Gå til innhold

Mitt kosthold/matinntak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dagens inntak:

- Dobbel latte på h-melk, havreknekkebrød med pesto, egg, halv avokado

- Dobbel latte på h-melk igjen, en appelsin

- Havreknekkebrød med egg, pesto, halv avokado, en gulrot

- Banan

- To mariekjeks

- En gulrot

- Seks sushibiter

- skål med naturell yoghurt og gresskarkjerner

- Knekkebrød med hvitost og paprika

Der var dagen i dag. Sånn går nu dagan. Ingen trenkngsnarkoman og spiser deff større middagsporsjoner andre dager.

Min venninne kaller meg spisevegreren, at jeg spiser så lite. Er lang og slank. Men aldri telt en kalori i mitt liv. Er dette ille lite? Har masse energi osv. Går turer noen dager i uka, trener ikke.  Tre unger og en hverdag som andre. Tror jeg ikke liker å bli så mett og har laga meg vaner med næringstett mat i mindre måltider? Spiser så rart, ler hun. Ikke tenkt sånn før. Kommer vel fra en utradisjonell familie matmessig. Middagen trenger liksom ikke «hete noe» som fiskegrateng, poteter og koteletter osv. Lager det vi har og eksperimenterer. I går var middagen ovnsbakt rosenkål i fløte med fiskekaker. Dagen før blomkål, poteter og laks. Jeg lager aldri kjøtt men mye fisk og grønnsaker og alltid fett, min mann lager kjørtmat uten grønnsaker når han er kokk. Sånn balanseres vel kostholdet. 

Barna er sunne og friske.

Anonymkode: ffa57...3bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om dagens inntak:

- Dobbel latte på h-melk, havreknekkebrød med pesto, egg, halv avokado

- Dobbel latte på h-melk igjen, en appelsin

- Havreknekkebrød med egg, pesto, halv avokado, en gulrot

- Banan

- To mariekjeks

- En gulrot

- Seks sushibiter

- skål med naturell yoghurt og gresskarkjerner

- Knekkebrød med hvitost og paprika

Der var dagen i dag. Sånn går nu dagan. Ingen trenkngsnarkoman og spiser deff større middagsporsjoner andre dager.

Min venninne kaller meg spisevegreren, at jeg spiser så lite. Er lang og slank. Men aldri telt en kalori i mitt liv. Er dette ille lite? Har masse energi osv. Går turer noen dager i uka, trener ikke.  Tre unger og en hverdag som andre. Tror jeg ikke liker å bli så mett og har laga meg vaner med næringstett mat i mindre måltider? Spiser så rart, ler hun. Ikke tenkt sånn før. Kommer vel fra en utradisjonell familie matmessig. Middagen trenger liksom ikke «hete noe» som fiskegrateng, poteter og koteletter osv. Lager det vi har og eksperimenterer. I går var middagen ovnsbakt rosenkål i fløte med fiskekaker. Dagen før blomkål, poteter og laks. Jeg lager aldri kjøtt men mye fisk og grønnsaker og alltid fett, min mann lager kjørtmat uten grønnsaker når han er kokk. Sånn balanseres vel kostholdet. 

Barna er sunne og friske.

Og ja... Ser jeg har spist ni ganger i dag, hvis man regner kjeks og appelsin som egne minimåltider. Hadde dødd om jeg måtte spise bare tre ganger feks. Kjapt mett, kjapt småsulten igjen...

Skrevet

Usunt og lite mat. Det er klart du hadde dødd hvis du hadde spist 3 ganger om dagen hvis du hadde spist sånne måltider som du beskriver, det er jo ikke rart at du blir sulten igjen fort. Spiser du ordentlige måltider, så er det ikke noe problem å spise 3 ganger om dagen

Anonymkode: 27b0d...884

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usunt og lite mat. Det er klart du hadde dødd hvis du hadde spist 3 ganger om dagen hvis du hadde spist sånne måltider som du beskriver, det er jo ikke rart at du blir sulten igjen fort. Spiser du ordentlige måltider, så er det ikke noe problem å spise 3 ganger om dagen

Anonymkode: 27b0d...884

Au da, takk for svar:-) Lite og tullete småspisete kan jeg være enig i. Men er selve kostholdet usunt? Hva ville du endret? Åpen for bedring! Bare ikke slakt meg i kommende kommetarer, spør av oppriktig ønske om endring hvis det virker lurt:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...