Gå til innhold

16 år og samvær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønn er på samvær hos pappa annenhver helg. Det er 5 min gangavstand fra meg. Nå vil han ikke være der fast lenger. Dette har vart en stund. Grunnen er han trives bedre her. De har bare vond mat sier han og det er ekkelt der, så han spiser nesten aldri der, går da uten mat i mange timer. Må jeg tvinge samvær? Syns jo det her er trist for far og sønn vil jo helst ikke si noe.

Anonymkode: 5e05a...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen rettsinstans kommer til å tvinge en sekstenåring, så nei. Men du bør jo vurdere hva det vil gjøre med forholdet far-sønn og evt også forholdet deg-far.

Anonymkode: 8e5d6...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei kan jo ordne samvær på annen måte. At dei møtes en gang i uka og gjør noke sammen, f.eks. kino, kafé, fotball. Ønsker far og sønn å holde kontakten, så får dei til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at det bare serveres vond og ekkel mat. er han litt bortskjemt eller sær i matveien kanskje?

Anonymkode: f2397...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Men når man er 16år så burde man klare å ordne seg mat selv når man er sulten, og evt lage annen mat til familien hvis de ikke liker det de får servert 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øvelsekjøring snart, bare gjøre ferdig grunnkurset. Han kan godt være der sier han men ikke sove der. Det er ekkelt der sier han og sover dårlig/lite.Og en stemor som er meget høylytt og tar mye plass. 

Anonymkode: 5e05a...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke tenke meg at det bare serveres vond og ekkel mat. er han litt bortskjemt eller sær i matveien kanskje?

Anonymkode: f2397...a45

Mhm. Du kjenner åpenbart ikke min eks IG hans familie. 

Anonymkode: 282e0...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rundt 14-15 når jeg slutta å sove hos pappa. Var ofte på besøk, men dro alltid hjem til mamma på kveldene. 

Anonymkode: e593d...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16åring er da mer enn gammen nok til å bestemme selv om han vil på samvær eller ikke. Hvis far har gjort noe riktig i oppveksten vil ikke 16åringen kutte ut faren sin, selv om han ikke vil overnatte der fast. Og hvis far virkelig har lyst til å se sønnen sin finner han noe annet å gjøre sammen. Dra på kino, invitere hjem på middag, bowling, skitur i fjellet, invitere med på ferie om sommeren og øvelseskjøre. At en 16åring syns han her for stor for "pappahelg" syns jeg er helt naturlig. Dere burde la han bestemme selv. 

Anonymkode: d4c28...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...