Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Min datter er ni år og har mer enn middels mengde hår på armer og ben. Mørke og lange hår. En gutt i klassen hennes har påpekt dette og ertet henne litt. Ikke mye, men nok til at hun nå ønsker å fjerne hårene. Jeg synes hun er for liten til å begynne å ha en slikt kroppsfokus og har foreløpig sagt nei til hårfjerning. Men overreagerer jeg? Ville du latt din niåring barbere armer og ben? Anonymkode: ed84e...bc9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min datter er ni år og har mer enn middels mengde hår på armer og ben. Mørke og lange hår. En gutt i klassen hennes har påpekt dette og ertet henne litt. Ikke mye, men nok til at hun nå ønsker å fjerne hårene. Jeg synes hun er for liten til å begynne å ha en slikt kroppsfokus og har foreløpig sagt nei til hårfjerning. Men overreagerer jeg? Ville du latt din niåring barbere armer og ben? Anonymkode: ed84e...bc9 Eh. Nei. Jeg ville ha ringt den guttens foreldre og sagt at de fikk lære ungen å passe kjeften. Anonymkode: fca66...2d9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Vent så lenge du kan. Men om datteren din plages med dette så ville jeg åpent opp for hårfjerning mot ungdomskolealderen. Anonymkode: 18337...58b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Nei. Ville kontaktet guttens foreldre å fortalt hva som skjer. Hadde d vært mitt barn ville jeg ha visst om dette. Videre for fremtiden .... ALDRI barber. Ellers får hun jo stivere hår på armene. Når hun blir stor og evt vil gjøre noe med det, så må det jo brukes voks eller laser. Anonymkode: 0e2b3...b71
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Dattera mi begynte å barbere leggene og under armene på den alderen. Men ikkje armene nei. Anonymkode: 787f8...09f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Nei, er du gal? Datteren din kommer med et kompleks, som er større etter en kommentar fra en gutt, også skal det gjøres noe med asap? Hva skjer når datteren din kommer hjem og forteller at hun har fått kommentarer om gule/skjeve tenner, normale pubertetskviser, små/store pupper osv? Kan vi ikke bare lære ungene våre at de er fine som de er? At alle er forskjellige, og at det er helt greit? Jeg hadde også ringt foreldrene til denne gutten og bedt dem om å ha en prat med sønnen. Anonymkode: 92521...b67
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 Takk for svar. Jeg er jo i utgangspunktet enige med dere, og har sagt nei til barbering i lang tid, så det er ikke slik at jeg kaster meg rundt og barberer henne. Jeg syns imidlertid det er noe vanskelig å forsvare at jeg selv barberer leggene og sier nei til henne når hun opplever hårveksten som sjenerende. Tar gjerne imot flere innspill. HI Anonymkode: ed84e...bc9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #8 Skrevet 15. mars 2019 Datteren min hadde fått lov til å fjerne hår i en slik type situasjon hvis hun hadde spurt. Anonymkode: 7d777...538
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #9 Skrevet 15. mars 2019 Hadde helt klart latt hun få lov.det er greit at vi alle skal være som vi er og alt det der,men alle har vi noen skavanker vi ikke liker og hennes er det veldig enkelt og gjøre noe med.Vil mest sannsynlig gjøre at hårvekst roer seg litt også om hun fjerner jevnlig. den myten om at håret blir tykere av å barbere trodde jeg virkelig var avlivet for mange år siden,men ser noen skriver det🙈😂huff jaja Anonymkode: 257b2...1cc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #10 Skrevet 15. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Ville kontaktet guttens foreldre å fortalt hva som skjer. Hadde d vært mitt barn ville jeg ha visst om dette. Videre for fremtiden .... ALDRI barber. Ellers får hun jo stivere hår på armene. Når hun blir stor og evt vil gjøre noe med det, så må det jo brukes voks eller laser. Anonymkode: 0e2b3...b71 Ikke gi råd når du ikke vet hva du snakker om. At håret blir stivere når det vokser ut igjen er kun en myte. Anonymkode: 4f71f...ca7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #11 Skrevet 15. mars 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde helt klart latt hun få lov.det er greit at vi alle skal være som vi er og alt det der,men alle har vi noen skavanker vi ikke liker og hennes er det veldig enkelt og gjøre noe med.Vil mest sannsynlig gjøre at hårvekst roer seg litt også om hun fjerner jevnlig. den myten om at håret blir tykere av å barbere trodde jeg virkelig var avlivet for mange år siden,men ser noen skriver det🙈😂huff jaja Anonymkode: 257b2...1cc Joda, bare at litt hårveks på armene ikke er en skavank, det er helt normalt. Anonymkode: b99bb...1ce
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #12 Skrevet 15. mars 2019 Jeg vet jeg får samme problem da dattera min har arvet min (sjenerende) hårvekst. Min er bare 8 enda, men om det blir vanskelig for henne kommer jeg til å tilby en mellomting, nemlig å bleke hårene. Anonymkode: 82066...d90
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet jeg får samme problem da dattera min har arvet min (sjenerende) hårvekst. Min er bare 8 enda, men om det blir vanskelig for henne kommer jeg til å tilby en mellomting, nemlig å bleke hårene. Anonymkode: 82066...d90 Er det noe bedre enn å barbere da? Anonymkode: 91977...98c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #14 Skrevet 15. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noe bedre enn å barbere da? Anonymkode: 91977...98c Jeg synes det er et mindre «inngripen» om du skjønner. Og hvis hun først begynner å barbere så må hun jo gjøre det nærmest daglig (hvis hun arver min hårvekst). Bleking holder det å gjøre innimellom. Dessuten synes jeg helt hårfrie småjenter ser helt absurd ut. Med bleking vil hun ha like mye hår, bare ikke så synlig. Anonymkode: 82066...d90
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2019 #15 Skrevet 15. mars 2019 Oppdatering: i dag kom jenta mi hjem og sa at hun ikke ville barbere likevel. For hvis den gutten i klassen sa mer om hårveksten hennes ville hun bare overse han. Stolt av jenta mi! Anonymkode: ed84e...bc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå