Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg har ei jente på 9 år. Hun har flere venner, men ei bestevenninne. Fra en dag til en annen bestemte bestevenninna seg for å kutte ut min jente og fant seg en ny bestevenn. Hun stenger min jente ute og er ikke spesielt hyggelig. Det har nå vært flere episoder med utestengelse og min jente er forvirret og lei seg. Hvordan gripe ann dette? Anonymkode: 54531...e13
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Er midt oppi noe lignende. Inviter alle hjem. Gjort det selv denne helgen, med bra resultat. Anonymkode: 8e151...eb8
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 Kjenner du foreldrene godt? Ville i så fall tatt en prat med dem først og fortalt hvordan dette oppleves for din datter. Deretter ville jeg tatt en prat med jentene og foreldre sammen. Prøvd å snu situasjonen litt ala "hva ville du følt om det var motsatt vei"? Jeg sier ikke at man kan "tvinge" noen til å være bestevennen sin, men det går ann å være flere sammen, og utestengelse er ikke greit! Ta tak med en gang, jo lenger tid det går, jo verre får slike ting satt seg. Det fungerer ikke å kjefte og det er heller ikke meningen, men å få den andre til å sette seg inn i den andres situasjon begge veier slik at man får en forståelse for hverandres følelser og kan handle ut ifra det. Lykke til! Håper det løser seg for datteren din😊 Anonymkode: b2d1b...8db
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Et alternative er også å si til jenta di at hun bør finne seg en ny bestevenn. Dette er ikke ok oppførsel av en som skal være en venn og din jente skal ikke ta ansvar for denne andre sin oppførsel. Anonymkode: ae39d...d4a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 Jeg ville også oppfordret datteren min til å finne noen andre. Min datter hadde en slik, og hun blei som din datter mye lei seg. Jeg rådet henne til slutt å være sammen med noen andre. Anonymkode: 84058...259
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Det er veldig sårbart å bare ha 1 bestevenn/venn. Jeg hadde ikke så mange venner selv, og så hvor sårbart det var når den ene vennen valgte å være med andre, omså bare for en dag eller en helg. Min jente har heldigvis mange venner/bestevenner, og det varierer veldig hvem hun er med. Inviter til jentekveld med omså alle jenten i klassen/på trinnet evt inviter jenter på trinnet over/under hvis hun har lekt med disse før. Kan være flere jenter som ikke har mange venner, og kunne trengt en slik vennesammenkomst. Anonymkode: b520d...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå