Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Har skrevet her tidligere om dette med hjertebank, mest pga stress, utslitt psykisk. Dette kom i forbindelse med at jeg fikk vite at min mor har fått kreft, har virkelig slitt på meg. Pluss at det har vært dårlig miljø på jobb en god tid. Forrige helg fikk jeg helt angst, dro til legen da mandagen og fikk en sykemelding den uka, hun ville sykemelde meg lenger, men pga mindre folk på jobb valgte jeg bare den uka. Det jeg gjorde når jeg var hjemme var bare å sove, totalt utslitt. Sa til legen at jeg har mye hjertebank og hun mente det var pga situasjonen, noe jeg er enig i. Nå har jeg jobbet denne uken, gått greit, men er fryktelig sliten og har så utrolig mye hjertebank i løpet av dagen, skikkelig ubehagelig, må trekke pusten dypt for å "få puste" skikkelig. Jeg sitter ikke å tenker så mye egentlig, men det fortsetter å komme, i dag har det vært ille. Vil det gi seg? Noen som har opplevd det sånn selv? Vet at det ikke er farlig, er bare kjempe ubehagelig, har et sånt trykk i brystet hele tiden, øm i brystet. Beklager langt innlegg, men må bare spørre. Takk for at du leste. Anonymkode: b4727...d4a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Har legen tatt EKG når du har denne hjertebank? Altså, sannsynligvis er det jo stressrelatert. Og du kjenner jo deg selv best. Men det er de som har fått angst diagnose, og så viser det seg at det er atrieflimmer 🤷♀️ Men når alt er utelukket, og stress som diagnose er alt som står igjen... Det kan ta lang tid, flere mnd. Vurdert psykolog? Anonymkode: 4c490...d2a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har legen tatt EKG når du har denne hjertebank? Altså, sannsynligvis er det jo stressrelatert. Og du kjenner jo deg selv best. Men det er de som har fått angst diagnose, og så viser det seg at det er atrieflimmer 🤷♀️ Men når alt er utelukket, og stress som diagnose er alt som står igjen... Det kan ta lang tid, flere mnd. Vurdert psykolog? Anonymkode: 4c490...d2a Takk for svar. Nei, hun tok ikke EKG. Dette kom samtidig med alt som skjedde så tenker og tror at det er stressrelatert. Det kan ta så lang tid ja, uff, er bare så slitsomt. Nei, ikke vurdert psykolog, men kan ta kontakt med kreftkoordinatoren til mamma for å evt snakke sa hun. Hi Anonymkode: b4727...d4a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Nei, hun tok ikke EKG. Dette kom samtidig med alt som skjedde så tenker og tror at det er stressrelatert. Det kan ta så lang tid ja, uff, er bare så slitsomt. Nei, ikke vurdert psykolog, men kan ta kontakt med kreftkoordinatoren til mamma for å evt snakke sa hun. Hi Anonymkode: b4727...d4a Ville heller valgt psykolog. Det du trenger er verktøy for stressmestring. Kroppen din går nå i fight modus, og du trenger innsikt i hvorfor reaksjonsmønsteret er sånn og hvordan dempe og ungå det. Har vært der selv. Verktøyene bruker jeg enda til alt fra hverdagsstress til større ting. Masse lykke til Anonymkode: 4c490...d2a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville heller valgt psykolog. Det du trenger er verktøy for stressmestring. Kroppen din går nå i fight modus, og du trenger innsikt i hvorfor reaksjonsmønsteret er sånn og hvordan dempe og ungå det. Har vært der selv. Verktøyene bruker jeg enda til alt fra hverdagsstress til større ting. Masse lykke til Anonymkode: 4c490...d2a Ok, da må jeg se på det. Tusen takk for tips og for lykkeønskningene. Hi Anonymkode: b4727...d4a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, da må jeg se på det. Tusen takk for tips og for lykkeønskningene. Hi Anonymkode: b4727...d4a Og du trenger sykemelding! Jeg svarte deg sist og anbefalte deg å bruke tid på din egen helse og med din syke mor! Ta nå hensyn til deg selv og hør på legen din! Ingen applauderer at du går på veggen med et smell! Og hvem skal da stille opp for moren din!? En livskrise er en livskrise. Og en alvorlig kreftdiagnose er en livskrise! Selv om hun kommer til å bli frisk! Ta vare på deg selv, kjære deg❤️ Anonymkode: 29591...8ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og du trenger sykemelding! Jeg svarte deg sist og anbefalte deg å bruke tid på din egen helse og med din syke mor! Ta nå hensyn til deg selv og hør på legen din! Ingen applauderer at du går på veggen med et smell! Og hvem skal da stille opp for moren din!? En livskrise er en livskrise. Og en alvorlig kreftdiagnose er en livskrise! Selv om hun kommer til å bli frisk! Ta vare på deg selv, kjære deg❤️ Anonymkode: 29591...8ea Og når du går til legen neste gang, be om at det tas EKG! God bedring til deg og Mor! Anonymkode: 29591...8ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Jeg sliter med det samme... Men har angstlidelser. Har du prøvd å hoste hardt eller holde luften inne ig trykke nedover? Fikk beskjed av lege å gjøre det. Det er nok bare forbigående til livet ditt er litt roligere. Dersom det ikke gir seg, kan du prate med hjertespesialist om betablokker (når annet er utelukket). Anonymkode: 52de6...372
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Tusen takk for svar dere. Jeg vet at ingen takker meg, man vil ikke få noe tilbake ved å slite seg ut. Ingen av de 3 sjefene mine spurte meg hvordan det gikk når jeg ga beskjed om sykemeldingen, ikke når jeg kom tilbake på mandag heller...så der er det kjempe trivelig. Jeg må gå i meg selv og se hva jeg trenger, og familien min trenger, har jo 3 barn som og trenger sitt av meg, kanskje delvis sykmelding. Takk igjen. Hi Anonymkode: b4727...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå