Gå til innhold

Kun se hjerteslag, ikke høre! Vanlig?


sveitserfrue

Anbefalte innlegg

I forrige uke, da jeg var 8+4 var jeg hos legen for første UL. Han sa størrelse og alt så kjempe fint ut, han var glad. Han sa at hjertet slo også viste han det til meg - men han sa ingenting om det slo godt eller hvor fort det slo. Jeg spurte om det slo godt og svaret hans var at det ikke var så viktig enda - at i uke 12 ved neste UL da får vi se skikkelig. Er dette bare tull? Jeg leser at man skal kunne høre det og få vite hvor fort det slår allerede da. Skjuler han noe for meg eller var han bare oppriktig? Kjenner jeg blir litt bekymret - det virket ikke som det slo suuuper raskt da jeg fikk se det. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er sikkert helt i orden. Hvis noe var galt, ville legen reagert.

Men hvis dette stresser deg og du har råd til det, så bestill en ultralyd hos en privat klinikk. Jeg gikk til jordmorklinikken i Oslo og var superfornøyd med dem. Vet ikke hvor i landet du er, så jeg vet ikke om anbefalingen er aktuell for deg  

Hos jordmorklinikken (og sikkert andre steder også) tar de innvendig ultralyd når det er tidlig i svangerskapet. De forteller deg om plommesekk, plassering i livmoren, tykkelse på livmorveggen, måler fosterets lengde (CRL), måler hjertefrekvensen (mens du får høre på den), sjekker om det er ett eller flere foster m.m. Du får til og med en SMS med lenke til bilder og små videoklipp etterpå.

Timen jeg var på kostet 1125kr. (Jeg jobber ikke der, kjenner ingen der og får ingenting for å anbefale dem - jeg var bare veldig fornøyd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt hjertelyden hos lege via UL, ho har bare sett fin hjerteaktivitet.. tror ikke du trenger bekymre deg :)

Anonymkode: c1a3a...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...