Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #26 Skrevet 13. mars 2019 Om dette kanskje ikke er et veldig stort problem akkurat nå, så er det et problem. Akkurat pr nå så er ikke problemene så mange, at dette hender sjelden. Nå sier du at dere har en baby. En baby lager ikke store problemer, og tenker jeg rett om deg, så går du sikkert også på nåler, for å unngå at han blir sint/opprørt, er ikke sikkert du gjør dette bevisst, men det er ofte et resultat av medavhengigheten, du har lært deg hvordan du må oppføre deg for å unngå at han skal ty til alkohol. Etter hvert kommer det flere utfordringer når det gjelder barneoppdragelse, barnet får tenner, sover mindre, dere er begge trøtte og slitne. Det kan være en utfordring for et samliv, men sannsynligvis også noe som er enkelt å døyve med alkohol. Så har dere 2 års trass, 3 års trass, uenigheter fordi dere har ulik oppdragelse hjemmefra, og ikke har snakket om hvordan dere vil håndtere utfordringer. Ta tak i dette nå før det blir et større problem, for det kommer det til å bli, og det blir vanskeligere for deg å takle når barnet blir større og forstår mer, for at pappa drikker og er "rar" om morgenen eller sover i stua/evt på badet når barnet står opp for å gå på do om natten, det reagerer barn på. Jeg har vært i samme situasjon selv, men da var det blitt et mye større problem, og jeg fikk mannen til å indrømme at han hadde et alkoholproblem, det gikk likevel sikkert nesten 10 år før han var klar til å be om hjelp utenfra, eller forstod at han ikke klarte å få bukt med dette alene/kun med min hjelp. Dette tiltross for at jeg jevnlig oppfordret han til å kontakte noen. Han har nå gått til samtale med et menneske innenfor rusomsorgen jevnlig over lang tid. Er sikkert 1 år siden han hadde siste samtale, og han drikker ikke like ofte nå som han har gjort, vi har en avtale om at han ikke skal drikke, og det finnes ikke alkohol hjemme hos oss, jeg drikker heller ikke. Nå har han det siste året kun drukket alkohol når han har vært på turer og det har vært naturlig, eller når han har vært alene hjemme, og jeg har vært bortreist med barna. Anonymkode: e576c...202
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #27 Skrevet 14. mars 2019 22 timer siden, amandine skrev: Jeg tenker at det må være helt ok å ta seg en øl eller to på egenhånd og sørge i fred. Med mindre dette er noe han gjør ofte kan det ikke være noe stort problem. Du kan faktisk ikke forlange at han skal sørge på en måte som passer din oppskrift. Sorg er individuelt. Du kan heller ikke forlange at han skal dele alt med deg. Det er dine behov og ikke hans. Det er rett og slett ganske kravstort av deg å ønske at han skal fylle dine behov når han selv sørger. Du har vist ham at du er der, la ham komme når det passer ham. Igjen, det var ikke snakk om øl. Denne gangen var det Jäger. Og hvordan han sørger har jeg ikke et problem med. Men dette var et eksempel på en av flere episoder.. Andre ganger har det vært at han er sjalu for at jeg har hatt mange sexpartnere tidligere (før jeg traff han....). Altså, vi kan ha støtt på noen på butikken eller ymse, og det tåler han dårlig. Så ender vi med å ha samtale om det på kvelden, det ene fører til det andre, og Vipps.. Da trengte han noe for å roe nervene... Så hadde det vært at han trengte å sitte for seg selv, ta en øl og bare ha stillhet. Værsågod. Men det gjelder uavhengig av hva han syns er vanskelig å håndtere.. Deriblandt min fortid.. For å nevne noe! Anonymkode: ecd18...674
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #28 Skrevet 14. mars 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Igjen, det var ikke snakk om øl. Denne gangen var det Jäger. Og hvordan han sørger har jeg ikke et problem med. Men dette var et eksempel på en av flere episoder.. Andre ganger har det vært at han er sjalu for at jeg har hatt mange sexpartnere tidligere (før jeg traff han....). Altså, vi kan ha støtt på noen på butikken eller ymse, og det tåler han dårlig. Så ender vi med å ha samtale om det på kvelden, det ene fører til det andre, og Vipps.. Da trengte han noe for å roe nervene... Så hadde det vært at han trengte å sitte for seg selv, ta en øl og bare ha stillhet. Værsågod. Men det gjelder uavhengig av hva han syns er vanskelig å håndtere.. Deriblandt min fortid.. For å nevne noe! Anonymkode: ecd18...674 Dette er ikke noe du kan leve med på sikt, HI. Det kommer til å eskalere. Du vil leve i usikkerhet, og det vil barna også. Still krav til ham - dere må på familievernkontoret. Han kan ikke bruke alkohol som problemløser når han er far og familiemann. Det med sjalusi er også et varseltegn, ikke sunt for et forhold at han reagerer som han gjør. Pass på at du ikke blir psyket ned av dette, at du ikke endrer deg for å tilpasse ham hele tiden. Han trenger hjelp. Anonymkode: 5bfc4...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå