Gå til innhold

Finne på egne navn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med en jente og har termin i mai, og min mann og jeg har tenkt masse på navn. Vi er dessverre veldig uenige, så jeg kom opp med en idé om å lage et nytt navn. Dette er også litt fordi jeg har lyst på et unikt og originalt navn, men jeg føler at alle de sjeldne navna der ute er så stygge. Synes også tanken på å lage et eget navn til datteren min er litt koselig, fordi det blir så mye mer personlig på en måte.

Spørsmålet mitt til dere er da; hva synes dere om navnet Laterna, eller eventuelt Illaterna?
Vurderer også Andirelle, men Laterna er nok favoritten.

Håper på svar :)

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, sug lut skrev:

Du kødder. 

Hei sug lut. Jeg sier ikke at dette er helt sikkert, men synes det er en litt kul tanke. Det er bare et alternativ. Setter pris på om du kan svare litt snillere neste gang. Takk på forhånd :)

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt hvordan du lager de nye navnene? Er litt interessert i selve prosessen liksom. Laterna f.eks

Anonymkode: fcf63...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei sug lut. Jeg sier ikke at dette er helt sikkert, men synes det er en litt kul tanke. Det er bare et alternativ. Setter pris på om du kan svare litt snillere neste gang. Takk på forhånd :)

Anonymkode: ef6d7...088

Det er absolutt ingen grunn til å irettesette andre brukere. Vi kan svare som vi vil. 

Det finnes nok av navn å velge mellom. Hvorfor insistere på at barnet skal få et vanskelig og underlig navn? 

Blir som mora til Carosander dette her. 

Anonymkode: 52a3f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du forklare litt hvordan du lager de nye navnene? Er litt interessert i selve prosessen liksom. Laterna f.eks

Anonymkode: fcf63...f1a

Alle navnene bare kom til meg egentlig. Akkurat Laterna er litt inspirert av ordet "lanterne" da jeg synes lanterner er veldig flotte

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er en idiot, og burde frastå fra å reprodusere. 

Anonymkode: 52a3f...d22

Takk det samme. Synes virkelig det blir feil å være så nedlatende overfor andre. Det du skriver er KUN personangrep og ikke relevant i saken på noen som helst måte.

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt ingen grunn til å irettesette andre brukere. Vi kan svare som vi vil. 

Det finnes nok av navn å velge mellom. Hvorfor insistere på at barnet skal få et vanskelig og underlig navn? 

Blir som mora til Carosander dette her. 

Anonymkode: 52a3f...d22

Så du mener altså det er greit å beskylde meg for å "kødde" når jeg prøver å finne navn på datteren min?

Det er meget frustrerende å ikke komme til en enighet når det gjelder navn, og jeg ser på det å finne på et eget navn som en flott løsning

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener altså det er greit å beskylde meg for å "kødde" når jeg prøver å finne navn på datteren min?

Det er meget frustrerende å ikke komme til en enighet når det gjelder navn, og jeg ser på det å finne på et eget navn som en flott løsning

Anonymkode: ef6d7...088

Ja, det er det. Det å finne på egne navn, er og forblir håpløst. 

Datteren din skal en dag bli en voksen kvinne. Faktisk skal hun være en voksen kvinne 80% av livet sitt. Og kan du forestille deg en yrkesaktiv 35-åring som heter Laterna? Eller Andirelle? Det er ikke navn. Det høres ut som navn på medisiner. 

Det er tusenvis av navn å velge i mellom. Det kan fortsatt være spesielt og unikt, uten at barnet trenger å skjemmes resten av livet. 

 

Altså..Andirelle...Hva tenker du på?!

Anonymkode: 52a3f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt ingen grunn til å irettesette andre brukere. Vi kan svare som vi vil. 

Det finnes nok av navn å velge mellom. Hvorfor insistere på at barnet skal få et vanskelig og underlig navn? 

Blir som mora til Carosander dette her. 

Anonymkode: 52a3f...d22

Vet det er litt off topic, men kanskje en idé å lese forumreglene. Personangrep er IKKE lov.

Anonymkode: fcf63...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det. Det å finne på egne navn, er og forblir håpløst. 

Datteren din skal en dag bli en voksen kvinne. Faktisk skal hun være en voksen kvinne 80% av livet sitt. Og kan du forestille deg en yrkesaktiv 35-åring som heter Laterna? Eller Andirelle? Det er ikke navn. Det høres ut som navn på medisiner. 

Det er tusenvis av navn å velge i mellom. Det kan fortsatt være spesielt og unikt, uten at barnet trenger å skjemmes resten av livet. 

 

Altså..Andirelle...Hva tenker du på?!

Anonymkode: 52a3f...d22

Altså jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, enten de er positive eller negative. Det eneste jeg sier, er at det finnes hyggeligere måter å dele meningene sine på. Jeg er ute etter saklige argumenter (for eksempel slike som du nevner her), ikke slemme kommentarer som å si at jeg kødder eller at jeg ikke burde reprodusere. Faktisk veldig sårende for en gravid kvinne å høre det.

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid med en jente og har termin i mai, og min mann og jeg har tenkt masse på navn. Vi er dessverre veldig uenige, så jeg kom opp med en idé om å lage et nytt navn. Dette er også litt fordi jeg har lyst på et unikt og originalt navn, men jeg føler at alle de sjeldne navna der ute er så stygge. Synes også tanken på å lage et eget navn til datteren min er litt koselig, fordi det blir så mye mer personlig på en måte.

Spørsmålet mitt til dere er da; hva synes dere om navnet Laterna, eller eventuelt Illaterna?
Vurderer også Andirelle, men Laterna er nok favoritten.

Håper på svar :)

Anonymkode: ef6d7...088

For de navnene du har funnet på er jo ikke stygge...Ikke bare er de stygge, det er faktisk helt ubrukelige, og jeg håper virkelig du tuller

Anonymkode: 20548...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid med en jente og har termin i mai, og min mann og jeg har tenkt masse på navn. Vi er dessverre veldig uenige, så jeg kom opp med en idé om å lage et nytt navn. Dette er også litt fordi jeg har lyst på et unikt og originalt navn, men jeg føler at alle de sjeldne navna der ute er så stygge. Synes også tanken på å lage et eget navn til datteren min er litt koselig, fordi det blir så mye mer personlig på en måte.

Spørsmålet mitt til dere er da; hva synes dere om navnet Laterna, eller eventuelt Illaterna?
Vurderer også Andirelle, men Laterna er nok favoritten.

Håper på svar :)

Anonymkode: ef6d7...088

Nice try. 

Når det er sagt, så er en god forelder en som gir barnet et vanlig, ekte navn. Mange tusen å velge mellom. Ikke tulle navn. Ingen som tenker på barna ? 

Anonymkode: 122bd...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, enten de er positive eller negative. Det eneste jeg sier, er at det finnes hyggeligere måter å dele meningene sine på. Jeg er ute etter saklige argumenter (for eksempel slike som du nevner her), ikke slemme kommentarer som å si at jeg kødder eller at jeg ikke burde reprodusere. Faktisk veldig sårende for en gravid kvinne å høre det.

Anonymkode: ef6d7...088

Okey. Fakta er at barnet ditt blir mobbet og kommer til å hate navnet sitt. Det er vel ikke noe hyggelig 😔

Anonymkode: 122bd...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du og mannen lest hele navneboken perm til perm ?

Det vi gjorde, var at  jeg skrev ned alle navnen fra boken som jeg likte ned på et ark. Så gjorde mannen det samme. Så så vi at vi hadde skrevet ned like navn og valgte uti fra det.  

Er det INGEN navn dere liker bedre enn Laterna eller hva du skrev? Absolutt INGEN navn ? Hva med islandske navn ? Mange fine feks. 

Anonymkode: 122bd...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener altså det er greit å beskylde meg for å "kødde" når jeg prøver å finne navn på datteren min?

Det er meget frustrerende å ikke komme til en enighet når det gjelder navn, og jeg ser på det å finne på et eget navn som en flott løsning

Anonymkode: ef6d7...088

Det er da for faen ingen "flott løsning", det er en fullstendig idiotisk løsning.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, enten de er positive eller negative. Det eneste jeg sier, er at det finnes hyggeligere måter å dele meningene sine på. Jeg er ute etter saklige argumenter (for eksempel slike som du nevner her), ikke slemme kommentarer som å si at jeg kødder eller at jeg ikke burde reprodusere. Faktisk veldig sårende for en gravid kvinne å høre det.

Anonymkode: ef6d7...088

Kan ikke sammenlignes med en stakkars person som skal bære et slikt fjåseord til navn hele livet.

Altså, jeg er 99,9% sikker på at du kødder, og du skal ha for forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk det er utrolig kult jeg:) Det er da opp til henne hva hun kaller sin egen datter. Om du sliter med navn så kan det også være mulig å se på utenlandske navn, eller lage ditt eget. Jeg liker ideen din, men laterna ble litt for nærme laterne for meg:)

Anonymkode: e9fdd...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn, fikk et fjåsemavn fordi mamma og pappa ikke ble enige blant tusen andre navn. Nei beklager hi, navnene du har laget kan funke på katter eller marsvin, men dette mennesket skal vokse opp å bli et menneske som skal bli tatt seriøst. Jobbintervju, karriere.. nei, da er det faktisk bedre å velge et eldgammelt navn, eller et topplistenavn - faktisk hvilket som helst navn. For det du nevner er ikke navn. 

Anonymkode: c8bde...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du og mannen lest hele navneboken perm til perm ?

Det vi gjorde, var at  jeg skrev ned alle navnen fra boken som jeg likte ned på et ark. Så gjorde mannen det samme. Så så vi at vi hadde skrevet ned like navn og valgte uti fra det.  

Er det INGEN navn dere liker bedre enn Laterna eller hva du skrev? Absolutt INGEN navn ? Hva med islandske navn ? Mange fine feks. 

Anonymkode: 122bd...8e3

Tusen takk for godt tips. Endelig en som klarer å holde seg saklig. Dette skal vi prøve :)

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig poppis for tiden å lage egne navn, helt greit det så lenge navnene er fine, det synes jeg ikke disse var, men har hørt så mange ekstremt rare navn på Hønehjørnet på Facebook at de var ikke av de verste jeg har hørt. Men ta deg en tur på den gruppen, mange fine navn og mange spesielle navn. 

Anonymkode: bcfc9...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes faktisk det er utrolig kult jeg:) Det er da opp til henne hva hun kaller sin egen datter. Om du sliter med navn så kan det også være mulig å se på utenlandske navn, eller lage ditt eget. Jeg liker ideen din, men laterna ble litt for nærme laterne for meg:)

Anonymkode: e9fdd...9d1

Tusen takk. Deilig å se at noen endelig er enig med meg :P

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig poppis for tiden å lage egne navn, helt greit det så lenge navnene er fine, det synes jeg ikke disse var, men har hørt så mange ekstremt rare navn på Hønehjørnet på Facebook at de var ikke av de verste jeg har hørt. Men ta deg en tur på den gruppen, mange fine navn og mange spesielle navn. 

Anonymkode: bcfc9...727

Det skal jeg gjøre! Takk for tips

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andirelle alternativt Andrielle er ikke så værst blanding av Andrine or Elle, Lanterna er jeg ikke helt min stil. Men så lenge navnet blir godkjent og dere liker det ser jeg ikke noe problem med det. Er vel ikke sånn kjempe forskjell på å hete det eller Gjertrud etter min mening. Men jeg ville tatt en titt på engelsk navn for inspirasjon, mye fint det er helt mulig og bruke på norsk som er "annerledes". Jeg har engelsk samboer og vi prøver å finne noe man kan uttale på både engelsk og norsk og har kommet over mange navn som helt fint funker :) Lykke til med navnevalg!! 

Anonymkode: 73646...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andirelle alternativt Andrielle er ikke så værst blanding av Andrine or Elle, Lanterna er jeg ikke helt min stil. Men så lenge navnet blir godkjent og dere liker det ser jeg ikke noe problem med det. Er vel ikke sånn kjempe forskjell på å hete det eller Gjertrud etter min mening. Men jeg ville tatt en titt på engelsk navn for inspirasjon, mye fint det er helt mulig og bruke på norsk som er "annerledes". Jeg har engelsk samboer og vi prøver å finne noe man kan uttale på både engelsk og norsk og har kommet over mange navn som helt fint funker :) Lykke til med navnevalg!! 

Anonymkode: 73646...36c

Andrielle høres fint ut ja!
Skal prøve å se litt mer på engelske navn. Takk for tips, og lykke til selv :)

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...