Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Hei. Min datter blir straks 8 år og jeg har tenkt at hun skal få sin første mobil i bursdagsgave. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gi henne mobil enda, men da jeg er alene med henne og hun har en tendens til å somle når hun er ute, så ser jeg stor nytte av å ha mulighet til å kontakte hverandre. Noen som har erfaring og vet om en mobil som er ok for barn og samtidig ikke så ekstremt dyr? Evt. tips om abo/kontantkort og apper/innstillinger som er nyttige tas også imot med stor takk😊 God lørdag😊 Anonymkode: 2c7b3...d0c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMA520BK/samsung-galaxy-a5-2017-smarttelefon-black-sky Våre har disse. Har abb med 1 GB, bruker jo mest data hjemme og da er det via WIFI. Tror det er ICE de har abb fra. Men du kan jo bare sjekke hvilket som blir rimligste. Anonymkode: cf754...135
Dumi Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 37 minutter siden, TinaK 1990 skrev: iPhone 6 Til en 8-åring!?!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 Her har både 6-, 8-, og 10-åringen iPhone. Ingen vits i å ha noe annet hos oss, det hadde bare blitt tungvint. Når vi voksne har iPhone er jo det det mest åpenbare valget. Jeg kan styre barnas skjermtid fra min telefon, hvilke apper de alltid har tilgang på, og hvilke de bare har i visse tidsrom, se hvor de (eller telefonen) er til enhver tid, og få varsel når de drar derfra (greit av og til, yngste vil at vi går ut og møter ham når han skal hjem fra venner, da skrur vi på varsel, mobilen hans ligger bare i lomma), godkjenne eller avvise apper de ønsker å laste ned, dele bilder og filmer som hele familien har sammen, betale for en app/film/spill en gang så kan alle fem se eller laste den ned, mobilene fungerer som fjernkontroll til alle TVer i huset, alderstilpasse hva som er tilgjengelig osv osv. Aner ikke om android har så mye funksjoner for familiegruppe, det kan jeg ikke noe om. Men vi er i hvert fall veldig fornøyde med iPhone. Anonymkode: 49d43...efa
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Min har iPhone 8 med 1 GB i mnd. Anonymkode: f0fc1...05e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #7 Skrevet 18. mars 2019 synes ikke så små trenger tlf Anonymkode: d4bdf...d46
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #8 Skrevet 18. mars 2019 Samsung Xcover 4, tror jeg betalte ca 1700 kr for den på Elkjøp. ( den blir brukt når hun er alene hjemme osv, ikke noe hun spiller på) Anonymkode: 2dd4b...7e2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #9 Skrevet 18. mars 2019 Min har iphone 5s, men hun fikk den for et år siden da, og er 9 år nå. Storesøster på 12 år har iphone 6, den kjøpte jeg på black friday i fjor og hun fikk den til jul. Anonymkode: faebe...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå