Gå til innhold

Underlivet etter fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte mitt siste barn for ca 2 uker siden.  Jeg tok å sjekket meg nedentil i går for å se på stingene. Ikke noe alvorlig rift, barelitt pynt på bakredel. Men jeg ble sjokket av å se hvor syyyykt lang skjedeinngangen var blitt. Vil dette trekke seg noe lunde tilbake til normalen? Hvor lang tid bruker det evnt å ta? Så jo helt brutalt ut.

Anonymkode: eeaf0...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to fødsler bak meg, og med begge følte jeg meg veldig "åpen" som du beskriver i minst 6mnd. Mindre og mindre, så klart, men det tok nok opptil 9mnd før åpningen gikk seg til. 

Nå er det 1,5år siden siste fødsel, og ting er normalt. Litt mer åpent en før, men det er tøyet hud som ikke samler seg mer. Men ikke så vondt og "luftig" som det føltes før. 

Er nå 36år (var 28med første), og det kan ha noe å si om at ting tar litt tid 😏🤷‍♀️

Anonymkode: 1b8a5...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at det var sånn på meg, har født 2 barn, men dette kan du jo spørre om på 6 ukers kontrollen. Du har jo fått en baby ut der, så det er vel ikke helt unaturlig at det er litt endret, og må gå seg litt til.
2 uker er jo ikke lang tid.

Anonymkode: 4665c...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke huske at det var sånn på meg, har født 2 barn, men dette kan du jo spørre om på 6 ukers kontrollen. Du har jo fått en baby ut der, så det er vel ikke helt unaturlig at det er litt endret, og må gå seg litt til.
2 uker er jo ikke lang tid.

Anonymkode: 4665c...945

Jeg haster ikke enda, vet toikke er lang tid. Var bare litt overrasket over hvordan det så ut. Å ønsket jo helst at det skal mest mulig « normalt» ut igjen. Så da lurer man jo på hvor lang tid man kan forvente på at det skjer om det skjer..

Anonymkode: eeaf0...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg haster ikke enda, vet toikke er lang tid. Var bare litt overrasket over hvordan det så ut. Å ønsket jo helst at det skal mest mulig « normalt» ut igjen. Så da lurer man jo på hvor lang tid man kan forvente på at det skjer om det skjer..

Anonymkode: eeaf0...35b

For å si det sånn, når det feks kommer til fødselsskader, spørsmål om prolaps, søm/arr etc så sier de alltid "vi tar en endelig vurdering et år etter fødsel". Det er for at hormonene skal stabilisere seg, muskler skal få trekke seg sammen igjen, og knipe øvelser få sin effekt.

Så nevn det på 6ukers kontroll, men ikke bli skuffet om du får beskjed om å vente og se det an. 

Kan nevne at jeg har store (innvendig) fødselsskade etter førstemann, og er nå endelig henvist til Hamar (beste kirurgen i landet på denne type skade), så akkurat underliv etter fødsel har jeg lest meg litt opp om 😅

Anonymkode: 1b8a5...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å si det sånn, når det feks kommer til fødselsskader, spørsmål om prolaps, søm/arr etc så sier de alltid "vi tar en endelig vurdering et år etter fødsel". Det er for at hormonene skal stabilisere seg, muskler skal få trekke seg sammen igjen, og knipe øvelser få sin effekt.

Så nevn det på 6ukers kontroll, men ikke bli skuffet om du får beskjed om å vente og se det an. 

Kan nevne at jeg har store (innvendig) fødselsskade etter førstemann, og er nå endelig henvist til Hamar (beste kirurgen i landet på denne type skade), så akkurat underliv etter fødsel har jeg lest meg litt opp om 😅

Anonymkode: 1b8a5...299

Får virkelig ikke håpe det ser eller føles slik ut som dette om et år. Så lenge tror jeg ikke jeg kan gå uten sex, eller rettere sagt han gå uten. Regner med at det kan gå et par mnd før det trekker seg sammen, men et helt år. 

Kan liksom ikke huske at det var sånn med de andre

Anonymkode: eeaf0...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk seg ikke noe særlig tilbake føler jeg. Men så ble jeg også gravid før det hadde gått 1 år siden sist. Får se denne gangen og håpe på noe bedre. 

Liker ikke underlivet mitt for å være ærlig. Det fungerer som vanlig men jeg føler ikke at det ser noe pent ut lenger. Og kvier meg for å vise det frem til mannen, tidligere hadde jeg null problem med det.

Anonymkode: e00fa...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...