Gå til innhold

Hvordan ser dagen deres ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to unger på 10 og 13 år. Er hjemme hver dag litt før 4, lager middag sammen med ungene. De får være med å dekke på bord, lage mat og rydde opp etterpå. 2-3 ganger i uka er det fritidsaktiviteter vi tar dem på, de er også med på å rengjøre huset 1 gang i uka, da gjerne sine egne rom. Brette klær gjør vi sammen foran en god tv-serie sammen og ellers i ukedagene gjør vi litt hvert vårt egentlig. Ungene har ofte besøk eller er ute, ellers ser de tv eller er på PC-rommet og spiller spill sammen mens jeg okkuperer tvn :D 

I helga drar vi gjerne til byen en tur på cafe eller på bibliotek for å låne bøker. Vi har ofte overnattingsgjester, spiller brettspill, ser film eller drar på kino om det er noe spennende. Vi er ikke så veldig mye ute og går tur og sånt, men på sommern er vi mye ute i hagen og griller, spiller ball eller andre ting.

Hvordan ser dere hverdag ut? :)

Anonymkode: 3ee60...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 barn, 5-11-15 år. 

Står opp 6:45, ordner meg og drar på jobb (når mannen er hjemme). Er han borte står jeg opp 6, går tur med bikkja, ordner minsten, leverer i bhg og drar på jobb. 

Ferdig 15:30, henter i bhg, hjem, lufte hund, lage middag. De som er hjemme får middag. De som ikke er det spiser rester.  Har aktiviteter 5 dager i uka fast, pluss cuper og kamper i helgene. 

Rydder og vasker klær hver dag, støvsuger hver dag (har mange dyr) og lager matpakker og ordner sekk før jeg kapitulerer på sofaen. De dagene mannen ikke er hjemme må hunden luftes før jeg legger meg. Helgene går med til bursdager, kamper, overnattinger, rydding vi ikke rekker i uka etc etc 

Anonymkode: 39823...6fc

Skrevet

Åhh ja dere løser middagen sånn, vi har brukt å lage middag på kvelden etter alle fritidsaktiviteter osv. Men vi snakka faktisk i går om at vi bare lager middag, så får dem som kommer hjem senere spise da. Mindre stress :D

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åhh ja dere løser middagen sånn, vi har brukt å lage middag på kvelden etter alle fritidsaktiviteter osv. Men vi snakka faktisk i går om at vi bare lager middag, så får dem som kommer hjem senere spise da. Mindre stress :D

HI

Jeg er hjemme 16:15, eldste drar 16:30 og er hjemme 19:30, mellomste drar 17:45, minste skal trene kl 17, mannen er hjemme 18:30..... på en typisk mandag :) Så den som er hjemme får mat, rett og slett :)
Typisk er trening for mellomste 17-18 og 18-19, eldste er borte fra 18-20 og 17-19, og mannen da sånn mellom 18 og 20 et sted.... Så ganske håpløst! :)

Anonymkode: 39823...6fc

Skrevet

Fire barn, 10, 12, 15 og 18 år gamle.

Mannen står opp kl seks, jeg står opp kl sju og barna kommer tuslende mellom sju og halv åtte en gang. Alle ute av huset innen 8.15.

Vi lager middag til kl fem, de som er hjemme spiser, de som ikke er hjemme spiser rester. Her er det treninger hver dag og eldste jobber i en butikk et par dager kvelder i uka.

Lekser, vennebesøk, overnattinger osv går på løpende bånd. Vi har et stort hus, og åpent hus for små og store gjester, så det er alltid folk her. I går hadde to av barna besøk, et barn var på en fritidsaktivitet og et barn var på besøk hos en kompis.

Anonymkode: 9eed4...a1e

Skrevet

Jeg har mann og barn på 12 og 14.

Vi står opp alle sammen mellom 07.00 og 07.15. Steller oss og spiser frokost sammen. De som skal ha matpakke smører den mens vi spiser.

Jeg jobber litt hjemmefra mellom 07.30 og 07.45 på telefonen. Mann og eldste drar til jobb og skole klokka 08.00. Yngste og jeg venter til 08.25.

Jeg kommer hjem 16.30. Mannen ca 18.00. Ungene har aktiviteter 4 dager, men det er bare to av dagene vi trenger å kjøre, ellers går eller sykler de selv. Middag er som regel ca 18.00. Da pleier alle å være hjemme. Hvis ikke spiser den som ikke er der oppvarmet mat senere.

Jeg trener selv noen kvelder og jobber litt om kvelden. Det gjør mannen også.

Litt tid går til å hjelpe ungene med lekser og øving, men stort sett klarer de det selv. All jandling gjøres lørdag.

Husarbeid gjør jeg lite av i uka, men vi tar en felles runde på lørdagene. Egentlig har vi gamske gpd tid.

Anonymkode: 2deb0...d1a

Skrevet

Står opp ca 07.00 sammen med resten av familien. Mellomste ungdommen kjører yngste på skolen og drar selv på skolen sin ca 07.30. De har begge mulighet til å spise frokost på skolen sin (inkludert i skolepengene)og gjør ofte det. Jeg og mannen drar på jobb mellom 7.30-8.00. Begge har flexitid. Jeg jobber deltid og er hjemme mellom 12-13 hver dag. Har hushjelp som tar alt i huset mens vi er borte. Går tur med hundene når jeg kommer hjem fra jobb og begynner på middag eller trener. Middag mellom 15-16. Ungdommen er hjemme fra skolen mellom 14.30-15.30. Etter middag er det lekser. På kvelden rundt 19 er det ofte treninger. Får mat levert på døren fra meny 1-2 ganger i uken. I helgen finner vi ofte på noe eller drar på hytta.

Anonymkode: 66e1c...cd1

Skrevet

To barn, 9 og 15 år

Står opp og lager frokost + lunsj

Jobber tre dager i uken.

Er hjemme fra jobb før 17.

Lager middag, er datteren vår hos ei venninne så spiser hun når hun kommer hjem kl 19.

Sønnen vår kommer alltid hjem, han gjør lekser så sitter han ofte i stua sammen med oss.

Gjør dagligdagse gjøremål, det som må gjøres, ingen faste rutiner.

I helgene er vi med venner, ut på turer eller bare slapper av hjemme.

Vi er med andre ord en ganske bedagelig gjeng 😂

Anonymkode: 01ed4...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...