Gå til innhold

Hvordan merker dere om barn rundt 8 ikke har venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så bekymret for gutten vår. Han sier selv han har det bra, og at han har noen å leke med. Men er litt bekymret og redd han ikke skal ha det bra. 

Det er sjelden noen og ringer på til han, og det er sjelden noen ringer han. Han er aktiv og er med på mange aktiviteter. 

Hvor vanlig er det at de besøker hverandre i den alderen? Ingen av kompisene bor veldig nært. Er det noen vits å send mld til lærer? Er nok bare veldig redd for at han ikke skal ha det bra.. 

Anonymkode: 83559...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så bekymret for gutten vår. Han sier selv han har det bra, og at han har noen å leke med. Men er litt bekymret og redd han ikke skal ha det bra. 

Det er sjelden noen og ringer på til han, og det er sjelden noen ringer han. Han er aktiv og er med på mange aktiviteter. 

Hvor vanlig er det at de besøker hverandre i den alderen? Ingen av kompisene bor veldig nært. Er det noen vits å send mld til lærer? Er nok bare veldig redd for at han ikke skal ha det bra.. 

Anonymkode: 83559...ca7

Min jente hadde det sånn da hun var på den alderen. Men da sa hun til oss at hun ikke hadde noen venner. Læreren var ikke bekymret, og sa at hun alltid lekte med noen i friminuttene. Men det var aldri noen som kom innom her, eller inviterte henne hjem. Dersom hun spurte om noen ville være med hjem så passet det som regel ikke. Jeg hørte andre foreldre sia t de aldri så barna sine, eller at de alltid hadde huset fullt av folk. På foreldremøtene gikk diskusjonen på når man skulle sia t det var for sent å komme på døren - jeg hadde ikke så mye å bidra med, for den utfordringen hadde vi ikke. Hun var en trist jente på den tiden

Nå er hun 10 år (5.klasse) og alt har snudd. Det er sjelden at hun ikke enten er med noen hjem eller har med noen hjem. Det er fortsatt ikke så mange som stikker innom utenom skoletid - vi bor litt utenfor det området hvor de fleste jentene fra skolen bor - men de ringer hverandre og avtaler, også drar de på besøk til hverandre. De facetimer også - i timesvis.. En annen ting som har skjedd er at hun har begynt å knytte nærmere bånd til den hun kjenner fra fritidsaktiviteter andre steder i byen. De ringer hverandre og avtaler møter/overnattinger i helga

Så nå er det ikke tid til mamma og pappa lenger, for å si det slik.

Jeg er sikker på at det bedrer seg for gutten din, bare ha litt is i magen. Men ta tak i det dersom du ser at han begynner å vantrives eller at lærer formidler bekymring.

Lykke tid ❤️ 

Anonymkode: 1c8a3...a21

Skrevet

Prat med læreren og hør hvordan gutten har det på skolen. Da kan du få bekreftet eller avkreftet om det er noen grunn til bekymring.

Anonymkode: 37dca...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...