Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Min gutt i 6 klasse er faglig sterk, leser bra osv. Men ikke glad i å lese bøker! Vi får han til å lese på senga hvertfall 4 kvelder i uka. Ellers leser han ikke stort. Tar han med på biblioteket og han velger gjerne bøker som det er mindre tekst osv og veldig ofte bytter han bok fordi «den er kjedelig osv». Begge vi foreldre leser bøker så han ser oss er opptatt av å lese. Jeg bekymrer meg jo sikkert unødig når jeg tenker at ungdomsskolen snart står for døra og han ikke klarer å konsentrere seg om en bok. Hvordan er deres barn på den alderen? Anonymkode: 4b34f...50c
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Min leser kun faktabøker og illustrert vitenskap. Han virkelig hater skjønnlitteratur, så vi presser ham ikke på det. Han leser veldig mye likevel, men da kun fakta. Skjønnlitteratur leser han det han må på skolen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, tante grusom master of law skrev: Min leser kun faktabøker og illustrert vitenskap. Han virkelig hater skjønnlitteratur, så vi presser ham ikke på det. Han leser veldig mye likevel, men da kun fakta. Skjønnlitteratur leser han det han må på skolen. Det er jo kjempe bra!!! Min sønn ELSKER alt med fotball og vi har funnet bøker sammen med han om fotball osv...mens kurant som han ikke gidder Anonymkode: 4b34f...50c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 Nå har jeg en jente i 7.klasse,men jeg svarer likevel. Jeg har lest mye for henne da hun var yngre og jeg leser mye selv nå. Hun derimot har aldri (!) vist interesse for å lese noe som helst. Og ikke bare det, hun har vært veldig aktivt imot å gi en eneste bok en sjanse. Så skulle de ha leseuker på skolen nå, og hun var virkelig ikke motivert. Men en venn av henne (guttevenn) tipset om en bokserie om katter og vips, så var hun hekta! Nå har hun i ca to mnd lest og lest. Jeg venter på at hypen sikkert gir seg igjen like fort som den kom, men det har likevel vært fint å se at hun kan, hvis hun vil. Og poenget mitt var vel egentlig at plutselig kan det løsne. Anonymkode: 09119...aca
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 Min leser alt han kommer over. Elsker harry potter (har ikke lest alle) og sitter med bøker i flere timer i strekk. Og liker veldig andre barneserier som er populære.vSå har vi lest mye for han siden han var liten og han er veldig glad i lydbøker også. Anonymkode: c63fa...08b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Gutt 12: Nei - og han er en dårlig leser på grunn av dysleksi. Men han er svært glad i lydbøker - og ja vi har lest mye for han siden han var liten. Alle Harry Potter bøkene, de fleste Roal Dahl bøkene osv... Bekymrer meg for ungdomsskolen til høsten ja.. Lillebror på 6 er en god leser og liker å lese. Tipper han har tatt storebror igjen i leseferdighet snart... 😕 Anonymkode: d1bea...de4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Som lærer på 6. trinn bryr jeg meg ikke om hva barna leser. I klassen jeg har, er det unormalt mange som er interresert i skjønnlitteratur, men jeg godtar faktabøker, Donald-pocket, Illustrert Vitenskap, dataspill-bøker o.l. Hva har dere prøvd å få han til å lese? Anonymkode: 3b558...227
bønni Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Har en gutt i femte klasse- god leser, og elsker histoirer og bøker, men helst hvis han blir lest for. Sluker sånne lettleste romaner som er litt tegnet og litt skrift. Og leser tegneserier - i timesvis, ukesvis, årevis. Donald, Asterix, Tinin mm. Som leseglad selv skulle jeg gjerne sett at han leste tykke, tettskrevne bøker selvsagt, men jeg jeg ser at han må få lese det han vil ;-) I Oslo har vel grünerløkka bibliotek eget tegneseriebibliotek/avdeling hvis det er interessant som utflukt (om dere bor i omegn).
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Min hater det!! Får ham ikke til å lese ble som helst!! Anonymkode: 379b2...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 Var han med på Sommerles.no i fjor? Hvis ikke, er det et tips. Siden åpner 1.juni. Anonymkode: c68d1...acc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 Det viktigste er at de leser. Min 6. klassing har lest ferdig alle fotballbøkene de har på biblioteket, men leser stort sett bare tegneserier ellers. Jeg har slått meg til ro med at det er mye bedre enn at han ikke leser i det hele tatt. Anonymkode: 69cd1...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå