Gå til innhold

Hjertelyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om sjansen er bra for at det går bra i svangerskapet etter man har sett/hørt hjerteslagene? Er nå i uke 7.

Anonymkode: 5a267...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt, de fleste svangerskap hvor man får bekreftet positiv test går bra.
Det er ganske stor sannsynlighet for at det går bra når du har sett hjerteslag.

Vil spørre deg om veksten på fosteret var "normal" i forhold til lengde på svangerskapet?

Jeg har opplevd 1 gang å miste etter jeg hadde hørt hjerteslag i uke 6-7, men da var det vekstavvik i forhold til menstermin.

Jeg er nå 15 uker på vei, og kjenner enda på angsten for å miste, selv om jeg flere ganger har både sett og hørt hjerteslag, og fosteret vokser som det skal, og alt ser fantastisk ut.

Anonymkode: fa3d6...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite hva som er normalt? Hadde ikke da personen som tok ultralyd sakt noe om dette om det ikke var riktig? Han sa alt så bra ut og hadde troen på at det kommer til og gå bra. Men ett jo fremdeles litt bekymret, siden dette barnet er så ønsket og har mistet en gang før. Er første barnet. 

Anonymkode: 5a267...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis hørtes alt normalt ut, og jeg vil jo ikke skremme deg, men det kan jo være andre ting som er galt med fosteret selv om hjertet slår normalt.
Men sannsynligheten for at alt går bra er jo stor, og øker for hver dag. Be om en ny ul i uke 11-13 om du fortsetter å bekymre deg. Da er i allefall sannsynligheten for at alt går bra større. Om du uttrykker din bekymring til jm/lege, så henviser de deg sannsynligvis til en ny ul. Hvis ikke du er så heldig at jm har ultralydapparat på kontoret sitt.

Anonymkode: fa3d6...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er helt klart størst for at det går bra :)

Mest sannsynlig har du en frisk og rask unge inni der som vokser seg stor og sterk.

Så må vi faktisk bare være så kyniske at vi tenker det er greiest å miste tildig, om fosteret ikke er friskt og raskt. Ingen av oss ønsker å oppleve en abort, det er alltid trist når et ønsket barn ikke blir noe likevel. Men de aller fleste fostere som blør ut er faktisk så skadet at det ikke er liv laga, og da er det bedre å miste tidlig enn å miste sent eller i verste fall få et multihandikappet barn som aldri vil få det livet vi drømmer om for barna våre.

Men som sagt så er de aller fleste fostere helt friske og fine, og da blir dere snart foreldre til en nydelig liten jente eller gutt.

Anonymkode: 72449...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende ord, får bare håpe og krysse fingrene for at det går fint🤞🏻😊

Anonymkode: 5a267...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...