Gå til innhold

Kjerringråd- Diarè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ordentlig hvor jeg må gå 10-15 ganger om natten og det kjennes ut som sterke mensen smerter og er helt grusomt.. noen som har tips eller råd ? Jeg er også gravid i uke 18..

Anonymkode: 772a8...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har blitt matforgiftet må det jo ut, kan gjøre vondt verre å stoppe det.

Men prøv medisinsk kull, det skal dra til seg væske og basilusker så det kommer ut på en litt mer behagelig måte.

Anonymkode: 0adf7...9ff

Skrevet

En spiseskje potetmel i et glass vann binder væsken. 

Men du har vel fått i deg et virus eller en bakterie? Jeg hadde skikkelige magekramper da jeg fikk noroviruset sist. Er det noen andre rundt deg som er syke? 

Skrevet

Bland farris og eplejuice, det bruker de på sykehusene. Og har vært min mors løsning siden jeg var barn😅 

Anonymkode: 83922...a2d

Skrevet
5 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

En spiseskje potetmel i et glass vann binder væsken. 

Men du har vel fått i deg et virus eller en bakterie? Jeg hadde skikkelige magekramper da jeg fikk noroviruset sist. Er det noen andre rundt deg som er syke? 

Jeg har vært på både legekontor og legevakt siste uken 😕 torsdag legevakt og onsdag fastlege.. 

Eneste jeg har spist som har vært «dårlig» er en cheeseburger fra mc Donalds som ikke var helt gjennomstekt.

HI

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du har blitt matforgiftet må det jo ut, kan gjøre vondt verre å stoppe det.

Men prøv medisinsk kull, det skal dra til seg væske og basilusker så det kommer ut på en litt mer behagelig måte.

Okey takk for råd da vil jeg forhøre meg med de på apoteket :)

HI

Skrevet

Jeg bruker alltid blåbær når jeg eller barna har diaré eller omgangssyke. Blåbær har vi alltid i fryseren. Koker opp litt vann, har blåbær i gryta til alt er tint. Kjører med stavmikser eller blender. Tar små teskjeer eller slurker. Det stopper som regel både oppkast og diaré.

Anonymkode: 1418a...a46

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bland farris og eplejuice, det bruker de på sykehusene. Og har vært min mors løsning siden jeg var barn😅 

Anonymkode: 83922...a2d

Men det hjelper vel ikke mot annet enn dehydrering?

Skrevet

Hei dette er Hi, jeg var hos legen idag og jeg har Nyrebekkenbetennelse... så det Varberg ikke norovirus eller salmonella :) trodde det måtte svi for at man hadde UVI men der tok jeg grundig feil.... 

HI

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei dette er Hi, jeg var hos legen idag og jeg har Nyrebekkenbetennelse... så det Varberg ikke norovirus eller salmonella :) trodde det måtte svi for at man hadde UVI men der tok jeg grundig feil.... 

HI

Salmonella kan gi uvi og nyrebekkenbetennelse, bare så du vet det. Starter gjerne med diare og magesjau, men kan krype opp i urinveiene også....

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/far-og-sonn-smittet-av-salmonella-1.14461915

Nyrebekkenbetennelse er skikkelig vondt, og man kan bli kjempedårlig. Har hatt det et par ganger selv. God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...