Gå til innhold

Flere som har opplevd at Zalando ikke behandler retur riktig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok bare en sjekk nå. Fant ut at jeg ikke har fått penger tilbake på tre returer. Den ene står oppført med at de ikke har mottatt den engang.

Er litt rystet over rotet og garsntert den lange og slitsomme veien å gå for å nå gjennom med dette. Det er snakk om flere tusen kroner.

Anonymkode: ab238...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid har det gått? Det kan ta flere uker. I alle mine zalando-handlende dager (og det er flere år og sannsynligvis opp mot 100 returer) har jeg opplevd at returen ikke kom frem 1 gang. Og det var noe lite, og jeg hadde ikke brydd meg om å få kvitteringsbevis på returen, så jeg gadd ikke gjøre noe med det. Og den ene gangen er grunnen til at jeg nå får returkvitteringen på sms. Men, selv om jeg har vært med på at det tar opp mot 3 uker, så har jeg aldri hatt noen andre problemer. 

Anonymkode: ca39b...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp kontoen min nå og har aldri opplevd å ikke få tilbakebetalt. Er greit å få returkvittering så da har du alt på ditt tørre regner jeg med. Det spør de alltid om når jeg sender noe i retur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at det har tatt lang tid, men ikke at jeg ikke har fått pengene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok bare en sjekk nå. Fant ut at jeg ikke har fått penger tilbake på tre returer. Den ene står oppført med at de ikke har mottatt den engang.

Er litt rystet over rotet og garsntert den lange og slitsomme veien å gå for å nå gjennom med dette. Det er snakk om flere tusen kroner.

Anonymkode: ab238...54c

Hva med å henvende seg til de og gi beskjed? Jeg gjorde det en gang og det var ikke værre enn at de sendte meg et skjema som jeg måtte signere på...

Anonymkode: 6ba1d...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de rotet med min retur. Fylte ut skjema og fikk tilbake pengene etter en dag👍🏻

Anonymkode: accf4...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. 4 uker siden i dag på den siste. I tillegg til en i desember og en i januar.

Anonymkode: ab238...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returnert mye hos Zalando. Bruker faktura slik at jeg kan betale for det jeg beholder. Aldri vært noe trøbbel med returene der i mitt tilfelle.

Anonymkode: 6b18d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye på Zalando, og returnere mye og. Og alltid fått tilbake penger. 

Anonymkode: 75c6a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problemer med retur hos Zalando... handler vel der en 4-5 ganger i året...

Anonymkode: 3f424...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom tema, men er det flere som ikke får opp faktura som betalingsmåte? Jeg får ikke betalt med kort/paypal heller 🙄 Har aldri misligholdt betaling av faktura, men får allikavel kun forhåndsbetaling som alternativ. Gidder ikke handle der mer pga dette...

Anonymkode: 79129...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt utenom tema, men er det flere som ikke får opp faktura som betalingsmåte? Jeg får ikke betalt med kort/paypal heller 🙄 Har aldri misligholdt betaling av faktura, men får allikavel kun forhåndsbetaling som alternativ. Gidder ikke handle der mer pga dette...

Anonymkode: 79129...6fb

Jeg opplever akkurat det samme. Har handlet mye der tidligere, og alltid betalt/returnert i tide. Nå får jeg bare mulighet til forhåndsbetaling. Siden jeg ofte må prøve to ulike størrelser, blir det for dyrt å handle der. Kan ikke ha flere tusen utestående. Har sluttet å handle der nå. 

Anonymkode: 9d39a...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando jobber med markedsmodellen sin, det at folk returnerer så mye gjør at de ikke tjener penger. Mulig derfor man ikke lenger får mulighet for faktura?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 21.41, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Zalando jobber med markedsmodellen sin, det at folk returnerer så mye gjør at de ikke tjener penger. Mulig derfor man ikke lenger får mulighet for faktura?

Tja...andre får jo faktura, kan vel ikke bare gå utover enkelte at de ikke tjener penger. Men det får så være, jeg handler heller andre steder hvor kundeservicen er bedre 😉

Anonymkode: 79129...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 16.18, Anonym bruker skrev:

Tok bare en sjekk nå. Fant ut at jeg ikke har fått penger tilbake på tre returer. Den ene står oppført med at de ikke har mottatt den engang.

Er litt rystet over rotet og garsntert den lange og slitsomme veien å gå for å nå gjennom med dette. Det er snakk om flere tusen kroner.

Anonymkode: ab238...54c

Du har ikke fått pengene tilbake på 3 returer på til sammen flere tuen kroner og hr ikke merket det engang?

Anonymkode: fc145...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd problemer med retur men det har tatt lang tid stort sett. 

Dersom jeg har bestilt ganske ofte og returnert mye har plutselig muligheten for faktura forsvunnet men kommet tilbake etter en stund. Mulig det er tilfeldig, men mistenker nesten at man mister den muligheten for en periode dersom man returnerer mye eller for høye beløp?

Høres ut som at jeg handler veldig mye men det er heller det at jeg bestiller flere størrelser av samme vare. I høst bestilte jeg to par sko i to størrelser for å prøve, det ble noen tusen og beholdt bare et par. Bestilte så vinterjakke og penkjole i to størrelser for å prøve, beholdt bare en av jakkene. Etter dette mistet jeg fakturamuligheten men når jeg skulle bestille noe annet i januar var den der igjen. 

Anonymkode: 3eb9e...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...