Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Jeg har en datter på 12 år. Hun er flink i idrett. Sånn er det bare. Begynte på håndball på vårparten i fjor, og har hentet opp de aller fleste spillerne på laget når det gjelder teknikk og viser god spilleforståelse. Dette kommer ikke fra meg! Det er trenerteamet som sier dette. Til tross for dette blir hun avspist med ekstremt få kamper og lite spilletid. Scorer alltid på kampene hun har vært med på. Bortsett fra under en trener. Der faller hun sammen helt. Får ikke 1 omgang på banen engang, dette til tross for at hun er bedre enn flere av de som spiller. I dag gråt hun faktisk. Dette er så demotiverende og dreper idrettsgleden hennes. Det er 3 kamper igjen, hun er satt opp på en. Dessverre er alle de tre kampene under samme trener. Vurdere å la henne melde avbud til kampen. Blir vi spurt hvorfor kan jeg være ærlig, men jeg oppsøker ikke treneren og forteller hvorfor. Hva hadde du gjort? Jeg er ingen curlingmamma om noen har behov for å kommentere det, men dette er fryktelig kjedelig, og det er faktisk dårlig gjort. Selv de beste på de andre lagene hviler. Hos denne treneren er det de samme som må av, alltid. 3-4 stk som rullerer. Hvordan kan de andre barna bli bedre om de ikke får spillertid. Det er jo kamper som er gøy. Anonymkode: b024b...3ef
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 Er hun på alle treningene? Og yter hun maks når hun er der? På laget til sønnen min har det alt å si for spilletid. Hjelper ikke om de gode om de ikke yter maks. Er hun virkelig så god som du tenker hun er. Er desverre ikke alle foreldre som ser helt klart når det kommer til slike ting. Min sønn spiller fotball, og der er det regel om at når de blir tatt ut til kamp så SKAL de spille minst en omgang. Er det ikke slike regler hos dere? Anonymkode: 3a8c1...b04
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Er på alle treninger, hører etter. Har vært endel tull på treningene, men aldri med henne. Hun hadde en knall selvtillitsboost i starten av sesongen, men etter å ha spilt under den aktuelle treneren etter jul er spillergleden blåst bort. Hadde 14 dager treningsnekt pga skade, men møtte likevel opp på 2/4 treninger for å gjøre «tillatte» øvelser etter avtale med fysioterapeut. Er ikke jeg som sier hun er god, det er 3 av 4 av trenerteamet. Han siste har jeg ikke hatt noe kontakt med. Ingen regler om det på dette laget. Anonymkode: b024b...3ef
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Hvem er trener? En far eller mor til ei på laget? Vi hadde problem med dette. Treneren satt sin datter og hennes besteveninner opp på alle kamper. Og dem var ikke dem beste på laget Anonymkode: 24a1b...9fc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Det er 4 foreldre. To fedre og to mødre. Det er den ene faren dette gjelder. Datteren hans er god, det ser jeg også. Er ingen ekspert på håndball. Det er flere som er flinke på laget. Anonymkode: b024b...3ef
Nyttårs barn Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Hvis du virkelig mener at treneren forfordeler spillere så må du ta det opp med trenerteamet. Det kan være du ikke ser situasjonen helt klart men det er mye rart i barneidretten og ikke alle holder den standarden de bør. Er det et alternativ å bytte lag, så hadde jeg gjort det.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 Vi har opplevd noe av det samme. Datteren vår gikk fra å være glad og kjempe hardt, til å bli en skygge av seg selv da en ny trener tok over laget. Hun ble livredd for å gjøre feil og fikk mindre og mindre spilletid. Hun er teknisk god og spiller smart, men henger etter de andre i størrelse og fysisk utvikling. Vi tok det opp med trener og klubb uten at det ble bedre, så hun valgte å gå til en eliteserieklubb i stedet (aldersbestemt lag). Der ser de kvalitetene hennes, hun trives og får flott utvikling. Anonymkode: ef06e...edd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 8 timer siden, Nyttårs barn skrev: Hvis du virkelig mener at treneren forfordeler spillere så må du ta det opp med trenerteamet. Det kan være du ikke ser situasjonen helt klart men det er mye rart i barneidretten og ikke alle holder den standarden de bør. Er det et alternativ å bytte lag, så hadde jeg gjort det. Det er lett å se forfordeling ja. Jeg har sett gjennom alle kampene, og hun har færre kamper enn de aller fleste. Og vi er jo med på kampene, og under denne treneren blir hun satt på plasser hun ikke trives, og får betydelig kortere spilletid enn hos de andre trenerne. Som sagt, av 7 stk på banen og 2 innbyttere var det 5 stk som spilte hele kampen. De andre det ble rullert mellom var av og på banen flere ganger, mens mi ble satt på banen først godt ut i andre halvpart av første omgang og ble tatt av etter 7-8 min i andre omgang og satt da på benken resten av tida. Det var også synlig at hun kun var påfyll. Høyre ving når en høyrehendt spiller var på banen, og først flyttet til venstre når en venstrehendt kom på banen. Kjenner dette irriterer meg. Hvis dette vedvarer, kan det bli aktuelt å søke mot annen klubb ja. Hun kan ha mye utbytte av det. Vårt lag ligger ikke i toppen av tabellen heller. Anonymkode: b024b...3ef
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, Nyttårs barn skrev: Hvis du virkelig mener at treneren forfordeler spillere så må du ta det opp med trenerteamet. Det kan være du ikke ser situasjonen helt klart men det er mye rart i barneidretten og ikke alle holder den standarden de bør. Er det et alternativ å bytte lag, så hadde jeg gjort det. Dette er et bygdelag, så ikke sikkert hun vil hevde seg i andre klubber, der de har et høyere trykk, så behøver forsåvidt ikke hjelpe å flytte lag heller. Hun er god blant SINE medspillere, vet ikke hvordan hun vil være med andre. Men omså, er jo det også noe å vokse på... Anonymkode: b024b...3ef
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 Ville ha byttet klubb, om dette lar seg gjøre. Helst til en plass der foreldre ikke er trenere. Anonymkode: 0cc58...0f9
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 Hvis dette bare har vart siden nyttår, ca 10 uker, og hun i den perioden har hatt 2 uker helt uten trening pluss kanskje 2 uker på å komme seg helt opp igjen(?) og en uke vinterferie må det være ganske få kamper dette gjelder. Gi det litt tid og husk at treneren kanskje ser kvaliteter hos de andre spillerene som du ikke ser. Vi foreldre er sjelden objektive om egne barn. Anonymkode: ecb02...ef7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis dette bare har vart siden nyttår, ca 10 uker, og hun i den perioden har hatt 2 uker helt uten trening pluss kanskje 2 uker på å komme seg helt opp igjen(?) og en uke vinterferie må det være ganske få kamper dette gjelder. Gi det litt tid og husk at treneren kanskje ser kvaliteter hos de andre spillerene som du ikke ser. Vi foreldre er sjelden objektive om egne barn. Anonymkode: ecb02...ef7 Det har vært sånn hele sesongen med den treneren. Ikke to uker uten trening, to uker med halve mengden trening, litt tilpasset. Skulke trening - ok med mindre spilletid. Skade, som nå er restituert i godt monn, og kun forskjellsbehandling av den ene treneren er noe annet. Så mitt barns kvaliteter teller ikke? Om hun så hadde vært helt elendig (noe ingen på laget er!) så hadde hun vel fortjent spilletid på likt med de andre? Sier ikke hun er best, men hun har hatt en rask utvikling og nådd igjen mange av de andre spillerne, passert noen. Hun mangler selvtillit, og det får hun ikke av å være under en sånn trener. De går på barneskolen enda, synes den typen forskjellsbehandling er greit. Men enten melde avbud for siste kamp er aktuelt, eller motivere henne for å delta. Men ikke kjekt å ta med et sønderknust barn hjem gang på gang pga ett voksent menneske. Forøvrig ikke bare vi som har lagt merke til dette. Anonymkode: b024b...3ef
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har vært sånn hele sesongen med den treneren. Ikke to uker uten trening, to uker med halve mengden trening, litt tilpasset. Skulke trening - ok med mindre spilletid. Skade, som nå er restituert i godt monn, og kun forskjellsbehandling av den ene treneren er noe annet. Så mitt barns kvaliteter teller ikke? Om hun så hadde vært helt elendig (noe ingen på laget er!) så hadde hun vel fortjent spilletid på likt med de andre? Sier ikke hun er best, men hun har hatt en rask utvikling og nådd igjen mange av de andre spillerne, passert noen. Hun mangler selvtillit, og det får hun ikke av å være under en sånn trener. De går på barneskolen enda, synes den typen forskjellsbehandling er greit. Men enten melde avbud for siste kamp er aktuelt, eller motivere henne for å delta. Men ikke kjekt å ta med et sønderknust barn hjem gang på gang pga ett voksent menneske. Forøvrig ikke bare vi som har lagt merke til dette. Anonymkode: b024b...3ef Det jeg mente var at hun sansynlig bos ikke kunne spille kamp mens hun var skadet eller like etterpå. Det i tillegg til vinterferien betyr at det ikke har vært så mange uker med kamper siden nyttår. Overgangen fra 12 til trettenårsklassen kan også være vanskelig for mange både utøvere og trenere. I hvertfall i de idrettene jeg har erfaring fra blir det da helt nye regler og krav. De går over fra bsrneidretten til ungdomsidretten. Det er en overgang. Jeg synes du skal oppfordre datteren din til å fortsette å gjøre sitt beste på trening og bli med på de kampene hun kan. Å droppe kampen må jo bare være aktuelt hvis hun vil slutte helt. Hvis laget er stort kan du foreslå at de stiller to lag på neste turnering slik at alle får mer spilletid. Du kan jo også ta en prat med treneren, ikke for å klage på lite spilletid, men for å fortelle at hun blir lei seg og at de kanskje bør gjøre mer for å bygge lagfølelse slik at også de som ikke er aller best skal trives. Anonymkode: ecb02...ef7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en datter på 12 år. Hun er flink i idrett. Sånn er det bare. Begynte på håndball på vårparten i fjor, og har hentet opp de aller fleste spillerne på laget når det gjelder teknikk og viser god spilleforståelse. Dette kommer ikke fra meg! Det er trenerteamet som sier dette. Til tross for dette blir hun avspist med ekstremt få kamper og lite spilletid. Scorer alltid på kampene hun har vært med på. Bortsett fra under en trener. Der faller hun sammen helt. Får ikke 1 omgang på banen engang, dette til tross for at hun er bedre enn flere av de som spiller. I dag gråt hun faktisk. Dette er så demotiverende og dreper idrettsgleden hennes. Det er 3 kamper igjen, hun er satt opp på en. Dessverre er alle de tre kampene under samme trener. Vurdere å la henne melde avbud til kampen. Blir vi spurt hvorfor kan jeg være ærlig, men jeg oppsøker ikke treneren og forteller hvorfor. Hva hadde du gjort? Jeg er ingen curlingmamma om noen har behov for å kommentere det, men dette er fryktelig kjedelig, og det er faktisk dårlig gjort. Selv de beste på de andre lagene hviler. Hos denne treneren er det de samme som må av, alltid. 3-4 stk som rullerer. Hvordan kan de andre barna bli bedre om de ikke får spillertid. Det er jo kamper som er gøy. Anonymkode: b024b...3ef Jeg trener et fotballag, og det er veldig viktig for meg at alle får like mye spilletid. Dette er helt uhørt! Har selv sett eksempler på trenere som nesten straffer spillere for å være «for gode». Setter de ut for å score når laget ligger under, men resten av kampen sitter de på benken. Akkurat dette eksempelet var et lag med 8-åringer. Anonymkode: aa6c6...bdd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg mente var at hun sansynlig bos ikke kunne spille kamp mens hun var skadet eller like etterpå. Det i tillegg til vinterferien betyr at det ikke har vært så mange uker med kamper siden nyttår. Overgangen fra 12 til trettenårsklassen kan også være vanskelig for mange både utøvere og trenere. I hvertfall i de idrettene jeg har erfaring fra blir det da helt nye regler og krav. De går over fra bsrneidretten til ungdomsidretten. Det er en overgang. Jeg synes du skal oppfordre datteren din til å fortsette å gjøre sitt beste på trening og bli med på de kampene hun kan. Å droppe kampen må jo bare være aktuelt hvis hun vil slutte helt. Hvis laget er stort kan du foreslå at de stiller to lag på neste turnering slik at alle får mer spilletid. Du kan jo også ta en prat med treneren, ikke for å klage på lite spilletid, men for å fortelle at hun blir lei seg og at de kanskje bør gjøre mer for å bygge lagfølelse slik at også de som ikke er aller best skal trives. Anonymkode: ecb02...ef7 Det var ikke mye hun gikk glipp av, skaden gikk «heldigvis» inn i vinterferien. Men hun skal nå uansett stå ut sesongen, og forhåpentligvis fortsette til høsten. Som sagt er det den treneren, og hun har vært uheldig og havnet på hans lag flere ganger. I tillegg til få kamper. De stiller med to lag, hvor det er tilfeldig hvem som spiller på laget og hvem som er med som trener. Anonymkode: b024b...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå