Gå til innhold

Dere som har 8-9 år gamle gutter med ADHD, hva er symptomene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen mener sønnen min har symptomer, men jeg ser det ikke selv. Så jeg tenkte jeg skulle høre om noen kunne beskrive sønnen sin i oppførsel, karakter osv, så kanskje jeg kunne se noen likhetstrekk😊

Takk!

Anonymkode: 020ba...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye uro både hjemme og på skolen. Går fra bordet mange ganger under måltid, søler mye, går rundt i klasserommet, ligger på gulvet i klasserommet, fikler konstant  med noe. Er brennende interessert i noen emner, har ingen motivasjon for andre ting som for eksempel skolearbeid. Lager mye lyder, kan for eksempel synge samme strofen om og om igjen. Har veldig svart/hvitt tenking og null tidsperspektiv. 

Skrevet
50 minutter siden, Blondzilla skrev:

Mye uro både hjemme og på skolen. Går fra bordet mange ganger under måltid, søler mye, går rundt i klasserommet, ligger på gulvet i klasserommet, fikler konstant  med noe. Er brennende interessert i noen emner, har ingen motivasjon for andre ting som for eksempel skolearbeid. Lager mye lyder, kan for eksempel synge samme strofen om og om igjen. Har veldig svart/hvitt tenking og null tidsperspektiv. 

Dette pluss at han er i konstant opposisjon. MÅ bare diskutere litt før han går med på noe som helst. Tåler lite endringer/overganger. Prater i ett uten at han merker det selv. Forstyrres av de minste ting rundt seg. Var på lyd og sensitiv på smak/konsistens. Lite vedvarende oppmerksomhet, bortsett fra om noe fenger veldig!

Anonymkode: e23ef...d76

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette pluss at han er i konstant opposisjon. MÅ bare diskutere litt før han går med på noe som helst. Tåler lite endringer/overganger. Prater i ett uten at han merker det selv. Forstyrres av de minste ting rundt seg. Var på lyd og sensitiv på smak/konsistens. Lite vedvarende oppmerksomhet, bortsett fra om noe fenger veldig!

Anonymkode: e23ef...d76

Jeg kan vel også legge til dette minus det med smak. Han er også meget kverrulerende. Var tidligere svært rigid, men dette har avtatt noe. 

Skrevet

Signerer

Anonymkode: 3b68e...3c0

Skrevet

Hvis ikke du ser noe av dette hjemme tror jeg neppe sønnen din har ADHD. Atferden vil jo være der på alle arenaer. De er ofte verre hjemme også fordi de prøver å ta seg sammen på skolen.

Skrevet
18 timer siden, Blondzilla skrev:

Hvis ikke du ser noe av dette hjemme tror jeg neppe sønnen din har ADHD. Atferden vil jo være der på alle arenaer. De er ofte verre hjemme også fordi de prøver å ta seg sammen på skolen.

Takk for svar! Jeg har også prøvd å si dette til skolen, men det virker som om de ikke helt hører etter. Jeg ser ikke denne oppførselen verken hjemme, på håndballtrening, ute blant folk eller på noen arenaer. Så jeg tror heller det er noe på skolen som plager ham. 

Anonymkode: 020ba...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...