Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Fikk totalt sjokk her i kveld da 18 åringen fortalte at hun har blitt tatt for butikktyveri i en klesbutikk. Hun gråt og angrer fælt, har mailet butikken og bedt om unnskyldning og betalte hundrelappen hun hadde stjålet for. Det jeg lurer på nå er hva skjer videre? Får hun bot og prikk på rullebladet? Anonymkode: 25fa3...b8b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Det kommer vel an på om butikken velger å anmelde for tyveri. Hva evt straff blir er vanskelig å si. Anonymkode: e706b...b90
Søtnosa Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Mest sannsynlig får hun ikke det siden hun er 18. Og jeg tror du kjenner jenta best selv om hun angrer nok. Tviler på at hun vil gjøre slik igjen. Samtidig har det vært en trend blant ungdommer at de går gjennom en periode med å stjele, men de fleste stopper når samvittigheten tar dem. Prat med henne slik at hun kan stole på deg nok til å fortelle deg om det hvis det skulle skje igjen. Du burde ikke mailet butikken, men tatt det på tomanshånd face-to-face.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Hi her, vekteren som stoppet dem ved døra sa de gjerne kunne maile butikken, derfor ble dette gjort. Hun har grått hele natten. Anonymkode: 25fa3...b8b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Dette er naskeri, ikke tyveri. Blir dømt med forelegg som en forseelse, ikke forbrytelse. Men det kommer an på om de velger å anmelde henne eller ikke. Hun er jo også under 18, så litt usikker der.. dersom det skulle kommet på rullebladet, forsvinner det derifra etter tre år. Da kommer det kun på den utvidete politiattesten, og ikke den alminnelige. Anonymkode: 396bd...eb2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Hi her, takk for svar. Hun er 18 og er livredd for å få stor bot og prikk på rullebladet..Dette gjentar seg ikke, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: 25fa3...b8b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her, takk for svar. Hun er 18 og er livredd for å få stor bot og prikk på rullebladet..Dette gjentar seg ikke, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: 25fa3...b8b Det er ho ikke synd på henne. Hallo, hun er 18, ikke 13. Høres ekstremt umoden ut, er hun normal ellers eller? Da jeg var 18 år var jeg voksen og bodde for meg selv... Anonymkode: 13475...0ad
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Hadde egentlig vært på sin plass med en anmeldelse! Enda en grunn til å ikke gjenta dette. Selvfølgelig angrer hun når hun står midt opp i det. Men du har ingen garanti for at dette ikke skal skje igjen. Anonymkode: 8549a...7a5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Jeg ble tatt for nasking da jeg var 16. Det er det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Jeg hadde drevet på med det i flere år da jeg ble tatt. Det var en så stor skam at jeg fant et pilleglass i farmor sitt skap og tok mange piller. Jeg ble bare veldig kvalm og spydde i flere dager. Jeg fikk valget mellom å fortelle det til mine foreldre selv, eller at vaktselskapet skulle ringe, og jeg fortalte ingenting. Da de ringte, var det jeg som tok telefonen, og jeg fortalte hva jeg hadde gjort. Jeg slapp unna med en advarsel, og jeg skal love deg at jeg ikke har tatt så mye som en drue etterpå!!! Anonymkode: cac31...6a9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 Sønnen min ble tatt for nasking da han var 16 år, han tok en halvliter brus i en matbutikk. Butikken var så lei sånne småtyverier at konfliktrådet var helt uaktuelt, de anmeldte alle (jeg skjønner det) Han måtte da i avhør på politistasjonen, også måtte en jurist der velge veien videre. Siden han var under 18, aldri hadde gjort noe annet galt og angrer veldig ble konsekvensen for han bare at han måtte skrive under på en avtale om å holde seg unna alt ulovlig de neste to årene. Ble han tatt for noe annet ville han bli straffet også for dette. Ellers ville straffen vært en bot. Anonymkode: 562dd...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå