Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på jobb siden kl.7 idag og til nå.Samboer har vært hjemme med barna og jeg kommer hjem til et»bomba» hus. Før jeg dro satte jeg på vaskemaskin og ba han pent om han kunne ta den når den var ferdig.Barna sier han bare har sitti på pc og mobil hele tida.Oppi alt fikk han besøk av et vennepar i alt rotet, kjenner jeg blir svett.😭Jeg tar opp etter oss alle døgnet rundt føler jeg og han gjør jo ikke det.Føler ikke han setter pris på meg eller noe jeg gjør...jeg har i tillegg full jobb og skole, men klarer å holde huset ryddig...

Hadde ikke dere blitt litt irritert?

Anonymkode: d1592...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på jobb siden kl.7 idag og til nå.Samboer har vært hjemme med barna og jeg kommer hjem til et»bomba» hus. Før jeg dro satte jeg på vaskemaskin og ba han pent om han kunne ta den når den var ferdig.Barna sier han bare har sitti på pc og mobil hele tida.Oppi alt fikk han besøk av et vennepar i alt rotet, kjenner jeg blir svett.😭Jeg tar opp etter oss alle døgnet rundt føler jeg og han gjør jo ikke det.Føler ikke han setter pris på meg eller noe jeg gjør...jeg har i tillegg full jobb og skole, men klarer å holde huset ryddig...

Hadde ikke dere blitt litt irritert?

Hadde blitt rasande! Men det hadde eg og blitt om mannen kom heim og spurde ungane kva eg hadde gjort i dag. Eg forstår deg godt altså, men kanskje betre å spørje mannen sjøl? Kva seier han då, er han einig i at det er rettferdig at du jobbar 100 % og tek alt husarbeidet? 

Skrevet

Jeg hadde også blitt irritert over dette.

Skrevet

Jeg hadde krevd parterapi 

Anonymkode: 7c06b...bfb

Skrevet

Okei så jeg er ikke urimelig😏Han svarte meg ikke når jeg spurte hva han hadde gjort, bare gutten som kommenterte at pappa har bare sitti på nettet.....😏Står å rydder nå jeg...må vell bare gjøre alt selv

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei så jeg er ikke urimelig😏Han svarte meg ikke når jeg spurte hva han hadde gjort, bare gutten som kommenterte at pappa har bare sitti på nettet.....😏Står å rydder nå jeg...må vell bare gjøre alt selv

Du velger selv å innta martyrrollen.

Alternativet er at du setter deg i respekt, og er tydelig på hva du forventer av en voksen mann.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Då hadde eg nok prusta ild! 

Skrevet

Sett deg i sofaen. Ta et glass vin og no godt å spise. Kommenter at du regner med at det er ryddig før frokost i morgen og ikke løft en finger hverken for å rydde eller lage mat.

Anonymkode: fa64c...21c

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen grunn til at du skal gjøre dry. Bare dropp det.

Anonymkode: fa64c...21c

Skrevet

Jeg hadde spurt fyren om han egentlig ønsket å ha en familie, eller om han ville være singel og heller ha god tid til å surfe på nettet. Så hadde jeg ringt fvk, og krevd at han ble med. Og fram til timen hadde det blitt streik i heimen: Jeg hadde sluttet å vaske hans klær, rydde hans ting (hadde eventuelt måkt det sammen i en søppelsekk eller noe), hadde ikke laget mat til ham (bare til ungene og meg selv). På fvk skulle han fått forklare seg for en terapeut og begrunne hvorfor han syntes det var rimelig at han hadde masse fritid og at jeg skulle gå der som hans slave.

Skrevet

Her ser det helt bomba ut 🙈 jeg var syk mandag - onsdag å lå helt slått ut av omgangssyke, var på jobb torsdag og fredag men hadde ikke mer energi til å rydde når jeg kom hjem. Har sikkert 6 fulle maskiner med klær som er rene og tørre som VI må brette sammen, jeg gidder ikke å gjøre det alene, mannen har laget middag men ikke gjort noe særlig mer når jeg var syk. Så jeg foreslår at vi gjør det sammen i kveld etter at 3 åringen har lagt seg.

Anonymkode: eee19...82d

Skrevet

Eksen min var sånn, sannelig glad jeg er kvitt han. Nyttet ikke å ta noe opp det i gården, kommunikasjon var ikke helt hans greie.

Anonymkode: 24b63...c14

Skrevet

Det lureste du kan gjøre er å bli enige om hvordan dere kan dra lasset sammen. En enkel regel for å komme i gang er at «vi tar huset sammen». Altså at begge er på beina og i gang til huset er ryddig. Hver dag. Så kan begge slappe av. 

Når den rutinen er godt etablert, og mannen er vant til å se hva som må gjøres i huset og gjøre det, kan du si at «i morgen mens jeg er på jobb må du gjerne ta huset, så vi begge kan ta helg når jeg kommer hjem». 

Jeg snakker av erfaring. Da jeg flyttet sammen med mannen min for elleve år siden var jeg en rutinert husmor og mamma til en toåring, mens han var helt grønn både hva gjelder barn og hva som kreves i et hus.

Vi hadde en del konflikter de første to årene, ikke visste han hva som kreves i et hus, og ikke visste han hvordan. I stedet for å kjefte og kreve ble vi bare enige om at når vi rydder, lager mat, vasker så gjør begge det. Når vi er ferdige så er begge ferdige. Det fungerte for oss. Det ble en del veiledning og diskusjon om hva som er nødvendig å gjøre, men det gikk seg til. Nå er vi samkjørte, og husarbeidet går på autopilot. Er den ene på jobb mens den andre har fri er det selvsagt at den som er hjemme ordner slik at det blir greit for den andre å komme hjem. 

Anonymkode: 8c505...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...