Gå til innhold

Noen som vet.. intern ansettelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på en stilling intern for noen dager siden. Jeg fikk Mail på at søknad var mottatt og at de ønsket en samtale. Jeg skulle på reise noen dager og avtalte at vi skulle ta samtalen når jeg kom tilbake. Jeg sender Mail i dag at nå er jeg tilbake og når passer det med samtale i morgen. Jeg får til svar at de nå har ansatt en ekstern søker.

Dette er privat sektor bare for å ha det klart.

lurer på om dette er helt etter spillereglene for det? Jeg blir kalt inn på intervju som da skal foregå dagen etter jeg kommer hjem. I mellomtiden har de ansatt en annen selvom jeg fikk bekreftet at det var ok å ta intervjuet etter jeg kom hjem.

jeg er forøvrig meget godt kvalifisert for stillingen.

noen som vet om jeg har noe å gå på her?

Anonymkode: 9e38e...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, så uprofesjonelt. Men private bedrifter velger vel selv hvem og hvordan de ansetter.

Anonymkode: 720e5...393

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg søkte på en stilling intern for noen dager siden. Jeg fikk Mail på at søknad var mottatt og at de ønsket en samtale. Jeg skulle på reise noen dager og avtalte at vi skulle ta samtalen når jeg kom tilbake. Jeg sender Mail i dag at nå er jeg tilbake og når passer det med samtale i morgen. Jeg får til svar at de nå har ansatt en ekstern søker.

Dette er privat sektor bare for å ha det klart.

lurer på om dette er helt etter spillereglene for det? Jeg blir kalt inn på intervju som da skal foregå dagen etter jeg kommer hjem. I mellomtiden har de ansatt en annen selvom jeg fikk bekreftet at det var ok å ta intervjuet etter jeg kom hjem.

jeg er forøvrig meget godt kvalifisert for stillingen.

noen som vet om jeg har noe å gå på her?

Anonymkode: 9e38e...b6e

Nei, med mindre det foreligger en grunn til at du burde ha fortrinnsrett (du jobber deltid per i dag for eksempel), så har du nok dessverre ikke det. Men det er veldig uproft av bedriften å opptre slik.

Anonymkode: 9f910...7b8

Skrevet

Da var du vel ganske enkelt ikke den beste til stillingen.

Ikke noe poeng å bråke om det. Vil du i det hele tatt jobbe i en stilling du ikke er ønsket?

Anonymkode: a46b8...ff0

Skrevet

Uproft. De burde ikke ansette noen uten å ha hatt en samtale med deg. Og deretter gjort seg opp en mening. 

Dessverre utbredt metode i det private. Men de taper på det i lengden. 

Anonymkode: 307d1...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...