Gå til innhold

Noen som har hpv virus her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fått påvist det for en stund siden. Hvordan lever dere med det og har du tatt det bra? 

Anonymkode: 185ed...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk påvist det for 20 år siden, og levde livet helt vanlig. Jeg var forøvrig singel og var ikke seksuelt aktiv så trengte ikke å tenke på eventuell smitte av partner. Var på kontroll etter 6 mnd og tok ny prøve, og da hadde kroppen kvittet seg med viruset selv. Dette er som sagt 20 år siden, og selvom min gynekolog sier jeg ikke trenger å komme så ofte så velger jeg selv å ta celleprøve og HVP prøve hvert år for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 6f315...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den typen virus som gir vorter. Hatt det og utbrudd i 3 år nå. Helt forjævlig fordi ingenting funker. Har prøvd alt legen har gitt meg, pluss pøst på med D-vitamin og med vitaminer generelt og sluttet å spise stivelse. Men kroppen greier rett og slett ikke å kvitte seg med viruset eller vortene.. :( Ble smittet av en jeg var sammen med et halvt år. Han visste at han hadde det men brydde seg ikke. Det ødela mitt liv 💔 

Anonymkode: 68b9c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leve med det? Det er en forbigående infeksjon! De aller fleste kvitter seg med det innen 12-18 mnd 

Anonymkode: 417c1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk påvist det for 20 år siden, og levde livet helt vanlig. Jeg var forøvrig singel og var ikke seksuelt aktiv så trengte ikke å tenke på eventuell smitte av partner. Var på kontroll etter 6 mnd og tok ny prøve, og da hadde kroppen kvittet seg med viruset selv. Dette er som sagt 20 år siden, og selvom min gynekolog sier jeg ikke trenger å komme så ofte så velger jeg selv å ta celleprøve og HVP prøve hvert år for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 6f315...68d

Samme her. 

Anonymkode: 31f74...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leve med det? Det er en forbigående infeksjon! De aller fleste kvitter seg med det innen 12-18 mnd 

Anonymkode: 417c1...b5b

Oi. På tide å lese seg opp!

Anonymkode: 31f74...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi. På tide å lese seg opp!

Anonymkode: 31f74...4e0

Hvorfor det? Jobbet med viruset i 15 år så nei jeg trenger ikke lese meg opp. Kan omtrent hele den genomiske oppbyggingen av viruset. Mener du at HPV er noe man har resten av livet? Da blander du kanskje med herpes. Herpes setter seg i nervegangliene og ligger derfor i kroppen resten av livet. HPV er et vortevirus og er en forbigående infeksjon. 

Anonymkode: 417c1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det påvist for 1,5 år siden. Fikk og beskjed om at det kunne forsvinne. Jeg har ikke vorter.

Anonymkode: 90121...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Jobbet med viruset i 15 år så nei jeg trenger ikke lese meg opp. Kan omtrent hele den genomiske oppbyggingen av viruset. Mener du at HPV er noe man har resten av livet? Da blander du kanskje med herpes. Herpes setter seg i nervegangliene og ligger derfor i kroppen resten av livet. HPV er et vortevirus og er en forbigående infeksjon. 

Anonymkode: 417c1...b5b

Men hpv viruset finnes jo i flere kategorier/typer, eller?? Er jo ikke alle som får vorter, men får påvist hpv.

Anonymkode: fb197...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hpv 16, den som kan gi alvorlige celleforandringer. Jeg hadde aldri testet meg så jeg må ha hatt en pågående infeksjon i mange mange år. De fortalte da at ca 10 % ikke klarer å kvitte seg med viruset, eller at det fortsetter å blusse opp. Måtte ta konisering og et halvt år etterpå hadde kroppen kvittet seg med hpv viruset. De sa at koniseringen ofte vekker opp immunforsvaret til å kvitte seg med hpv. 

Anonymkode: 4e32c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde hpv 16, den som kan gi alvorlige celleforandringer. Jeg hadde aldri testet meg så jeg må ha hatt en pågående infeksjon i mange mange år. De fortalte da at ca 10 % ikke klarer å kvitte seg med viruset, eller at det fortsetter å blusse opp. Måtte ta konisering og et halvt år etterpå hadde kroppen kvittet seg med hpv viruset. De sa at koniseringen ofte vekker opp immunforsvaret til å kvitte seg med hpv. 

Anonymkode: 4e32c...966

Dette minnet mye om meg. Har hpv 16. Har måtte ta konisering pga celleforandring. Går nå å venter på at et halvt år skal gå og håper og krysser alt for at jeg da er kvitt det. 

Anonymkode: 185ed...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt spm: hvordan har dere gjort det ang sex og har dere hatt partnere? 

Ser noen har svart på dette. 

Anonymkode: 185ed...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hpv viruset finnes jo i flere kategorier/typer, eller?? Er jo ikke alle som får vorter, men får påvist hpv.

Anonymkode: fb197...091

Ja det er mange typer. Over 100. Det er fortsatt kategorisert som et vortevirus selv om det skaper celleforandringer og ikke vorter. Det legger seg i epitelcellene. 

Anonymkode: 417c1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette minnet mye om meg. Har hpv 16. Har måtte ta konisering pga celleforandring. Går nå å venter på at et halvt år skal gå og håper og krysser alt for at jeg da er kvitt det. 

Anonymkode: 185ed...dcd

Jeg fikk svar igår på 12 mnd oppfølgning. Helt kvitt det! De var usikre etter operasjonen om det var frie render, men både 6 mnd og 12 mnd har vært helt fine. Lykke til!

Anonymkode: 4e32c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 6.02, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk svar igår på 12 mnd oppfølgning. Helt kvitt det! De var usikre etter operasjonen om det var frie render, men både 6 mnd og 12 mnd har vært helt fine. Lykke til!

Anonymkode: 4e32c...966

Så godt å høre. Glad på dine vegne. Håper jeg er like heldig. 😊

Anonymkode: 185ed...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...