Gå til innhold

Engelske navn


Anonym12345678912345677

Anbefalte innlegg

Jeg har engelsk samboer og vi prøver å finne navn som kan uttales hvertfall nogenlunde på norsk 🤔  Akkurat nå er Jackson og Maxwell top to. 

Jobber som lærer selv og har flere barn som har "engelske navn" inkludert Mark, Elijah, Jessie og Shioban, og når man først lærer at det er engelsk uttale viker det som de fleste syntes det er ganske greit, men regner med og måtte si hvordan det skal uttales ved diverse anledninger. Men syntes det er lettere for oss nordmenn med engelsk på skolen og uttale navn som er mer engelske enn for svigerfamilie og venner og uttale typisk norske navn som Ørnulf og Hjørdis (to som hadde vært helt uaktuelt uansett, men dere skjønner poenget 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo så vanlig med litt mer internasjonale navn nå! 

Foreslår: 

Mika

Max

Silas 

Timothy

Alvin

Cornelius 

Aron 

Theodor 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine heter Edvin og Amelia. De funker like godt på norsk og engelsk. 

Anonymkode: 60d1e...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvard, Theodor, Oskar, Aron, Lukas, Markus, Tom, Christian.... Disse er for meg navn som uttales likt på begge språk. 

Vet ikkeom jentenavn trengs, men here goes. Caroline, Camilla, Catrine, Emma, Amalie, Emilie 

Anonymkode: 686f7...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg personlig er veldig Gla i Jackson, men hadde ikke brukt det i norge

Anonymkode: 08ea1...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Banderas skrev:

Merkelig at du jobber som lærer når du skriver så dårlig norsk!