Gå til innhold

Svømming garderobe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 7 som går på svømming. Her går det jente og gutter, de fleste blir følgt av mødrene. Gutter opp til 3 klasse er i samme garderobe som min jente. Både jeg og min datter reagerer. Tok det opp med ene moren som hadde en gutt i damegarderoben og hun kalte meg prippen. I guttegarderoben er det bare en gutt som går i, vurderer å heller gå i den med min datter. Hva tenker dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte vil det hjelpe din datter å gå i guttegarderoben?

Anonymkode: 3ad29...1db

Skrevet

Dette må svømmekurset lage regler for. Be dem om å bestemme at fra skolealder må alle gå i egen garderobe. 

Foreldre kan bistå andre barn på kurset hvis nødvendig. Altså at en pappa i guttegarderoben kan hjelpe en annen gutt, og mødre hjelpe andres jenter, hvis man kommer sammen med foreldre av motsatt kjønn. 

Anonymkode: 261dd...8a4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte vil det hjelpe din datter å gå i guttegarderoben?

Sorry, så nå at det bare var 1 gutt der

Skrevet

Svømmehallen skulle hatt regler. I mellomtiden, har de handicapgarderobe? Hender at jeg bruker det med min sønn som går i 1.klasse. (den har egne avlukker, til både skifting og dusjing, pluss at den veldig sjeldent brukes av andre) 

Anonymkode: 790cb...dc6

Skrevet

Be om handikap garderobe

Anonymkode: 90029...13d

Skrevet

Min gutt i 2. klasse går på svømming, jeg er alene med han. Regelen her er at barna må gå i sine respektive garderober fra 2. klasse og kun samme kjønn i garderoben. Han har altså lært seg å klare seg selv i garderoben, men jeg står rett på utsiden og venter. Be om tilsvarende regler hos dere. Her er foreldrene strenge på å følge opp reglene.

Anonymkode: 661ad...eb0

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Svømmehallen skulle hatt regler. I mellomtiden, har de handicapgarderobe? Hender at jeg bruker det med min sønn som går i 1.klasse. (den har egne avlukker, til både skifting og dusjing, pluss at den veldig sjeldent brukes av andre) 

Handikap dusjen er inni jentegarderoben og en skynter seg veldig med å ta gutten sin inn her. Så kommer han ut herfra og datteren min er gjerne naken. 

Endret av Medlemsnavn
Skrevet

Her ordnet vi det fint ved at fedre spurte en mor om hun kunne hjelpe hans datter og mødre spurte en far. SELVSAGT skulle en geskjeftig mor ødelegge et fullt fungerende system ved å blande inn trenere i stedet for å spørre en far.

Nå er vi satt opp på foreldrevakter, og siden flere av guttene bare har mor er det far i huset som blir satt opp på vakt selv om vi har jente. Upraktisk for oss, da han har hatt andre oppgaver denne dagen. Heldigvis er det bare to ganger pr semester.

Hva er det som får folk til å finne på slikt tull? Systemet fungerte jo knirkefritt.

Anonymkode: 76983...202

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Be dem om å bestemme at fra skolealder må alle gå i egen garderobe. 

Anonymkode: 261dd...8a4

BE DEM bestemme? Dette må jo de som driver kurset/hallen bestemme selv.

Man kan riktignok SPØRRE om de kan innføre aldersgrense. Du vet, høflighet og sånn...

Anonymkode: f7914...24d

Skrevet

Her er regelen at de må gå i egen garderobe fra skolealder, men det hjelper ikke alltid så mye. Det har til og med blitt sendt ut mail flere ganger om at foreldre ikke har lov til å gå i motsatt garderobe for å følge barna sine. (Altså at en far følger datteren i jentegarderoben f.eks.) Helt utrolig at det skal være nødvendig.

Anonymkode: 4a530...d51

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

BE DEM bestemme? Dette må jo de som driver kurset/hallen bestemme selv.

Man kan riktignok SPØRRE om de kan innføre aldersgrense. Du vet, høflighet og sånn...

Anonymkode: f7914...24d

Er ikke å be det samme som å spørre? Det står ikke fortell dem eller krev av dem... Å be er høflig i mine øyne....

Anonymkode: d1e08...cd4

Skrevet
7 timer siden, Medlemsnavn skrev:

Har en jente på 7 som går på svømming. Her går det jente og gutter, de fleste blir følgt av mødrene. Gutter opp til 3 klasse er i samme garderobe som min jente. Både jeg og min datter reagerer. Tok det opp med ene moren som hadde en gutt i damegarderoben og hun kalte meg prippen. I guttegarderoben er det bare en gutt som går i, vurderer å heller gå i den med min datter. Hva tenker dere? 

Hvorfor er foreldrene med i garderoben?

Anonymkode: 1767e...10c

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er foreldrene med i garderoben?

Her i byen har man opplevd/politiet har pågrepet pedofile, og gutter har opplevd tafsing så mine sønner er ALDRI alene i garderoben uten foreldre. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her i byen har man opplevd/politiet har pågrepet pedofile, og gutter har opplevd tafsing så mine sønner er ALDRI alene i garderoben uten foreldre. 

Men det er jo foteldrene som er problemet? Ingen voksne i garderoben, problem løst.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel jeg kommer fra Bergen hvor lommemannen opererte i sin tid. Det hindrer meg ikke å sende guttene mine i herregarderoben. Hverken i De store svømmehallene eller skolebassengene i bydelene. 

For det første har jeg snakket med ungene om kropp, seksualitet å grenser fra de var ganske små. Dette gir dem et bedre grunnlag for å både si stopp, og å si ifra dersom noe skulle skje.

For det andre stoler jeg på at voksne menn i herregarderoben vil være til hinder i at noen begår overgrep i en offentlig garderobe/dusj. 

Og sannsynligheten for å bli utsatt for overgrep av en dermed i det offentlige rom er betydelig mindre enn å bli utsatt fra noen man stoler på. De fleste som blir utsatt for overgrep har en relasjon til overgriperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...