt etter jobb, men må jo bare tvinge meg selv til å klare ting etter jobb også. Selv om jeg har mest lyst å bare ligge på sofaen. Jeg har ikke lang vei hjem fra jobb, så de siste ukene har jeg dratt hjem i pausen for å legge meg på sofaen den tiden. Jeg føler meg nesten tygd og spyttet ut igjen. Skal til legen igjen i april for å snakke om medisinering og sånn. Men jeg er så sliten... En sånn sliten følelse jeg aldri har kjent tidligere.. Har tenkt tanken om å spørre om litt sykemelding..men føler det er et stort nederlag😔 Når jeg starter på medisin, vil jeg merke fort bedring da? Tenker om jeg klarer å "holde ut" til jeg begynner på medisin, og den virker raskt...så vil jeg jo helst det.. Sorry for langt innlegg. Anonymkode: cca5c...325
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Jeg merker ingen bedring og sliter med fatigue, men jeg gikk umedisinert i 12 år. Søsteren min merket stor bedring og trenger må ikke like stor dose. Så veldig individuelt Anonymkode: 3f442...2bf
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Jeg er trøtt selv om jeg går på medisiner. Er nok noe jeg må leve med desverre.. Anonymkode: 4c418...83b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 Umedisinert og så dårlig som du er nå hadde det vært greit om legen kunne sykmelde deg. Når du starter på medisin vil du kanskje merke noe ubehag i starten før den faktisk hjelper. Ingen quickfix, det vil ta tid å bygge deg opp igjen. Dessuten må du starte på lav dose for å ikke sjokke kroppen. Denne høynes etter noen måneder. Du må til kontroll og ta nye blodprøver etter 2 mnd. Husk å ikke ta tabletten din før etter prøven er tatt. Meld deg gjerne inn i facebookgrupper for oss med lavt stoffskifte. Der lærer man mye 😊 Anonymkode: c6c32...218
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 Jeg har vært medisinert i syv år nå, merker ingen forskjell. Like sliten .La plutselig på meg ti kilo i løpet av tre uker, det var slik det ble oppdaget. Går heller ikke ned disse kiloene til tross for medisiner og diett . Anonymkode: 0756f...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå