Gå til innhold

Bryterdrakt i gymtime


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn på 13 år trener bryting å har utrykt et ønske om å bruke sin bryterdrakt som gymtøy i gymtimene på skolen. Jeg mener det kanskje er litt uvanlig, litt lite tøy og viser kanskje litt for mye for å bruke i en gymtime på skolen. Hva mener dere, er det bare jeg som er konservativ?

160FF436-3174-4BA5-8C5A-0166D8AFE948.jpeg

Anonymkode: fc1db...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av hygiememessige grunner, t skjorte over som absorberer svette 

Anonymkode: a5611...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempestilig at han vil flagge identiteten og interessen sin som bryter. Jeg regner også med at han da er en av veldig få som tar seg en dusj etter timen. Go for it, sier jeg! 

Anonymkode: 5e358...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så sterke meninger om antrekket, men dette tullet med å ikke dusje etter gym/svømming, kjenner jeg at jeg ikke liker. Klart det er et problem med alle kamera som er på telefonene, men at vi som samfunn, ikke har klart å finne en løsning på dette, syns jeg er trist. Barn og ungdommer har godt av å se hverandre uten klær, og få med seg at mennesker kommer i alle former. Og etter hvert som barna vokser til, så trenger de den dusjen pga. hygiene. Da er det greit at rutinen er innarbeidet.

Anonymkode: ec205...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så sterke meninger om antrekket, men dette tullet med å ikke dusje etter gym/svømming, kjenner jeg at jeg ikke liker. Klart det er et problem med alle kamera som er på telefonene, men at vi som samfunn, ikke har klart å finne en løsning på dette, syns jeg er trist. Barn og ungdommer har godt av å se hverandre uten klær, og få med seg at mennesker kommer i alle former. Og etter hvert som barna vokser til, så trenger de den dusjen pga. hygiene. Da er det greit at rutinen er innarbeidet.

Anonymkode: ec205...3ce

På ungdomsskolen her har de mobilhotell, alle mobiler blir låst inn når de kommer om morgenen og ingen har mobil i løpet av skoledagen. Tror mobilfri skole blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: f7457...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med gutten går i klasse med en del folk som driver fotball og håndball? De går jo i overtrekksdressene sine hele tiden, ingen tviler på at de spiller liksom, og han ønsker fortelle at han også driver med idrett?

Jeg hadde latt han gjøre som han vil. Hadde sagt hva jeg mente, at det kanskje var litt lite tøy, at det blir litt nakent, men han bestemmer selv hva han vil gjøre. Kan godt hende han vil bruke den en gang eller to også selv finne ut at han ikke trenger bruke den i gymmen mer. Han vil nok bare fortelle og flagge ut sin idrett.

Anonymkode: f7457...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På ungdomsskolen her har de mobilhotell, alle mobiler blir låst inn når de kommer om morgenen og ingen har mobil i løpet av skoledagen. Tror mobilfri skole blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: f7457...f14

Jeg vet ikke om det er mobilkamera som er problemet med dusjing, men uansett så syns jeg det med mobilhotell er et godt tiltak på flere områder. Men så lenge barna kan velge selv om de vil dusje eller ikke, så har de nok lett for å la være. Jeg husker selv tilbake da vi selv var barn, og skulle begynne å dusje på skolen. Det var jo litt skummelt, men ble fort en rutine. Men vi fikk ikke noe valg. I dagens moderne samfunn, så er det så mange hensyn å ta, og ingen skal føle seg støtt, så da blir det som det blir. Eneste jeg, og andre foreldre, kan gjøre, er å oppfordre sine barn til å dusje. Jeg har en jente og en gutt. Gutten dusjer alltid, mens jenta er mer brydd, med har alltid med gym-bag, selv om den ikke blir brukt hver gang. Tror det har litt med latskap å gjøre også, både hos foreldre og barn.

Anonymkode: ec205...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På ungdomsskolen her har de mobilhotell, alle mobiler blir låst inn når de kommer om morgenen og ingen har mobil i løpet av skoledagen. Tror mobilfri skole blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: f7457...f14

Her har de også mobilhotell. Bare at veldig mange legger en gammel mobil i hotellet 😉

Anonymkode: 2bf11...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere faktorer som spiller inn her. Klassemiljø, temperatur i gymsal osv.

som det blir nevnt her så blir det nok litt nakent. En brytedrakt er ofte meget tettsittende og han bruker nok kun underbukse under som jeg forstår. Spør han gjerne om han har tenkt på at han er den eneste som løper rundt halvnaken og med kroppen så synlig under aktiviteter som ballspill, sisten osv. Men her må klassemiljøet tale, kan fort føre til mobbing dette om miljøet kanskje ikke er helt på topp.

så er det temperatur, nakne ben og nakne skuldre er ikke helt heldig om det er kaldt i gymsalen. 

Jeg tenker at han bør starte ihvertfall med en t-skjorte over med draktens ben synlig, så kan han eventuelt ta av t-skjorten om han kjenner seg komfortabel. Han vil uansett få en smakebit på reaksjonen fra de andre guttene når han likevel må vise seg kun i drakten når han skifter i garderoben med de andre.

Men dette var min mening, ønsker gutten din lykke til :)

Anonymkode: cd1e0...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er også bryter, men brytedrakta blir forbeholdt brytetrening. Unntaket ville vært hvis den en gang skulle bryte i gymtimen.

Overtrekksdressen kunne han derimot få bruke akkurat når han vil. Den er ikke bare praktisk, men også en fin reklame for en super sport.

Anonymkode: 7b08d...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener mange det er så nakent...? Fordi overdelen er uten ermer?

Reagerer dere på jenter som trener i shorts og ermeløse plagg også?

Anonymkode: a431f...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener mange det er så nakent...? Fordi overdelen er uten ermer?

Reagerer dere på jenter som trener i shorts og ermeløse plagg også?

Anonymkode: a431f...471

Ja

Anonymkode: 38e70...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er annerledes nå, men husker når jeg gikk på barneskole at det var flere, særlig gutter som hadde gym i slike trøyer uten erme. Og shorts. Var omtrent som en brytedrakt kan jeg tenke meg.

La gutten ha gym i brytedrakten, så får han selv velge om det er noe han vil fortsette med, eller om det blir for kaldt.

Anonymkode: ecdbd...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brydd meg for nakenhet, men den er jo fryktelig tight. Min sønn og to døtre trener friidrett, det ville ikke falt dem inn å gå i tight trikot andre steder enn på trening hvor det er nødvendig. I en gymtime er du sårbar naken i trikot. Om det er for å på en måte vise tilhørighet kan du jo kjøpe noe logotøy, det har de sikkert?  Jeg skjønner godt om han vil vise.

Anonymkode: c3435...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på barneskolen hadde alle jentene turndrakt og gymsokker i gymmen. Det var helt uproblematisk.

Anonymkode: 12e2b...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig uestetisk.

Anonymkode: 0e628...ac1

Hva et galt med den?

Anonymkode: 12e2b...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke det er greit, riktig klær til riktig aktivitet. 

Anonymkode: 70dd6...1e2

En bryterdrakt må da fungere godt til det aller meste av det de gjør i gymtimene, både ballspill, styrke, løping, turn og dans burde kunne gjøres i det antrekket uten problemer. Hva skulle være bedre?

Anonymkode: 12e2b...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Blondzilla skrev:

Jeg tror de andre kommer til å erte han

Det tror ikke jeg. Her har jeg i hvertfall ikke inntrykk av at noen blir ertet for å ha uvanlige klær. Så lenge de bærer klærne med stolthet virker det som om de blir beundret for å være litt annerledes enn alle andre.

Anonymkode: 12e2b...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...