Gå til innhold

Ned i vekt hvis en drikker mye vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det kunne hjelpe på vekta å drikke mye vann? Til vanlig drikker jeg lite vann, mest Pepsi Max. Og ikke nok drikke per dag heller tror jeg. Jeg trener ikke stort og spiser endel godteri i helger. Av noen ulike grunner som jeg ikke går inn på her nå, så greier jeg ikke øke trening stort og heller ikke minimert stort på godteriinntak. Men vil det å drikke mye vann (og istedenfor Pepsi Max) kunne hjelpe litt på vekta?

Det hjelper vel forbrenning og rensing? Og kanskje jeg blir mere mett og spiser mindre og mindre småspising? Det kan jo også hjelpe på motivasjonen å «starte ett sted» også. 

Anonymkode: ba6fb...cd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer vann er jo bra. .ikke minst for tenner. 

Men vektnedgang er avhengig av mindre kalorier inn enn kroppen forbrenner 

Vann øker ikke forbrenning.

Anonymkode: 577e6...2ac

Skrevet

Om du drikker mer vann, så skal du gjøre det før måltid, dette for at vann skal oppta plass, slik at du blir fortere mett, og trenger mindre mat.

Men ja, vann er jo selvfølgelig alltid bedre enn brus, uavhengig av om det er sukkerfri brus eller brus med sukker.

Anonymkode: 97527...a65

Skrevet

Å kutte pepsi max vil virke positivt på helsen din.

Kostholdet ditt vil jo ha mest å si for vekten din. Spiser du for mye godteri så vil det selvfølgelig virke negativt på vekten.

Det å bytte pepsi max med vann er en god begynnelse! Så begynner du å ta andre grep med kostholdet ditt i hverdagen, det vil ha størst effekt.

Anonymkode: 41966...82e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du drikker mer vann, så skal du gjøre det før måltid, dette for at vann skal oppta plass, slik at du blir fortere mett, og trenger mindre mat.

Men ja, vann er jo selvfølgelig alltid bedre enn brus, uavhengig av om det er sukkerfri brus eller brus med sukker.

Det å drikke vann før måltid er ikke nødvendigvis så smart. Hvis problemet har vært at man har spist for store porsjoner så ønsker man å minske magesekken, ikke holde den like stor - for da fortsetter den å produsere stoffer som øker matlysten/sultfølelse. I tillegg vil mye vann før et måltid være med på å fortynne de stoffene som vi trenger for å fordøye maten godt. De som har drukket mye brus er ofte lav på en del mineraler, da bør de ikke drikke så mye vann før et måltid at de hemmer næringsopptaket fra maten.

Anonymkode: 41966...82e

Skrevet

Nei, du vil ikke gå ned i vekt av å bytte ut pepsi max med vann.

Anonymkode: 6159c...e6b

• 3 uker senere...
Skrevet
På 15.3.2019 den 16.43, Anonym bruker skrev:

Nei, du vil ikke gå ned i vekt av å bytte ut pepsi max med vann.

Anonymkode: 6159c...e6b

Nå var det ikke det jeg sa heller. Jeg tenkte på at mer vann, dvs drikke rent vann kunne øke forbrenningen i kroppen og gjøre meg mettere så jeg ikke spiste så mye.

Nå har det gått noen uker, jeg har ikke kuttet Max’en men supplert med masse vann. Første par dagene hadde jeg på alarm😜 Så vente jeg meg til å drikke vann. Ikke gjort noen andre tiltak jeg er bevisst på, og vekta viser 3,5 kg mindre enn da. Så det går jo rettsvesen. Og motivasjonen til å prøve enda et tiltak er på topp. Neste blir å innføre todagers helg istedenfor tre. Kutte godteri på fredag eller søndag. Det blir noen kalorier det👍🏻

Anonymkode: ba6fb...cd8

Skrevet

Vektnedgang handler ene alene om å forbruke mer enn man inntar. Du går ikke fortere ned av å drikke vann, men å spise mindre enn du forbruker. Ganske enkel matematikk!!

Vann i stedet for Pepsi Max har en helsegevinst på tenner først og fremst - samt lommeboka!

Anonymkode: 31c04...e40

Skrevet
På 15.3.2019 den 15.19, Anonym bruker skrev:

Dette gjelder kun for folk over 80 år leste jeg i en undersøkelse. Husker dessverre ikke hvor så har ikke kilde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...